دکوراسیون آشپزخانه تان را متحول کنید

دکوراسیون آشپزخانه تان را متحول کنید

مجله هیگرچوب - دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در تمام منازل به شمار می‌آید. دکوراسیون آشپزخانه تاثیر بسیار زیادی در زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل دارد. به نظر شما چه عواملی باعث بهتر شدن دیزاین آشپزخانه می‌شود ؟! بعضی از افراد فکر می‌کنند که لزوما آشپزخانه باید جا دار و بزرگ باشد، در حالی که با یک طراحی جذاب و به کارگیری ایده‌های خلاقانه و جدید می‌توان آشپزخانه های کوچک را نیز به بهترین نحو ممکن آماده کرد. اگر قصد دارید با بهترین و جدیدترین انواع مختلف دکوراسیون آشپزخانه آشنا شوید تا پایان مقاله با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم درباره نکات مهم در طراحی آشپزخانه، دیزاین آشپزخانه ایرانی، دیزاین آشپزخانه مدرن و همچنین کلاسیک ، صحبت کنیم.

مجله هیگرچوب - دکوراسیون آشپزخانه
مجله هیگرچوب – دکوراسیون آشپزخانه

نکات مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

یکی از نکات مهم هنگام چیدمان وسایل در آشپزخانه، در نظر گرفتن فضای کافی به منظور حرکت در آشپزخانه می‌باشد. خانم‌های خانه‌دار برای جا به جایی راحت هنگام آشپزی به فضای با عرض حداقل یک متر احتیاج دارند.‌

سعی کنید بهترین محل را برای قرار دادن وسایلی مانند یخچال، سینک ظرفشویی، ماشین لباسشویی و اجاق گاز، کابینت‌ها، میز ناهار خوری و…انتخاب کنید تا دسترسی به آن‌ها راحت‌تر باشد. اجاق گاز توکار، فر و کابینت‌ها باید در ارتفاع مناسبی نصب شوند تا قد تمام اعضای خانواده به آن‌ها برسد.

در دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک معمولا بهتر است که از رنگ‌های روشن و ملایم استفاده کنید. زیرا رنگ‌های تیره باعث کوچک دیده شدن مساحت و ابعاد آشپزخانه می‌شوند‌. انتخاب رنگ سفید برای کابینت‌ها فضا را دلبازتر کرده و نورپردازی را نیز بیشتر می‌کند.

استفاده از دکوراسیون آشپزخانه مدرن از جدیدترین روش‌های چیدمان وسایل در آشپزخانه به شمار می‌رود‌. در دکوراسیون آشپزخانه مدرن، طراحی‌ کابینت‌ها بدون هیچ زرق و برقی کاملا ساده، شیک و کاربردی می‌باشد.

اگر یکی از دیوارهای آشپزخانه در سمت فضای باز و پارک یا طبیعت قرار گرفته، با تعبیه چند پنجره روی آن دیوار می‌توانید فضای دلنشین و یک قاب زیبا در آشپزخانه ایجاد کنید. قرار دادن سینک در مقابل پنجره نیز باعث می‌شود که شستن ظرف‌ها به یک کار لذت‌بخش تبدیل شود‌.

مجله هیگرچوب - دکوراسیون آشپزخانه
مجله هیگرچوب – دکوراسیون آشپزخانه

دیزاین مدرن آشپزخانه

در طراحی یک آشپزخانه مدرن جدیدترین ایده‌ها و به روزترین وسایل استفاده می‌شود. نسبت به اجرای دکوراسیون‌های دیگر گران‌تر است. در طراحی این نوع دیزاین بین دیوار، کف و کابینت‌ها هماهنگی خاصی برقرار می‌شود‌. نورپردازی یکی از قسمت‌های مهم در اجرای دکوراسیون مدرن است. سطوح استفاده شده در آن بیشتر از جنس پلاستیک و سرامیک براق می‌باشد. ساختار کابینت‌ها نیز به شکلی است که با اشغال فضای کم بیشتر وسایل را در خود جای می‌دهند. سادگی، به کاربردن رنگ‌های روشن و استفاده نکردن از وسایل پر زرق و برق مهم‌ترین ویژگی یک آشپزخانه مدرن است.

دیزاین کلاسیک آشپزخانه

وسایل آشپزخانه کلاسیک برخلاف آشپزخانه‌های مدرن پر زرق و برق‌تر هستند و طبق دوران کلاسیک طراحی شده‌اند. ریشه سبک کلاسیک به جنبشی هنری که در قرن هفده در یونان و روم باستان اتفاق افتاد، برمی‌گردد. روی درب کابینت‌های چوبی استفاده شده در دکوراسیون کلاسیک کنده‌کاری‌های زیبایی اجرا شده است. وجود بوفه با در شیشه‌ای به صورت یک ویترین در داخل کابینت‌ها عمل می‌کند. گذاشتن وسایل دکوری کلاسیک درون این بوفه‌ها باعث زیباتر شدن فضای آشپزخانه می‌شود‌. استفاده از طرح‌های دایره شکل و قوس دار، استفاده از رنگ‌های تیره مانند سبز زیتونی، قهوه‌ای، آبی تیره، استفاده از نورهای مصنوعی و طبیعی در نورپردازی، استفاده از میزهای چند کاره در وسط آشپزخانه از دیگر ویژگی‌های آشپزخانه کلاسیک است.

مجله هیگرچوب - دکوراسیون آشپزخانه
مجله هیگرچوب – دکوراسیون آشپزخانه

در این مقاله ویژگی‌های انواع مختلف دیزاین آشپزخانه شامل آشپزخانه ایرانی، مدرن و کلاسیک را بررسی کردیم. امیدواریم با به کارگیری نکات ذکر شده بتوانید یک دکوراسیون شیک و جذاب برای آشپزخانه خود ایجاد کنید و بتوانید بیشتر از قبل در هنگام آشپزی و سپری کردن وقت خودتان در آشپزخانه لذت ببرید.

در اینستاگرام همراه ما باشید …

نوشتهٔ پیشین
کاغذ دیواری اتاق کودک
نوشتهٔ بعدی
تزئین اتاق کودک به روز و زیبا