کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری اتاق کودک

HigerChoob.com - کاغذ دیواری اتاق کودک

وقتی زوج‌های جوان منتظر به دنیا آمدن اولین کودک خود هستند، اولین دغدغه فکری آن‌ها آماده کردن یک اتاق خواب زیبا و راحت برای فرزندشان است. طراحی اتاق کودک باید به شکلی باشد که کودک از حضور در اتاق خوابش لذت ببرد و با دیدن وسایل و چیدمان زیبای آن احساس آرامش داشته باشد. کیفیت خواب کودک نیز بی ارتباط با فضای اتاق خواب نیست. کاغذ دیواری اتاق کودک یک پوشش‌های تزئینی است که نقش بسیار زیادی در زیباتر شدن دکوراسیون اتاق کودک دارد.‌ در این مطلب قصد داریم درباره نحوه انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک نکاتی را ذکر نماییم.

نکات مهم هنگام انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

تنوع کاغذ دیواری‌های مخصوص کودکان زیاد است و با توجه به طرح، رنگ، جنس و کیفیتی که دارند، در قیمت‌های متقاوتی به فروش می‌رسند.‌ رنگ‌های استفاده شده برای ساخت کاغذ دیواری که قرار از در اتاق کودک استفاده شود ، معمولا از رنگ‌های شاد هستند و بیشتر طرح‌های به کار برده شده در آن‌ها از شخصیت‌های معروف کارتنی و نقاشی‌های کودکانه الهام گرفته شده است. هنگام خرید کاغذ دیواری بهتر است تم کلی اتاق خواب و رنگ دیگر وسایل را در نظر داشته باشید. کاغذ دیواری هر چه با رنگ وسایل دیگر هم خوانی داشته باشد، فضای اتاق کودک زیباتر به نظر می‌رسد. فراموش نکنید که کاغذ دیواری انتخاب کنید که قابلیت شستشو داشته باشد. همانطور که می‌دانید کودکان ممکن است دستان چرب یا کثیف خود را به دیوار بمالند و باعث کثیفی و چرک شدن کاغذ دیواری شوند. به خاطر رعایت نکات بهداشتی و تمیز شدن اتاق کودک، هر چتد وقت یک بار کاغذ دیواری اتاقش را بشویید.

HigerChoob.com - کاغذ دیواری اتاق کودک
HigerChoob.com – کاغذ دیواری اتاق کودک

اگر متراژ اتاق کودک کوچک و یا دارای سقف کوتاهی باشد، بهتر است که کاغذ دیواری را به رنگ روشن و با طرح‌های خلوت‌تر انتخاب کنید. چون رنگ روشن به همراه یک طرح خلوت همیشه باعث بزرگ به نظر رسیدن اتاق می‌شود‌. بعضی از کودکان به حدی پر جنب جوش هستند و شیطنت دارند که گاهی اوقات باعث پارگی بخشی از کاغذ دیواری می‌شوند. در چنین مواقعی لازم نیست که با تعویض کاغذ دیواری هزینه جدیدی بتراشید. بلکه باید با پرداخت یک هزینه بسیار ناچیز از یک فرد ماهر بخواهید که بخش آسیب دیده کاغذ دیواری را با یه قیچی یا چاقوی تیز برش بزند. سپس یک تکه سالم از کاغذ دیواری را در قسمتی که برش داده قرار دهد و با چسب مخصوص بچسباند. پس از خشک شدن چسب کاغذ دیواری ترمیم شده و درست مثل روز اول می‌شود‌.

برای چیدمان دکوراسیون اتاق کودک نیاز به نظم، قانون و قاعده کلی نیست. بلکه می‌توان از ایده‌های نوین نیز استفاده کرد و بدون در نظر گرفتن هیچ محدودیتی، از ترکیب چند کاغذ دیواری با طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت استفاده کرد. مثلا کاغذ دیواری که به سقف میچسبد دارای طرح ماه، ستاره یا متظومه شمسی باشد. کاغذ یکی از دیوارها با طرح‌های هیجانی و خوشرنگ باشد. یا مثلا در یکی دیگر از دیوارها کاغذ دیواری با طرح شخصیت محبوب کارتنی کودک نصب نشود‌. انتخاب رنگ برای کاغذ دیواری به روحیه کودک بستگی دارد ولی معمولا رنگ‌های آبی، سبز و صورتی طرفداران بیشتری دارد.

در این مطلب نکات مهمی که والدین باید در هنگام خرید کاغذ دیواری مد نظر قرار دهند را ذکر کردیم‌. امیدواریم با رعایت این نکات و انتخاب وسایل مناسب در کنار کاغذ دیواری زیبا فضای آرامبخشی و زیبایی را برای کودک دلبندتان فراهم کنید.

در اینستاگرام همراه ما باشید …

نوشتهٔ پیشین
انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون
نوشتهٔ بعدی
دکوراسیون آشپزخانه تان را متحول کنید