بهترین سرویس خواب عروس و نکات طلایی خرید [+تصاویر سرویس خواب مدرن]

بهترین سرویس خواب عروس و نکات طلایی خرید [+تصاویر سرویس خواب مدرن]

Higerchoob.com - سرویس خواب عروس

سرویس خواب عروس چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

برای سرویس خواب عروس سلیقه شما کدام است ؟(مدرن یا کلاسیک) اگر قصد خرید سرویس خواب عروس را دارید این مطلب را با دقت بخوانید. سرویس خواب عروس که شامل مجموعه‌ای از کالای خواب و لوازم مکمل آن است جزء ثابت خریدهای زوج‌های جوان و یک المان اصلی اتاق‌خواب آن‌ها است.

بطور کل سرویس خواب مخصوص عروس از نظر طراحی دارای تفاوت‌هایی است که آن را از دیگر سرویس خواب‌ها متمایز می‌کند؛ اگرچه سرویس خواب عروس نیز می‌تواند طراحی عادی مشابه سرویس‌های معمولی داشته باشد.

درهرحال انتخاب و خرید سرویس خواب جزء محبوب‌ترین خریدهای یک زوج جوان است که اکثر افراد در مورد آن بسیار حساس هستند. به همین دلیل قصد داریم که در ادامه مفصلا به این موضوع بپردازیم.

اجزاء سرویس خواب عروس

سرویس خواب عروس از نظر  اجزاء و لوازم جزء کامل‌ترین سرویس‌ها است که تمام لوازم موردنیاز یک زوج جوان در اتاق‌خواب را شامل می‌شود؛ این اجزاء می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تخت خواب

تخت‌خواب اصلی‌ترین جزء این سرویس است که طبیعتا در مدل دونفره خواهد بود؛ اما از نظر طراحی می‌تواند تنوع بسیار بالایی داشته باشد.

  • کمد یا دراور

سرویس خواب معمولا همراه با کمد یا دراور است که برای نگهداری لباس و وسایل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این المان معمولا با درب و کشو طراحی می‌شود و سایزبندی مختلفی دارد.

  • پاتختی

تقریبا تمام سرویس خواب‌های عروس دارای یک یا دو عدد پاتختی هستند؛ پاتختی یک باکس کوچک با یک یا دو کشو است که جهت نگهداری وسایل بهداشتی، مدارک، لوازم برقی شخصی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • میز آرایش

در سرویس خواب‌های عروس معمولا المانی تحت عنوان میز آرایش، میز توالت یا کنسول آرایش وجود دارد که همراه با آینه است و میز آن بطور معمول دارای تعدادی کشو است؛ از این میز برای آماده شدن و نگهداری لوازم و وسایل آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود.

  • پاف

سرویس خواب عروس می‌تواند شامل پاف نیز باشد؛ پاف نوعی مبل یا نشیمن بدون پشتی است که در سایزها و طرح‌های مختلف تولید می‌شود و نشیمن آن می‌تواند از مخمل، فوم، چرم و… باشد.

پاف می‌تواند به عنوان مبل داخل اتاق خواب جهت نشستن استفاده شود و فضای داخل پاف معمولا به شکل یک باکس خالی طراحی می‌شود و می‌توان از آن برای نگهداری لوازم مخالف استفاده کرد.

انواع تخت خواب در سرویس عروس

شاید لازم باشد به تخت‌خواب به عنوان اصلی‌ترین جزء سرویس خواب عروس بیشتر بپردازیم؛ تخت‌خواب عروس از جنبه‌های مختلف می‌تواند تنوع بالایی داشته باشد.

برای مثال ازنظر جنس، تخت‌خواب می‌تواند از چوب طبیعی، انواع ام‌دی‌اف، فلز و یا ترکیبی از چند متریال مختلف باشد؛ اما درحال‌حاضر سرویس ‌خواب‌های ام‌دی‌اف بسیار متداول، محبوب و مورد استقبال هستند.

ازنظر مدل، تخت‌خواب عروس می‌تواند، بدون پایه، پایه‌دار، کوتاه، بلند، جک‌دار یا معمولی، ساده یا همراه با کشو، ویترین یا قفسه، مسقف و حجله‌دار یا ساده و… باشد.

ازنظر سایز، تخت‌خواب عروس می‌تواند در سایز استاندارد؛ کینگ سایز (بزرگ‌تر از تخت‌خواب استاندارد) یا کویین سایز (کوچک‌تر از تخت‌خواب استاندارد) باشد.

طراحی تخت نیز از نظر فریم، مدل تاج، تزئینات، جزئیات، متریال مکمل، ترکیب رنگ، تراش‌ها، برش‌ها و… به سبک سرویس خواب بستگی دارد که از این نظر می‌تواند مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک، مینمیال، صنعتی و… باشد.

