میز جلومبلی گرد یا مستطیل؟ کدام بهتر است؟ [9 ایده برای بهترین میز مناسب شما]

میز جلومبلی گرد یا مستطیل؟ کدام بهتر است؟ [9 ایده برای بهترین میز مناسب شما]

Higerchoob.com - میزجلومبلی گرد یا مستطیل

میز جلو مبلی گرد یا مستطیل کدام یک شیک تر است؟

میز جلومبلی گرد یا مستطیل ، کدام یک محبوبیت بیشتری دارد؟ آیا هنور تردید دارید که بین میزجلومبلی گرد یا مستطیل کدام مناسب دکوراسیون منزل شماست؟  میز جلومبلی یک المان کاربردی و جزء جدایی‌‌ناپذیر سرویس مبلمان است که امروزه نسبت به گذشته ازنظر جنس، سبک، طرح، سایز و مدل تنوع بسیار بیشتری پیدا کرده‌ و شاهد طراحی‌های جسورانه و مدل‌های خلاقانه‌ای در این زمینه هستیم.

در چند سال اخیر استفاده از میزهای جلومبلی گرد رواج بیشتری پیدا کرد و جایگاه خود را در کنار میزهای مستطیلی در دکوراسیون داخلی به دست آوردند؛ مسلما هر یک از این میزها مزایا و معایب خاص خود را دارند و نمی‌توان مطلقا گفت که کدام یک از دیگری بهتر است، میزجلومبلی گرد یا مستطیل؟

بسیاری از افراد هنگام انتخاب بین این دو مدل میز دچار تردید هستند؛ در واقع باید پیش از انتخاب ویژگی‌های این میزها را از جوانب مختلف بررسی و مزایا و معایب هر یک را درنظر بگیرید؛ بنابراین باتوجه به اهمیت این موضوع در ادامه مفصلا به بررسی جوانب مختلف آن خواهیم پرداخت.

حس

همانطور که می‌دانید هر المانی احساس و تاثیر خاص خود را در فضای داخلی ایجاد می‌کند و میز جلومبلی نیز به عنوان یک المان بزرگ که از نظر بصری در مرکز دید است در فضاسازی محیط از نظر احساس تاثیرگذار است.

بطور معمول میزهای گرد حس صمیمت، مهمان‌پذیری و گرمای بیشتری دارند؛ شما را به مکالمه تشویق کرده و فضای دلنشین‌تری خلق می‌کنند که حس آزادی و راحتی بیشتری به شما می‌دهد.

این درحالی است که میزهای مستطیلی به دلیل گوشه‌های تیز و زوایای تندی که در طراحی خود دارند فضای داخلی را جدی‌تر و رسمی‌تر جلوه دهند و به عبارتی ممکن است حس جدایی و فاصله را در افراد حاضر ایجاد کنند.

اشغال فضا

میزهای مستطیلی به واسطه شکل هندسی خاصی که دارند معمولا فضای بیشتری اشغال کرده و از نظر ابعاد، ساخت آن‌‌ها در سایزهای کوچک متداول نیست اما جلومبلی‌های گرد به دلیل انحنا و نداشتن کنج، فضای کمتری اشغال می‌کنند و حتی در سایزهای نسبتا کوچک و فانتزی نیز قابل تولید هستند؛ بنابراین شاید در مورد محیط‌های کوچک، میزهای گرد کمجا گزینه بهتری باشند.

تناسب با فضا

میزهای جلومبلی گرد به راحتی با فضاهای مختلف مانند نشیمن، فضاهای استراحت و قسمت‌های دنج، اتاق مطالعه، پذیرایی و… ارتباط برقرار کرده و برای قسمت‌های مختلف خانه و محیط‌های کوچک نیز مناسب هستند؛ درمقابل جلومبلی‌های مستطیلی با ظاهر جدی‌تری که دارند بیشتر مناسب فضاهای رسمی مانند نشیمن و فضاهای ملاقات هستند.

هماهنگی با مبلمان

میز جلومبلی گرد سازگاری بیشتری با دیگر المان‌ها دارد؛ با سبک‌های مختلف مبلمان مانند مینیمال، فانتزی، مدرن، نئوکلاسیک، راحتی و… به خوبی هماهنگ می‌شود و بطور کل سازگاری و انعطاف بیشتری با دیگر المان‌های موجود در فضا دارد.

این درحالی است که میزهای جلومبلی مستطیلی با مبلمان و صندلی‌هایی که سبکی مجلل‌تر، رسمی‌تر و جدی‌تر دارند ارتباط بهتری برقرار کرده و با دکوراسیون‌ها و المان‌های پرکار، کلاسیک و… هماهنگی بیشتری دارد.

