دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

HigerChoob.com - دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه یا دخترانه ، همیشه کاری لذت بخش و پر از خلاقیت های زیبا بوده است. البته که برای همه والدین چیدمان اتاق خواب فرزندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اتاق خواب مکانی است که هر فردی باحضور و خوابیدن در آن باید به آرامش و آسایش برسد. بها دادن به دکوراسیون اتاق خواب کودکان، نتایج تاثیرگذاری در خلق و خوی آن‌ها دارد. همانطور که همه ما میدانیم روحیه پسر بچه‌ها و دختر بچه‌ها کاملا متفاوت است. پسربچه ها معمولا با انرژی‌تر و دارای هیجان و شیطنت بیشتری هستند‌. با توجه به این تفاوت‌ها چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه از لحاظ رنگ و انتخاب وسایل با هم فرق دارند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با ویژگی‌های دکوراسیون اتاق خواب پسرانه، اهمیت رنگ در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه و اکسسوری اتاق خواب پسرانه آشنا کنیم.

اهمیت رنگ در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

رنگ آبی اولین رنگی است که همواره در کنار نام پسر به ذهن افراد می‌رسد و از رنگ‌های محبوب بین پسربچه‌هاست. آبی رنگی سرد و آرامبخشی است. تلفیق رنگ آبی با قرمز یا نارنجی، حس آرامش همراه با هیجان ایجاد می‌کند. وقتی پسرها از دوران خردسالی وارد دوران نوجوانی می‌شوند، به خاطر اقتضای سنی به رنگ‌های تیره علاقمند می‌شوند. زیرا از نظر پسرهای نوجوان که دوران بلوغ را سپری می‌کنند رنگ‌های روشن حس بزرگی به آن‌ها نمی‌دهد. اما از نظر والدین استفاده از رنگ تیره حس خوبی به اتاق خواب پسرانه نمی‌دهد. برای حل این مسئله راهکار این است که در کنار رنگ تیره‌ای مانند طوسی از رنگ‌های مکمل روشن مانند زرد یا سفید در وسایل اتاق خواب استفاده کنید. رنگ سبز نیز یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها برای اتاق خواب است.

HigerChoob.com - مدل تخت خواب کد sk60
HigerChoob.com – مدل تخت خواب کد sk60 مناسب برای دکوراسیون آبی اتاق خواب

در اکسسوری اتاق خواب پسرانه از چه وسایلی استفاده می‌شود؟

اکسسوری به لوازم جانبی گفته می‌شود که در چیدمان انواع مختلف دکوراسیون‌ها استفاده می‌شود. استفاده از وسایلی مانند ساعت دیواری‌هایی با طرح شخصیت‌های معروف کارتنی، لوسترهای مخصوص اتاق خواب پسرانه، فرش‌هایی با ابعاد و رنگ مناسب، چراغ خواب، میز تحریر، تخت خواب، کمد، قفسه‌های طرح دار، کتابخانه، استیکرهای مخصوص پسرانه و قاب عکس، کاغذ دیواری‌، پرده مناسب، سرویس خواب، سقف کاذب نورپردازی شده و…که رنگبندی، طراحی و ساخت آن‌ها با سلیقه پسرها هماهنگ باشد، به زیبا‌تر شدن دکوراسیون اتاق خواب پسرانه کمک می‌کند‌.

چیدمان دکوراسیون اتاق خواب پسرانه با توجه به شخصیت کودک

به طور قاطع می‌توان گفت که شخصیت همه پسرها با هم فرق دارد.‌ بازسازی و چیدمان اتاق خواب پسرانه باید با توجه به شخصیت، روحیات و خلق و خوی منحصر به فرد صاحب اتاق شکل بگیرد. بسیاری از پسرها بازیگوش هستند و بسیاری دیگر شخصیت‌های تخیلی و رویاپرداز دارند. برای پسرهایی که همواره درحال شیطنت و فعالیت هستند، اتاق خوابی با رنگ‌های روشن و پر از اسباب بازی جذابیت دارد. اما برای پسرهایی که شخصیت خیال پرداز دارند، استفاده از شخصیت‌های قهرمان کارتنی در قالب کاغذ دیواری و سرویس خواب و دیگر وسایل برایشان جالب است. رنگ آبی روشن برای پسرهای درونگرا و آرام رنگ مناسبی است. والدینی که شناخت کافی از پسرهای خود دارند به خوبی با روحیات، سلایق و علاقه‌‌های فرزند خود آشنا هستند و در چیدمان اتاق خواب پسرانه موفق‌تر عمل می‌کنند.

ایده شما برای دکوراسیون چیست ؟ چه رنگی رو انتخاب می‌کنید؟!

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نوشتهٔ پیشین
بهترین تشک طبی برای دیسک کمر
نوشتهٔ بعدی
دکوراسیون اتاق خواب کوچک