مهمترین فرق آینه کنسول با میز آرایش در چیست؟[+7 نکته طلایی که باید بدانید!]

مهمترین فرق آینه کنسول با میز آرایش در چیست؟[+7 نکته طلایی که باید بدانید!]

Higerchoob.com - فرق آینه کنسول با میز آرایش

فرق آینه کنسول با میز آرایش را میدانید؟

کلیدی ترین فرق آینه کنسول با میز آرایش کدام است؟ فرق آینه کنسول با میز آرایش در کاربرد آنها است که این دو را از هم متمایز میکند. درواقع آینه کنسول با میز آرایش تفاوت های نسبتا زیادی دارد که قبل از انتخاب باید به آنها دقت کنید. در دنیای دکوراسیون و طراحی داخلی، آینه کنسول و میز آرایشِ سرویس خواب دو المان بسیار کاربردی هستند که اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند.

اگرچه که این دو عنصر داخلی ممکن است شباهت‌هایی با یکدیگر داشته باشند، اما تفاوت‌های اساسی در کاربرد، طراحی و عملکرد آن‌ها وجود دارد.

در ادامه مطلب قصد داریم به صورت مفصل به تفاوت‌های مهم بین این دو المان بپردازیم تا شما بتوانید انتخاب بهتری برای دکوراسیون منزل خود داشته باشید.

تعریف آینه و کنسول و میز آرایش

آینه و کنسول به طور معمول نوعی باکس آینه‌دار است که می‌تواند مانند میز دارای پایه کوتاه یا بلند باشد. فضای ذخیره‌سازی این المان می‌تواند شامل درب‌ها و کشوهای بزرگ و کوچک باشد.

میز آرایش بطور خاص برای استفاده شخصی و آرایش یا آماده شدن طراحی شده است. این میز معمولاً دارای یک آینه بزرگ، کشوهای جادار برای لوازم آرایشی و یک صندلی راحت است و عموما طراحی آن همراه با پایه بلند است.

تفاوت کاربرد آینه کنسول با میز آرایش

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که بین این دو المان وجود دارد به کاربرد یا هدف استفاده از آن‌ها مربوط می‌شود. بطور کل میز آرایش کاربرد خصوصی‌تری دارد و حتی می‌تواند در بسیاری از مواقع یک المان شخصی محسوب شود.

همانطور که از اسم آن مشخص است هدف استفاده از میز آرایش بیشتر جهت نگهداری، چیدمان و نظم‌دهی به لوازم آرایشی بهداشتی، اکسسوری و لوازم شخصی مانند سشوار و لوازم مو، عطر و ادکلن و… است.

درمقابل، آینه کنسول کاربرد عمومی‌تری دارد و معمولا به شخص خاصی در خانه متعلق نیست. هدف استفاده از این المان نیز براساس مدل، نمایش و نگهداری ظروف پذیرایی، لوازم تزئینی، اکسسوری، المان‌های دکوری، لوازم و وسایل مختلف است.

تفاوت در محل قرارگیری

یکی از تفاوت‌های مهم و بارز دیگری که بین آینه کنسول و میز آرایش وجود دارد محل  قرارگیری این دو المان در دکوراسیون داخلی است.

باتوجه به اینکه بطور کل آینه کنسول کاربرد گسترده‌تری دارد ازنظر محل قرارگیری نیز انعطاف بیشتری داشته و براساس مدل و هدف استفاده می‌تواند در پذیرایی، نشیمن، راهرو، ورودی و حتی اتاق‌خواب قرار بگیرد.

این درحالی است که باتوجه به کاربرد محدود میز آرایشی این المان بطور معمول در فضای اتاق‌خواب یا در حمام (در سرویس‌های بزرگی که دارای قسمت حمام سرد جهت آماده شدن هستند) قرار می‌گیرد.

تفاوت در طراحی

آینه کنسول و میز آرایش ازنظر طراحی نیز تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند اگرچه ممکن است در نگاه کلی از نظر ظاهری و ساختاری نقاط تشابهی نیز بین این دو وجود داشته باشد.

بطور کل فضای ذخیره‌سازی میز آرایشی بیشتر به شکل کشو طراحی می‌شود و ابعاد این فضاها به نسبت کوچک‌تر است. ازنظر ساختاری نیز میز آرایش طراحی ظریف‌تری نسبت به آینه کنسول دارد.

طراحی میز آرایشی ظریف‌تر و تا حدودی می‌توان گفت زنانه‌تر است و در آن می‌توان جزئیات بیشتر، تزئینات ظریف‌تر و تقسیم‌بندی‌های بیشتری را جهت نگهداری وسایل مختلف اجرا کرد.

درمقابل، آینه کنسول‌ها باتوجه به کاربرد گسترده‌تری که دارند ازنظر طراحی می‌توانند تنوع مدل و سایز بسیار بیشتری داشته باشند.