سطح کاربردی

همانطور که می‌دانید سطح میزهای جلومبلی فضایی مناسب برای چیدمان وسایل مختلف تزئینی، لوازمی مانند کتاب، مجله، کنترل، ظروف پذیرایی و… دارند؛ این فضا در مورد میزهای مستطیلی بیشتر و باتوجه به کادر مشخص هندسی که دارند کاربردی‌تر است؛ اما بطور معمول سطح میزهای گرد کوچک‌تر و به دلیل حاشیه منحنی که داشته معمولا فقط قسمت مرکزی آن‌ها برای قرار دادن وسایل و لوازم کاربردی است.

سبک و مدل

میزهای جلومبلی می‌توانند در سبک‌ها، طرح‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی تولید شوند؛ از این نظر جلومبلی‌های مستطیلی انعطاف بیشتر و پتانسیل بالاتری دارند؛ این میزها می‌توانند با فضای ذخیره‌سازی به شکل کشو، به صورت ویترین‌دار، در ترکیب با متریال‌های مانند شیشه، فلز و سنگ، به شکل پایه بلند، پایه یکسره و… تولید شوند.

درمقابل میزهای جلومبلی گرد معمولا از طراحی‌های ساده، مینیمال و ظریفی برخوردار هستند؛ اگرچه امکان طراحی پرکارتر در مورد این مدل میز نیز وجود دارد اما طراحی‌های ساده و ساختار ظریف در این میزها پذیراتر و متداول‌تر است.

جنس

اگر بخواهیم جلومبلی‌های گرد و مستطیلی را از نظر جنس با یکدیگر مقایسه کنیم شاید نتوان برتری از این نظر بین این میزها مشخص کرد چراکه هر دو نوع میز را می‌توان از متریال‌های مختلفی تولید کرد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که بطور کل میزهای مستطیلی قابلیت بیشتر ازنظر ترکیب متریال دارند به شکلی که در یک میز همزمان می‌توان از چوب، فلز، شیشه و حتی سنگ به شکل خلاقانه استفاده کرد.

اگرچه این امکان در مورد میزهای گرد نیز وجود دارد اما باتوجه به اینکه جلومبلی‌های گرد عموما طراحی مینیمالی داشته بیشتر از چوب و انواع ام‌دی‌اف تولید می‌شوند؛ به همین دلیل اکثر ما این مدل میز را با بدنه یکدست و ساده از جنس چوب می‌شناسیم.

رنگ

رنگ نیز یکی از ویژگی‌های نسبی در مقایسه میزهای مستطیلی و گرد است که نمی‌توان در مورد آن با قاطعیت اظهار نظر کرد اما می‌توان بطور کلی گفت که میزهای مستطیلی قالبا در رنگ‌های موقر، اصیل و طبیعی مانند طیف قهوه‌ای، سفید، کرمی، طلایی، بژ و… تولید می‌شوند.

درحالی که میزهای گرد با طراحی مینیمالیستی خود می‌توانند طیف رنگی گسترده‌تری شامل رنگ‌های خنثی، نوود، طبیعی و حتی رنگ‌های نوآورانه و پاستیلی را داشته باشند که انتخاب رنگ در این مورد به سبک دکوراسیون، سلیقه و نیاز شما بستگی دارد.

قیمت

در انتخاب بین میزهای جلومبلی گرد و مستطیلی، قیمت یکی از فاکتورهایی است که برای اکثر افراد مهم است اگرچه در هردو مورد رنج قیمتی گسترده‌ای به چشم می‌خورد و نمی‌تواند دقیقا گفت که کدام مدل میز گران‌تر است.

در این مورد می‌توان گفت باتوجه به اینکه جلومبلی‌های گرد عموما طراحی ساده‌تر، ظریف‌تر و کم‌کارتری داشته و می‌توانند در سایزهای کوچک با صرف متریال کمتر و از انواع ام‌دی‌اف نیز به راحتی تولید شوند قیمت‌های اقتصادی‌تری را شامل می‌شوند.

جمع‌بندی

در مجموع می‌توان گفت که جلومبلی‌های گرد و مستطیلی هردو جزء میزهای محبوب و رایجی هستند که قابلیت استفاده در خانه‌های بزرگ و کوچک، فضاهای مختلف و دکوراسیون‌های متفاوت را دارند؛ این میزها می‌تواند طراحی بسیار ساده و ظریف تا پرکار و خلاقانه را داشته باشند.

این شما هستید که باید ببینید براساس فاکتورهای ذکرشده فوق، مزایای کدام مدل میز نسبت به معایب آن برای شما بیشتر است و استفاده از کدام نوع برای فضای داخلی مدنظر کارایی مفیدتر، همخوانی بهتر و زیبایی بیشتری دارد.

در اینستاگرام هیگر با ما همراه باشید

نوشتهٔ پیشین
آینه کنسول را کجا بزارم؟ بهترین جای آینه کنسول در خانه[+9 ایده تصویری]
نوشتهٔ بعدی
اصلی‌ترین کاربرد پاف در سرویس خواب چیست؟[+9 مدل پاف زیبا و کاربردی]