بهترین سرویس خواب برای اتاق کوچک [+8 نکته کاربردی و عملی]

بهترین سرویس خواب برای اتاق کوچک [+8 نکته کاربردی و عملی]

Higerchoob.com - سرویس خواب برای اتاق کوچک

ویژگی های مهم یک سرویس خواب برای اتاق کوچک چیست؟

سرویس خواب برای اتاق کوچک همیشه یک چالش مهم بوده است. اگر قصد خرید سرویس خواب برای یک اتاق کوچک را دارید این مطلب قطعا راهنمای مفیدی برای شما خواهد بود. سرویس خواب اصلی‌ترین المان در هر اتاقی است اما انتخاب یک سرویس خواب مناسب برای اتاق‌های کوچک یک چالش است؛ چراکه تخت‌خواب و متعلقات آن بطور معمول فضای قابل توجهی را اشغال می‌کنند و نمی‌توان این فضا را نادیده گرفت.

شاید این موضوع برای اتاق‌های بزرگ چندان مطرح نباشد اما هرچقدر که فضای اتاق کوچک‌تر باشد انتخاب سرویس خواب مناسب برای آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چراکه حفظ فضای آزاد در این اتاق‌ها اهمیت بالایی دارد.

خوشبختانه با تحول بزرگی که طی چند سال اخیر در زمینه طراحی و تولید سرویس خواب اتفاق افتاده است امروزه برای هر فضایی سرویس خواب مناسب قابل تهیه است؛ این مسئله برای اتاق‌های کوچک نیز قابل حل است.

انتخاب سرویس خواب مناسب برای اتاق خواب کوچک

اگر فضای اتاق خواب شما متوسط رو به کوچک است باید با احتیاط بیشتری سرویس خواب آن را انتخاب کنید تا بتوانید استفاده بهینه‌ای از فضا داشته باشید؛ به این منظور به موارد زیر توجه کنید:

1. جنس سرویس خواب

جنس سرویس خواب در اتاق خواب‌های کوچک بسیار مهم است چراکه بخشی از ظرافت ساختاری و ظاهری سرویس به جنس آن بستگی دارد؛ در این میان سرویس‌ خواب‌های چوبی و ام‌دی‌افی می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

چوب و انواع ام‌دی‌اف مورد استفاده در این زمینه مانند ملامینه، هایگلاس، روکش و… بطور کلی ظرافت بالایی در تولید داشته و از نظر ظاهری نیز بسیار ظریف هستند؛ ازطرفی قابلیت طراحی انواع سرویس خواب مدرن را نیز دارند.

سرویس خواب کم‌جا

امروزه در طراحی‌های حرفه‌ای سرویس‌ خواب‌ها به کم‌جا بودن آن‌ها توجه زیادی می‌شود؛ این سرویس خواب‌ها از نظر فریم، ساختار و جزئیات در ظریف‌ترین حالت ممکن هستند؛ ازطرفی به انواع کشو و فضای مخفی برای ذخیره‌سازی وسایل مجهز هستند؛ ازاین‌رو انتخابی مناسب برای اتاق‌های کوچک هستند.

سرویس خواب تاشو

یکی دیگر از بهترین انواع سرویس خواب برای اتاق‌های کوچک سرویس‌های تاشو هستند؛ تخت‌خواب، میز، صندلی و دیگر متعلقات این نوع سرویس به شکل تاشو طراحی می‌شوند.

در این مدل می‌توانید تخت را کاملا در فضای مخصوصی که برای آن طراحی شده است تا کرده و فضای اتاق را آزاد کنید؛ به همین شکل می‌توانید اجزائی که در حال استفاده نیستند را تا کنید تا فضای کمتری اشغال کنند.

سرویس خواب با باکس جک‌دار

سرویس خواب‌هایی که تخت آن‌ها به شکل باکس جک‌دار طراحی شده است یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای اتاق خواب‌های کوچک است؛ قسمت زیرتختی این سرویس‌ها به شکل یک باکس جک‌دار طراحی شده که امکان جابجایی راحت تشک و استفاده بهینه از فضای زیر تخت را ایجاد می‌کند.

سبک سرویس خواب

یکی از گزینه‌های مهم در انتخاب سرویس برای اتاق‌های کوچک توجه به سبک سرویس خواب است؛ همانطور که می‌دانید سرویس خواب‌ها نیز امروزه در سبک‌های بسیار مختلفی طراحی می‌شوند.

برخی از سبک‌ها مخصوصا سبک‌های مجلل و فاخر بطور معمول ساختاری درشت‌تر، طراحی پرکارتر و جزئیات و تزئینات بیشتری دارند که باعث می‌شود فضای بیشتری اشغال کرده و ازنظر بصری نیز محیط را شلوغ‌تر نشان دهند.

