میز تلویزیون کلاسیک و آنچه به شما نمی‌گویند![+7 تصویر میز تی وی کلاسیک]

میز تلویزیون کلاسیک و آنچه به شما نمی‌گویند![+7 تصویر میز تی وی کلاسیک]

Higerchoob.com - میز تلویزیون کلاسیک

چرا باید میز تلویزیون کلاسیک را انتخاب کنید؟

میز تلویزیون کلاسیک مخصوصا رنگ سفید طرفدار بسیاری دارد. اگر قصد خرید میز تلویزیون کلاسیک  را دارید این مطلب برای شما مفید است. با وجود رایج شدن میز تلویزیون‌های مدرن و مینیمال، میز تلویزیون کلاسیک کماکان محبوب و مورد استقبال است و توانسته طی چندین دهه جایگاه خود را دکوراسیون داخلی حفظ کند؛ چراکه هنوز هم دکوراسیون‌های مجلل به المان‌های کلاسیک وابسته هستند.

اگرچه طراحی میز تلویزیون‌های کلاسیک الهام گرفته از اصول طراحی کلاسیک است و حسی نوستالژیک دارند اما این سبک نیز در طول زمان، پیشرفت‌ها، تحولات و تغییرات بسیاری داشته است.

بنابراین میزهای کلاسیک جدید با مدل‌های قدیمی تفاوت بسیاری دارند؛ این سبک میز تلویزیون، از جنبه‌های مختلف، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

Higerchoob.com - میز تلویزیون کلاسیک
Higerchoob.com – میز تلویزیون کلاسیک

جنس میز تلویزیون کلاسیک

اولین فاکتوری که در بررسی میز تلویزیون‌های کلاسیک می‌توان به آن پرداخت جنس این میزها است؛ چوب طبیعی و ام‌دی‌اف مرغوب متداول‌ترین نوع متریال در تولید میز تی‌وی های کلاسیک هستند.

در واقع چوب، با حس طبیعی، گرما، روح و اصالت خود به خوبی می‌تواند حس تاریخی، اشرافی، وقار و شکوه سبک کلاسیک را ادا کند؛ به همین دلیل اکثر ما میزهای تلویزیون کلاسیک را با متریال چوب تصور می‌کنیم.

انعطاف چوب در طراحی و شکل‌پذیری آن باعث شده است که بتوان برروی این متریال جزئیات و تزئینات مربوط به سبک کلاسیک را به خوب اجرا کرد؛ در این مورد از انواع چوب طبیعی ازجمله گردو، بلوط، راش و ام‌دی‌اف مرغوب با ضخامت مناسب استفاده می‌شود.

البته در طراحی و تولید میز تلویزیون‌های کلاسیک از متریال مکمل مختلفی مانند فلز حکاکی شده، برنز شیشه، سنگ و… نیز استفاده می‌شود که استفاده یا عدم استفاده از این متریال به مدل میز تلویزیون بستگی دارد.

در واقع هر چقدر که متریال شما غنی‌تر و طبیعی‌تر باشد نتیجه طراحی میز تلویزیون کلاسیک با آن باکیفیت‌تر و اصیل‌تر خواهد بود.

Higerchoob.com - میز تلویزیون کلاسیک
Higerchoob.com – میز تلویزیون کلاسیک

ویژگی های میز تلویزیون کلاسیک

میز تلویزیون‌های کلاسیک از نظر طراحی و جلوه ظاهری، ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود را دارند؛ به شکلی که شخصیت مستقلی به این میزها بخشیده و در اولین نگاه می‌توانید متوجه سبک آن‌ها شوید.

یکی از شاخصه‌های بارز این سبک میز تلویزیون داشتن تزیینات و جزئیاتی در قالب تراش‌ها، معرق‌ها، منبت‌ها و حکاکی‌ها برروی بدنه میز است؛ این جزئیات برروی خود چوب یا متریال مکمل آن مانند برنز می‌تواند اجرا شود.

بنابراین نقوش و طرح‌هایی در قالب برگ و گل، نقش‌های اسلیمی، اشکال هندسی، قوس‌ها و انحناها، خطوط دارای پیچ و تاب و… جزئی از طراحی این نوع میز تلویزیون هستند که ظاهر آن را فاخر و مجلل نشان می‌دهد.

در این سبک بطور معمول طراحی با پایه‌ها، ستون‌ها و لبه‌های کارشده و نقش و نگاردار، کشوهایی با دستگیره‌های کارشده، برنز کوبی‌ها و طلا کاری‌ها، تزئینات در قسمت‌های مختلف و… به چشم می‌خورد.

یکی دیگر از ویژگی‌های میز تلویزیون کلاسیک طراحی و تولید این نوع میز در رنگ‌های غنی، گرم، موقر و اصیل است؛ بنابراین در این سبک طیف‌های مختلفی از رنگ قهوه‌ای، کرم، مشکی، سرخ قهوه‌ای و… بسیار کاربرد دارند.

این سبک میز، معمولا به شکل کنسول چوبی، با درب، کشو و یا قسمت ویترین طراحی شده و بدنه آن نیز می‌تواند به شکل خمره‌ای، مقعر یا به حالت مسطح تولید شود؛ ازنظر سایز نیز این مدل میز تلویزیون تنوع بالایی در طول، عرض و ارتفاع دارد.

