اصلی‌ترین کاربرد پاف در سرویس خواب چیست؟[+9 مدل پاف زیبا و کاربردی]

اصلی‌ترین کاربرد پاف در سرویس خواب چیست؟[+9 مدل پاف زیبا و کاربردی]

Higerchoob.com - پاف در سرویس خواب

وجود پاف در سرویس خواب ضروری است؟

پاف در سرویس خواب چه ویژگی هایی دارد؟ نکات کاربردی برای انتخاب پاف در سرویس خواب چیست؟ همانطور که می‌دانید سرویس خواب مدرن شامل اجزای مختلفی است که برخی از آن‌ها ضروری و برخی دیگر می‌توانند به شکل اختیاری حذف شوند؛ پاف یکی از اجزاء یا متعلقات سرویس خواب است که معمولا در سرویس خواب‌های اقتصادی و کاربردی وجود ندارد.

پاف جزء المان‌هایی است که در کنار جنبه کاربردی خود جنبه دکوری و زیباشناختی نیز دارد اما بسیاری از افراد تنها با جنبه دکوری آن آشنا هستند و شناختی از کاربردهای آن ندارند؛ باتوجه به اینکه کاربرد پاف در سرویس خواب برای بسیار از افراد مجهول است در ادامه به کاربردهای مختلف آن اشاره خواهیم کرد.

نشیمنگاه

همانطور که می‌دانید پاف‌ها معمولا به شکل مبل یا صندلی‌های بدون پشتی تولید می‌شوند و از این نظر بدنه مقاومی دارند؛ به همین دلیل از پاف در سرویس خواب می‌توانید به عنوان یک مبل یا صندلی برای خود یا مهمانتان استفاده کنید؛ پاف می‌تواند یک مبل راحت و در دسترس برای رسیدگی به کارهای شخصی، آماده شدن، کتاب خواندن و… باشد.

میز

برخی پاف‌ها از سطح صاف و محکمی برخوردار هستند که می‌تواند در نقش یک میز عمل کند؛ شما نیز می‌توانید از سطح پاف به عنوان یک میز برای قرار دادن لپ‌تاپ، کتابی که درحال مطالعه آن هستید، وسایل پذیرایی از مهمانتان، لوازم روزمره یا وسایلی که در طول شب ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید و… استفاده کنید.

زیرپایی

پاف‌ها معمولا نسبت به تخت‌خواب ارتفاع کمتری دارند به همین دلیل برای افرادی که به هر دلیلی پایین آمدن از تخت‌ برای آن‌ها دشوار است خصوصا در مورد تخت‌‌هایی با ارتفاع زیاد یک زیرپایی مناسب هستند.

فضای ذخیره‌ سازی

پاف‌ها معمولا به شکل باکس‌هایی توخالی ساخته می‌شوند که قسمت سطح پاف به شکل یک درب متحرک قابل باز شدن است؛ از‌این‌رو یکی از کاربردهای اصلی پاف در سرویس خواب به همین فضای داخلی آن مربوط می‌شود.

شما می‌توانید از این فضای مخفی برای نگهداری وسایلی مانند کیف، کفش، لباس‌های فصلی، وسایل کم‌استفاده و… استفاده کنید؛ بنابراین نباید به پاف به عنوان یک المان غیرکاربردی که فضای داخلی را اشغال می‌کند نگاه کنید.

تکمیل دکوراسیون اتاق

همانطور که اشاره کردیم پاف جزء المان‌هایی در سرویس خواب است که جنبه دکوری و زیباشناختی نیز دارد؛ بنابراین انتخاب یک پاف در سایز، رنگ، مدل، و طرح مناسب می‌تواند خلاء دکوراسیون اتاق‌خواب شما را پر کند.

درنظر داشته باشید که اگر اتاق شما از متراژ بالایی برخوردار است شما مجبور به قرار دادن پاف در اطرف تخت‌خواب نیستید بلکه می‌توانید به عنوان یک میز، مبل یا صندلی آن را در قسمت خلوت اتاق قرار داده و یک فضای نشیمن دنج را ایجاد کنید.

حفظ حریم شخصی

یکی از مزایا و کاربردهای پاف که کمتر کسی به آن توجه می‌کند حفظ حریم شخصی شما است؛ بسیاری از افراد نسبت به تخت‌خواب خود حساس هستند و دوست ندارند که دیگر افراد روی تخت نشسته و به عنوان نشیمن از آن استفاده کنند.

پاف در این شرایط بسیار مفید است و شما می‌توانید مهمان خود را هنگام ورود به اتاق به نشستن روی پاف دعوت کنید؛ به این شکل علاوه‌بر داشتن یک مبل یا صندلی مناسب، حریم تخت‌خواب شما نیز به عنوان یک المان خصوصی حفظ می‌شود.