در مقابل سرویس خواب‌های سبک مدرن و مینیمال، صنعتی و… دارای طراحی ظریف و حداقل میزان تزئینات و جزئیات هستند ازاین‌رو فضای کمتری اشغال کرده و باتوجه به سادگی ظاهری خود فضا را بزرگ‌تر و خلوت‌تر نشان می‌دهند.

رنگ سرویس خواب

در دکور کردن یک فضای داخلی، رنگ یک عنصر اصلی است که در فضاسازی محیط تاثیر ویژه‌ای دارد؛ مسئله رنگ در دکور کردن اتاق‌های کوچک اهمیت بسیار بیشتری دارد؛ بنابراین در مورد سرویس خواب نیز باید به این فاکتور توجه داشته باشید.

به این منظور برای اتاق‌خواب‌های کوچک بهتر است از سرویس خواب‌هایی با رنگ‌های روشن، خنثی و نودد استفاده کنید چراکه این طیف رنگ‌ها فضا را بازتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

تخت دو طبقه

باتوجه به کوچک شدن روز‌افزون فضای داخلی تحت اختیار انتخاب سرویس خواب برای خانواده‌هایی که بیش از یک فرزند دارند چالش بزرگی است؛ در این شرایط سرویس‌‌هایی که تخت خواب دو یا سه طبقه دارند بهترین انتخاب هستند.

این تخت‌ها به شما امکان استفاده بهینه از فضای فوقانی اتاق را می‌دهند و می‌توانید فضای کف را به کمک آن‌ها نجات دهید؛ ازطرفی تخت‌های چوبی و ام‌دی‌افی چندطبقه از طراحی قوی و زیبایی ظاهری بالایی برخوردار هستند.

انتخاب اجزاء

سرویس خواب می‌تواند شامل اجزاء و متعلقات مختلفی ازجمله، کمد، دراور، ویترین، پاف، میز آرایش، آینه و کنسول، صندلی و… باشد؛ برای اتاق خواب‌های کوچک باید سرویس خوابی را انتخاب کنید که شامل اجزای ضروری و کمجا باشد.

همچنین شما می‌توانید سرویسی را انتخاب کنید که تنها شامل اجزاء کاربردی باشد و بهتر است سرویس انتخابی شما دارای متعلقات ظریف، تاشو، مخفی و… باشد.

نکات مهم در مورد سرویس خواب برای اتاق کوچک

برای اکثر افراد مهم است که پس از جا دادن سرویس خواب در اتاق، تا جای ممکن فضای آزاد اتاق حفظ شود؛ این موضوع به انتخاب سرویس خواب مناسب بستگی دارد و بهتر است به نکات زیر در این مورد توجه کنید:

  • سرویس خواب‌های گرد یا دارای فریم غیرمعمول برای اتاق‌های کوچک انتخاب مناسبی نیستند.
  • در مورد تخت‌های دونفره بهتر است از سرویس‌های استاندارد یا کویین‌ سایز استفاده کرده از انتخاب تخت‌های کینگ سایز خودداری کنید.
  • از انتخاب سرویس خواب‌هایی با تخت مسقف و پرده‌دار برای اتاق‌های کوچک بپرهیزید.
  • سرویس خوابی را انتخاب کنید که از نظر فریم ظریف و دارای حداقل میزان حجم غیرمفید در ساختار اجزاء خود است.
  • در انتخاب سرویس خواب به پلان اتاق و میزان نور دریافتی آن توجه کنید.
  • از انتخاب متعلقات غیرضروری و جاگیری مانند پاف هنگام خرید سرویس خواب برای اتاق کوچک خودداری کنید.

جمع‌بندی

حتی در مورد اتاق‌های کوچک نیز شما می‌توانید با انتخاب یک سرویس خواب استاندارد و به شکل اصولی، فضای آزاد را تا جای ممکن حفظ کرده و از راحتی و امکانات سرویس خواب نهایت استفاده را ببرید.

خوشبختانه با تحول بزرگی که در زمینه طراحی سرویس خواب طی دهه اخیر اتفاق افتاده است امروزه از این نظر محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید در تنوع بالایی که سرویس خواب‌ها از نظر جنس، طرح، سبک، رنگ و مدل دارند گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

درنظر داشته باشید که با خرید از برندهای معتبر و مراکز رسمی فروش، شما می‌توانید شاهد تنوعی بالا از سرویس خواب‌هایی با طراحی حرفه‌ای، ساختار استاندارد و کیفیت مطلوب جهت استفاده در اتاق خواب‌های کوچک باشید.

در اینستاگرام هیگر با ما همراه باشید

نوشتهٔ پیشین
مهم‌ترین نکات خرید سرویس خواب اسپرت [+6 مدل اسپرت و مدرن]
نوشتهٔ بعدی
آینه کنسول را کجا بزارم؟ بهترین جای آینه کنسول در خانه[+9 ایده تصویری]