چیدمان اتاق خواب به سبک هیگر

چیدمان اتاق خواب به سبک هیگر

چیدمان اتاق خواب به سبک هیگر

چیدمان اتاق خواب که مکانی مناسب برای استراحت روحی و جسمی است ، بسیار اهمیت دارد. نحوه چیدمان اتاق خواب و دکوراسیون آن تاثیر زیادی در ایجاد یک محیط آرامش بخش و امن، برای خوابی باکیفیت و راحت دارد. با استفاده از ایده‌هایی مناسب و خلاقانه می‌توانید اتاق خواب خود را زیباتر کنید. شاید بپرسید که برای چیدمان اتاق خواب کوچک از چه ترفندهایی می‌توان استفاده کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال و آموختن اصول چیدمان حتما این مطلب را تا آخر مطالعه کنید. ما قصد داریم نکاتی را درباره نحوه چیدمان خوب در اتاق خواب و ترفندها و ایده‌های خلاقانه برای زیبا کردن دکوراسیون اتاق خواب در اختیار شما قرار دهیم.

ایده‌های جالب برای چیدمان اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب به سبک هیگر
چیدمان اتاق خواب به سبک هیگر

قرار دادن تخت خواب در جایی مناسب

تخت خواب وسیله‌ای است که بیشترین فضا را در اتاق خواب به خود اختصاص می‌دهد. اگر اتاق شما دارای پنجره است، تخت خواب را در زیر آن قرار دهید تا در طول روز نور ‌به خوبی وارد اتاق شود و هیچ وسیله‌ای جلوی پنجره نباشد. گاهی اوقات برای تعویض هوای اتاق می‌توانید پنجره را باز کنید. در اتاق‌ خواب‌های کوچک بهترین جا برای تخت، گوشه اتاق است. با این کار فضای خالی بیشتری برای چیدن وسایل دیگر باقی می‌ماند. خرید یک تخت خواب مدرن و کوچک نیز مانع اشغال فضای بیشتر در اتاق خواب می‌شود. برخی از تخت‌خواب‌ها مدل تاشو هستند، به طوری که در طول روز می‌توان آن‌ها را جمع کرده و در هنگام خواب باز کنید. این تخت‌ها مخصوص چیدمان اتاق‌ خواب‌های کوچک ساخته شده‌اند.

نور رسانی به اتاق خواب

اگر اتاق خواب شما داره پنجره است، برای اینکه اتاق خواب از حالت سردی و بی انرژی بودن خارج شود، سعی کنید پرده‌ها را طوری انتخاب کنید که جلوی ورود نور طبیعی را نگیرد و اتاق بدون روشن کردن لامپ در طول روز روشن باشد. وقتی هوا ابری بود می‌توانید پرده‌ها را کنار بکشید.

استفاده از پالت‌های رنگی

یکی از ایده‌های خلاقانه برای زیباتر کردن فضای اتاق خواب استفاده از پالت‌های رنگی برای کف اتاق خواب است. پالت کمک می‌کند که اتاق خواب از حالت یکرنگی خارج شود. به عنوان مثال برای دیوارهای سفید با سرویس خواب چوبی، از پالت نارنجی یا قرمز استفاده کنید.

چیدمان اتاق خواب به سبک هیگر
چیدمان اتاق خواب به سبک هیگر

استفاده از رنگ سفید برای اتاق خواب کوچک

یکی از نکاتی که در دیزاین اتاق خواب اهمیت دارد، استفاده از رنگ سفید برای بزرگ دیده شدن اتاق خواب است. بعضی از اتاق خواب‌ها مساحت کوچکی دارند، با چیدن وسایلی با رنگ تیره فضای اتاق تنگ‌تر به نظر می‌رسد. اما وقتی از وسایل و پرده سفید رنگ استفاده کنید، اتاق بازتر و بزرگ تر به نظر خواهد رسید. رنگ دیوارها نیز بهتر است که روشن باشد. با چیدن وسایل تزئینی زیاد در اتاق خواب‌های کوچک، اتاق را شلوغ نکنید. اتاق خواب کوچک هر چه خلوت‌تر باشد، بزرگ‌تر دیده خواهد شد.‌ شلوغی همچنین باعث ایجاد حس اضطراب و آشفتگی در فرد می‌شود و این حس اجازه نمی‌دهد که خواب راحت و آرامی داشته باشد.

استفاده از کاغذ دیواری

یکی دیگر از ایده‌های خلاقه موثر در زیباتر شدن چیدمان اتاق خواب، استفاده از کاغذ دیواری است. رنگ کاغذ دیواری باید به گونه‌ای انتخاب شود که با وسایل دیگر همخوانی داشته باشد. از چهار دیوار اتاق خواب کافیست فقط یکی از دیوارها کاغذ دیواری شود. دیوار پشت تخت خواب مناسب‌ترین قسمت برای چسباندن کاغذ دیواری است.

استفاده از قفسه‌های دیواری

برای این که فضای خالی اتاق خواب را بیشتر کنید، بهتر است به جای نصب کمد دیواری و کتابخانه‌، قفسه‌های دیواری نصب کنید. این قفسه‌ها کاربرد بسیار زیادی دارند. قفسه‌ها برای قرار دادن وسیله‌های دکوری، قاب عکس‌ها، گلدان گل‌های طبیعی، چیدن لوازم التحریر و قرار دادن کتاب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چیدمان اتاق خواب به سبک هیگر
چیدمان اتاق خواب به سبک هیگر

اشتباهات رایج در نحوه چیدمان اتاق خواب

گاهی اوقات بعضی از اشتباهات در چیدمان وسایل در اتاق خواب باعث می‌شود که فرد در اتاق احساس آرامش و راحتی نداشته باشد. این اشتباهات عبارتند از: انتخاب مکان اشتباه برای تخت خواب و میز آرایش، گذاشتن بالش‌های زیاد روی تخت، خرید تخت بزرگ برای اتاق کوچک، نورپردازی نامناسب، انتخاب پرده‌های ضخیم، زدن تابلوها در جایی نامناسب، استفاده از رنگ‌های تیره یا جیغ، انداختن فرش‌های کوچک و سفت در کف اتاق خواب و شلوغی بیش از حد اتاق.

در این مطلب شما را با ایده‌های جالب برای چیدمان اتاق خواب و اشتباهات رایج در نحوه چیدمان اتاق خواب آشنا کردیم. امیدواریم با به کار گیری نکات ذکر شده در این مطلب، یک اتاق خواب زیبا با دکوراسیونی شیک و دلپذیر برای خود آماده کنید.

در اینستاگرام همراه ما باشید …

نوشتهٔ پیشین
انواع کاغذ دیواری برای خانه
نوشتهٔ بعدی
کاغذ دیواری پذیرایی 2021