البته تخت‌خواب یا بطور کل سرویس عروس، بطور معمول در سبک‌های مدرن، مینمیال، نئوکلاسیک و… با طراحی ظریف و فانتزی تولید می‌شوند؛ بنابراین از نظر طراحی این مدل سرویس خواب تنوع بسیار زیادی دارد.

نکات مهم در انتخاب سرویس خواب عروس

از آنجایی که یک سرویس خواب مدرن معمولا از اجزاء مختلفی تشکیل شده، تمام حجم اتاق‌خواب را اشغال کرده و ازنظر بصری بیشترین تاثیر و توجه را در فضای اتاق دارند؛ بنابراین در انتخاب آن‌ به موارد زیر توجه کنید:

  • سرویس خواب باید در هر جنسی از متریال درجه‌یک تولید شده باشد تا دوام و استحکام لازم را داشته باشد.
  • طراحی و پروسه تولید سرویس خواب باید کاملا حرفه‌ای باشد به شکلی در نگاه اول بتوان متوجه کیفیت ساخت آن شد.
  • در تولید سرویس خواب باید از یراق و امکانات باکیفیت استفاده شده باشد؛ بطور مثال در مدل تخت جک‌دار، جک باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
  • سبک سرویس خواب عروس باید با سبک کلی دکوراسیون داخلی در تناسب باشد.
  • رنگ سرویس خواب باید با رنگ دیگر المان‌های موجود در اتاق تناسب داشته باشد.
  • سایز تخت‌خواب و متعلقات آن باید با مساحت اتاق و ویژگی مصرف‌کنندگان متناسب باشد.
  • نوع و تعداد متعلقات سرویس خواب عروس باید براساس نیاز زوج و مساحت اتاق‌خواب انتخاب شوند و…

قیمت سرویس خواب عروس

در بین سرویس خواب‌های مختلف سرویس خواب عروس با توجه به حساسیت و جزئیات بیشتری که دارد طیف قیمت گسترده‌تری نیز دارد چراکه عوامل بسیار متعددی بر قیمت نهایی این سرویس خواب تاثیرگذار هستند؛ ازجمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جنس: هرچقدر که نوع و کیفیت متریال، یا متریال‌های مورد استفاده در تولید سرویس خواب بهتر باشد به تبع قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

سبک: هرچقدر که سبک طراحی سرویس‌ خواب عروس، پرکارتر و با ظرافت، جزئیات و تزئینات بیشتری باشد قیمت آن نسبت به کارهای سبک‌تر و کم‌کارتر بیشتر است.

مدل: هرچقدر که مدل سرویس خواب عروس مدرن‌تر، خاص‌تر، مجهزتر و دارای امکانات و آپشن‌های بیشتری باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

سایز: هرچقدر که سایز تخت و اجزاء سرویس‌خواب بزرگ‌تر و متریال مورداستفاده در آن بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر است.

برند: برند تولیدکننده سرویس خواب نیز بر قیمت نهایی آن تاثیرگذار است؛ بطور طبیعی قیمت سرویس خواب از برندهای بنام و لاکچری بالاتر است.

نحوه خرید: نحوه خرید شما نیز بر قیمت نهایی این کالا تاثیر مستقیم دارد؛ قطعا با خرید مستقیم از مراکز رسمی تولید و عرضه این کالا، می‌توانید سرویس خواب موردنظر خود را به قیمت اصلی تهیه کنید.

جمع بندی

سرویس خواب عروس جزء متنوع‌ترین انواع سرویس خواب از نظر طرح، سبک، مدل، رنگ، اجزاء و… است که این تنوع باعث شده است هر نوع سلیقه و نیازی را پوشش دهد.

ازنظر جنس نیز سرویس خواب‌های چوبی و ام‌دی‌افی بیشترین پتانسیل را در طراحی دارند و از نظر قیمت نیز بسیار منعطف هستند به شکلی می‌تواند آن‌ها را با بودجه اقتصادی نیز تهیه کرد.

بنابراین شما حتما می‌توانید براساس مساحت اتاق‌خواب، سبک دکوراسیون داخلی، رنگ‌های غالب در دکوراسیون اتاق، نیاز به اجزاء مختلف، سلیقه و بودجه خود یک سرویس خواب عروس مناسب را پیدا کنید.

در اینستاگرام هیگر با ما همراه باشید

نوشتهٔ پیشین
باکس تلویزیون دیواری شیک و لاکچری [+9 ایده ناب باکس تلویزیون]
نوشتهٔ بعدی
باکس جک دار تخت خواب و 5 اصل مهم که باید به آن توجه کنید!