Higerchoob.com - میز تلویزیون کلاسیک
Higerchoob.com – میز تلویزیون کلاسیک

دکور کردن فضا با میز تلویزیون کلاسیک

آنچه مسلم است میز تلویزیون کلاسیک المانی مناسب برای فضاهایی با دکوراسیون مجلل، اشرافی و یا کلاسیک است و بطور کل این فضاها از نظر تزیینات و جزئیات بسیار غنی هستند.

بنابراین نیازی نیست که برای دکور کردن میز تلویزیون کلاسیک یا فضای اطراف آن زیاده‌روی کنید؛ چراکه خود این میز تلویزیون  و محیطی که در آن قرار می‌گیرد در حالت عادی دارای تزیینات و جزئیات زیادی هستند.

بنابراین شما می‌توانید از تعدادی المان، اکسسوری یا وسایل دکوراتیو مناسب مانند تابلو، دیوارکوب، مجسمه و یا وسایل دکوری با متریالی مانند سنگ، برنز، چوب پارچه‌ها و رنگ‌های غنی و… برای دکور کردن این میز تلویزیون استفاده کنید.

Higerchoob.com - میز تلویزیون کلاسیک
Higerchoob.com – میز تلویزیون کلاسیک

مزایای و معایب میز تلویزیون کلاسیک

بطور حتم هر سبک و مدل میز تلویزیونی در نوع خود دارای مزایا و معایب متعددی است که میز تلویزیون کلاسیک نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ بنابراین به عنوان مزایای این نوع میز تلویزیون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن ظاهری باشکوه، چشمگیر و مجلل
  • تنوع بالا در طراحی و امکان خلق مدل‌های جدید با جزئیات متفاوت
  • امکان استفاده از متریال مختلف برای ایجاد جزئیات و تزیینات منحصربه‌فرد
  • دارای رنگ یا ترکیب رنگ متنوع و غنی
  • بخشیدن روح، شکوه و احساس به دکوراسیون داخلی
  • دوام و استحکام بسیار بالا به واسطه استفاده از متریال مرغوب و درجه‌یک
  • عدم نیاز به دکور کردن بیش‌ازحد به کمک المان‌ها و تزئینات دیگر
  • هماهنگی راحت و بالای این مدل میز تلویزیون با دکوراسیون و المان‌های سبک کلاسیک و…

در کنار مزایای متعدد میز تلویزیون‌های کلاسیک دارای یکسری معایب نیز هستند که در این مورد می‌توان به قیمت بالا، وزن سنگین، عدم تناسب آن با دکوراسیون‌های ظریف و مدرن و… اشاره کرد.

Higerchoob.com - میز تلویزیون کلاسیک
Higerchoob.com – میز تلویزیون کلاسیک

قیمت میز تلویزیون کلاسیک

میز تلویزیون‌های کلاسیک از نظر قیمت نسبت به برخی مدل‌های ساده و کم‌کار سطح بالاتری دارند البته قیمت نهایی این مدل میز تلویزیون به فاکتورهای زیر بستگی دارد:

  • نوع و کیفیت چوب یا متریال اصلی و مکمل مورد استفاده در ساخت میز تلویزیون
  • نوع و کیفیت یراق‌آلات مورد استفاده
  • مدل کلی تلویزیون، فریم بدنه، مدل درب‌ها و…
  • میزان و مدل تراش‌ها، حکاکی‌ها، منبت‌ها، تزیینات و جزئیات میز تلویزیون
  • پیچیدگی، ظرافت و سختی طراحی و تولید میز تلویزیون
  • سایز و ابعاد میز تلویزیون و میزان متریال مورد استفاده در تولید آن و…

به طور کل هر چقدر که جزئیات، تزیینات و میزان کاری که برروی طراحی میز تلویزیون کلاسیک انجام شود بیشتر باشد قیمت آن نیز به مراتب بالاتر خواهد بود.

Higerchoob.com - میز تلویزیون کلاسیک
Higerchoob.com – میز تلویزیون کلاسیک

جمع بندی

میز تلویزیون‌های کلاسیک کماکان طی دهه‌های مختلف کاربردی‌ترین و بهترین انتخاب برای دکوراسیون‌های مجلل و باشکوه هستند بنابراین این سبک میز تلویزیون هرگز دمده و منسوخ نمی‌شود؛ چرا که سبک کلاسیک سبکی ماندگار و اصیل است.

با توجه به حساسیت و ظرافتی که این نوع میز تلویزیون دارد حتما باید آن را از مراکز تولید و عرضه رسمی و معتبر تهیه کنید تا از طراحی اصولی، متریال مرغوب و  پروسه ساخت حرفه‌ای آن اطمینان خاطر داشته باشید.

در اینستاگرام هیگر با ما همراه باشید

نوشتهٔ پیشین
+7 راز تخت خواب ام دی اف که قبل از انتخاب باید بدانید!
نوشتهٔ بعدی
باکس تلویزیون دیواری شیک و لاکچری [+9 ایده ناب باکس تلویزیون]