میز یا صندلی بازی

پاف می‌تواند در سرویس خواب کودکان نیز وجود داشته باشد؛ بنابراین کودک شما می‌تواند از پاف به عنوان یک میز یا مبل راحت برای نقاشی کردن؛ درس خواندن، فیلم دیدن و حتی خوردن تنقلات استفاده کند؛ به این شکل تخت کودک شما در طول روز مرتب و تمیز باقی خواهد ماند.

قرار دادن وسایل دکوری

یکی از کاربردهای پاف در سرویس خواب می‌تواند این باشد که نقطه عطف و کانون توجه برای به نمایش گذاشتن وسایل دکوری، تزئینات و اکسسوری‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما می‌توانید سطح پاف خود را با قرار دادن شال‌ها و رویه‌های تزئینی، گل و گلدان، سینی‌های ست دکوراتیو که شامل شمع، عود‌های انرژی‌بخش، مجسمه و… هستند، ساعت و… تزئین کنید.

نکات مهم در مورد انتخاب پاف

پاف می‌تواند جزء سرویس خواب شما و با دیگر اجزای آن ست باشد و در هنگام خرید سرویس خواب همراه آن باشد. اما در صورتی که قصد خرید یک پاف به شکل تکی برای تکمیل سرویس خواب و دکوراسیون اتاق خود را دارید بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • سبک طراحی پاف باید با سبک سرویس خواب و دکوراسیون اتاق در تناسب باشد.
  • رنگ پاف باید با رنگ سرویس خواب و دیگر المان‌های موجود در دکوراسیون اتاق هارمونی داشته باشد و جنس، بافت و الگوی آن نیز در تناسب با دکور کلی اتاق باشد.
  • سایز و مدل پاف باید با متراژ اتاق و مدل سرویس خواب تناسب داشته باشد؛ برای مثال پاف‌های گرد مینیمال برای سرویس‌ها و دکورهای کلاسیک انتخاب مناسبی نیستند.
  • مدل، سایز و طرح پاف را باید باتوجه به هدف استفاده از آن انتخاب کنید؛ برای مثال پاف‌هایی که سطح کارشده و غیرمسطحی دارند جهت استفاده به عنوان میز انتخاب مناسبی نیستند.
  • اگر هدف شما داشتن یک فضای ذخیره‌سازی مخفی است حتما باید پاف‌های باکسی را خریداری کنید که می‌توانند نقش مبل یا میز را نیز داشته باشند.
  • اگر اتاق شما کوچک است و فضای کافی برای پاف‌های مبلی یا بزرگ را ندارد با تهیه پاف‌های کوچک و تک‌نفره که کاربردی مشابه صندلی را دارند فضای قابل نشیمن خود را افزایش دهید.
  • اگر قصد دارید پاف را در پایین تخت‌خواب قرار دهید پاف‌های بدون لبه و دسته را انتخاب کنید اما اگر قصد دارید از پاف به عنوان مبل و با فاصله از تخت‌خواب استفاده کنید پاف‌های دسته‌دار می‌توانند انتخاب بهتری باشند.

جمع‌بندی

پاف یک از متعلقات سرویس خواب است که البته می‌توانید مستقل از سرویس خواب نیز جهت تکمیل دکوراسیون اتاق خود آن را تهیه کنید؛ پاف‌ها نیز مانند دیگر المان‌ها از نظر سایز، جنس، مدل، طرح، رنگ و… انواع بسیار مختلفی دارند.

پاف در اتاق‌هایی که متراژ متوسط رو به بالایی داشته می‌تواند به راحتی مورد استفاده قرار بگیرد همچنین استفاده از این المان در اتاق‌های مستر بسیار رایج است و می‌تواند دکوراسیون اتاق را بسیار شیک‌تر و حرفه‌ای‌تر جلوه دهد.

بنابراین اگرچه وجود پاف در اتاق‌خواب ضروری نیست و می‌توان آن را از سرویس خواب حذف کرد اما می‌توان از آن استفاده‌های مختلفی داشت و با دیزاین پاف بر جنبه‌های زیباشناختی دکوراسیون اتاق افزود.

در اینستاگرام هیگر با ما همراه باشید

نوشتهٔ پیشین
میز جلومبلی گرد یا مستطیل؟ کدام بهتر است؟ [9 ایده برای بهترین میز مناسب شما]
نوشتهٔ بعدی
بهترین چوب برای میزتلویزیون کدام است؟[+10 ایده اصلی و کاربردی]