فضای ذخیره‌سازی این المان به شکل درب و کشوهای محدود‌تر طراحی می‌شود اما می‌توانند ازنظر ابعاد بسیار بزرگ‌تر و مناسب نگهداری وسایل بیشتری باشند.

البته باید درنظر داشته باشید که بطور کل طراحی این دو المان محدودیت چندانی ندارد و می‌توانند ازنظر ساختاری بسیار مشابه باشند.

تصاویر پایین مربوط به هیگر میباشد.

خرید آنلاین آینه کنسول مدرن از هیگر

تفاوت جنس و رنگ

جنس و رنگ فاکتورهایی هستند نمی‌توان آینه کنسول و میز آرایش را براساس آن با یکدیگر مقایسه کرد و تمایزی درنظر گرفت؛ چراکه هردو المان را می‌توان از متریال مختلف و رنگ‌های متنوعی تولید کرد.

بطور کل چوب طبیعی و ام‌دی‌اف مرغوب،کاربردی‌ترین و مناسب‌ترین متریال‌ها در تولید این دو المان هستند. البته باید دید که باتوجه به سبک و طرح هر المان چه نوع چوب یا ام‌دی‌افی برای آن مناسب‌تر است.

بطور مثال در مورد آینه کنسول یا میزهای آرایشی کلاسیک و مجلل، چوب طبیعی متریال مناسبی است. درحالی که در مورد کنسول یا میزهای مدرن، مینیمال و… ام‌دی‌اف مرغوب می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.

ازنظر رنگ نیز این المان‌ها باتوجه به جنس، سبک و مدل می‌توانند در طیف رنگ‌های خنثی، گرم، طبیعی، شاد، پاستیلی، نوآورانه و… تولید شوند و از این جنبه چندان قابل تفکیک نیستند.

آینه کنسول بخریم یا میز آرایش؟

پاسخ به این سوال به نیاز شما بستگی دارد و نمی‌توان در هیچ مقایسه‌ای بطور قطعی گفت که کدام المان بهتر است.

در واقع اگر به فکر دکور کردن فضای اتاق‌خواب و نظم‌دهی به لوازم آرایشی و شخصی خود هستید میز آرایش گزینه بهتری است.

در مورد نگهداری لوازم و وسایل مختلف و غیرخصوصی، نمایش المان‌های تزئینی و دکور کردن قسمت‌های خالی پذیرایی، نشیمن، ورودی‌ها و… آینه کنسول گزینه بهتری است.

بنابراین باید ببینید که هدف خرید شما از این المان‌ها چیست، آن را در چه قسمتی از فضای داخلی می‌خواهید قرار دهید و چه جنبه‌ای (دکوری، فضای ذخیره‌سازی و…) در مورد این المان‌ها برای شما اهمیت بیشتری دارد.

نکات مهم در انتخاب آینه و کنسول و میز آرایش

باتوجه به نقاط تشابه و تفاوت‌های اساسی که بین آینه کنسول و میز آرایش وجود دارد بسیار مهم است که بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. بنابراین در این مورد به نکات زیر توجه کنید.

  • سبک دکوراسیون
    •  آینه و کنسول و میز آرایش را حتما با سبک دکوراسیون کلی خانه یا اتاق خود هماهنگ کنید.
  • اندازه فضا
    •  اندازه آینه و کنسول و میز آرایش را متناسب با متراژ فضای داخلی و اندازه محل موردنظر جهت نصب انتخاب کنید.
  • کاربرد
    • قبل از خرید، هدف استفاده خود را مشخص کرده تا بتوانید المانی با کاربرد مفید و مناسب را انتخاب کنید.
  • جنس
    • جنس آینه و کنسول و میز آرایش را با توجه به شرایط محیطی، سبک دکوراسیون، جنس دیگر المان‌های مرتبط، سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید.
  • نورپردازی
    • در مورد میز آرایش، نورپردازی مناسب می‌تواند بسیار مهم و مفید باشد خصوصا در مورد اتاق‌هایی که نور دریافتی ضعیفی دارند و…

تصاویر میزآرایش پایین مربوط به شوروم هیگر میباشد.

خرید میزآرایش از هیگر

جمع‌ بندی

آینه کنسول و میز آرایش هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. انتخاب بین این دو مورد به نیازها و سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

با در نظر گرفتن تفاوت‌های این دو المان می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید و دکوراسیون خانه خود را به شکل اصولی تکمیل کنید.

در اینستاگرام هیگر با ما همراه باشید

نوشتهٔ پیشین
سرویس خواب از کجا بگیرم ؟ [راهنمای یک خرید مطمئن]
نوشتهٔ بعدی
میز جلومبلی مدرن چیست؟[+تصاویر جدید2024]