مدل کمد دیواری 2021

مدل کمد دیواری 2021

HigerChoob.com - مدل کمد دیواری

اگر به تازگی اقدام به ساخت و بازسازی خانه خود کرده‌اید و مشغول تکمیل دکوراسیون داخلی منزل خود هستید، حتما به دنبال انتخاب مدل‌ها و الگوهای جدیدی برای نصب کمد دیواری می‌گردید. کمدهای دیواری طوری طراحی می‌شوند که با توجه به اشغال فضای کمی از اتاق، نسبت به کمدهای دیگر جادار تر می‌باشند. مدل کمد دیواری نقش بسیار مهمی در زیباسازی فضای داخلی همه منازل به ویژه منازلی با متراژ پایین دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با جدیدترین دیزاین های کمد دیواری آشنا کنیم. همچنین در مورد‌ نکات مهم هنگام انتخاب مدل و طراحی کمد دیواری صحبت خواهیم کرد. لطفا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

نکات مهم در طراحی و انتخاب مدل کمد دیواری

در هنگام انتخاب کمد دیواری و طراحی آن باید به چند نکته توجه داشته باشید.‌ اولین اقدام مشخص کردن کاربرد کمد دیواری است. باید به سازنده کمد دیواری بگویید که آیا کمد دیواری را برای نصب در اتاق خواب می‌خواهید یا قصد دارید یک کمد دیواری تزئینی برای قسمت پذیرایی انتخاب کنید. همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا طرفدار مدل‌های مدرن کمد دیواری هستید یا مدل‌های سنتی بیشتر را می‌پسندید. طراحی کمد دیواری مناسب با اشغال فضای کم حجم زیادی از وسایل را در خود جای می‌دهد و یکی از قسمت‌های مهم در خانه‌های امروزی محسوب می‌شود. در انتخاب رنگ کمد دیواری هماهنگی آن با دیگر وسایل دکوراسیون را در نظر داشته باشید.

HigerChoob.com - مدل کمد دیواری
HigerChoob.com – مدل کمد دیواری

معرفی انواع مختلف کمد دیواری

کمد دیواری کلاسیک

قدیمی‌ترین مدل کمد دیواری که از سال‌ها قبل تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند، مدل کلاسیک می‌باشد. این مدل دارای ارتفاع بلندی است و یکی از دیوارهای اتاق را به طور کامل به خود اختصاص می‌دهند. درب این نوع کمد به صورت لولایی باز و بسته می‌شوند. ایجاد طبقات در داخل کمد به جادار شدن آن کمک زیادی می‌کند.‌ کاربرد مدل کلاسیک قرار دادن رختخواب، آویزان کردن لباس‌ها و نگهداری وسایل بزرگ می‌باشد. یکی از معایب این مدل اشغال فضای بیشتر نسبت به مدل‌های دیگر ‌است. به همین دلیل در خانه‌های کوچک کاربرد زیادی ندارد.

کمد دیواری ریلی

یکی از جدیدترین مدل ها و دیزاین ها برای کمد دیواری که امروزه طرفداران زیادی دارد، مدل ریلی است. درب این مدل نیازی به باز شدن در فضای جلوی کمد ندارد زیرا در چهارچوب کمد به سمت چپ و راست به صورت ریلی باز و بسته می‌شود. این مدل فضای کمی نیاز دارد اما عرض دیواری که کمد روی آن نصب می‌شود باید زیاد باشد. دیوارهای کوچک با عرض کم مناسب نصب مدل کمد دیواری ریلی نیستند، چون درب برای جابه جایی به فضای عرضی نیاز دارد. در انتخاب مدل ریلی حتما به جنس ابزار استفاده شده توجه کنید. ریل‌هایی باید روی کمد نصب شوند که تحمل فشار و وزن بالای هشتاد تا صد کیلو را داشته باشند و استحکام بالای آن‌ها باعث باز و بسته شدن راحت کمد شود.

HigerChoob.com - مدل کمد دیواری
HigerChoob.com – مدل کمد دیواری

کمد دیواری کشویی

کمد دیواری کشویی ابعاد کوچکی داشته و به دروار شباهت زیادی دارد. این نوع کمد دیواری جزء مدل‌هایی است که هیچ‌گاه به تنهایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. کمد دیواری کشویی معمولا با هدف تقسیم فضای کمد در کنار مدل‌های کلاسیک و ریلی به کار می‌رود. همچنین می‌توان کمد دیواری کشویی را در پذیرایی نصب کرد و از آن به عنوان میز تلویزیون استفاده نمود.

کمد دیواری بدون درب

برخی از منازل اتاق ایزوله‌ و مخصوصی برای تعویض لباس دارند که روی دیوار آن کمد دیواری بدون درب نصب می‌شود. این مدل دارای رگال‌ها و قفسه‌هایی است که بیشتر برای نگهداری کیف، لباس، کفش، کمربند، روسری، شال، کراوات و غیره کاربرد دارد. انتخاب این مدل کاملا به سلیقه شخصی هر فرد بستگی دارد. در کمد دیواری بدون درب بیشتر از جنس ام دی اف، ممبران و هایگلاس ساخته می‌شود.

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم امروزه وجود کمد دیواری در هر خانه‌ای جزء ملزومات است و کمتر کسی پیدا می‌شود که هنگام خرید یا انتخاب محل سکونت خود به فکر سفارش یک کمد دیواری جدید نباشد. در هنگام انتخاب کمد دیواری، توجه به کیفیت و جنس بدنه و درب‌های آن را فراموش نکنید. یک کمد دیواری خوب باید در برابر رطوبت مقاوم بالایی داشته باشد.‌دستگیره‌ها و ریل‌ها نیز باید دارای استحکام باشند. امیدواریم از خواندن مقاله مدل کمد دیواری اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده باشید.

در اینستاگرام همراه ما باشید …

نوشتهٔ پیشین
تزئین اتاق کودک به روز و زیبا
نوشتهٔ بعدی
رنگ دیوار منزل جدید