بهترین تشک طبی برای دیسک کمر

بهترین تشک طبی برای دیسک کمر

HigerChoob.com - بهترین تشک طبی برای دیسک کمر

انتخاب بهترین تشک طبی برای دیسک کمر همیشه موقعیتی چالش برانگیز بوده است. دیسک کمر یکی از شایع‌ترین بیماری‌هاست که عده‌ زیادی از مردم درگیر آن هستند‌. خوابیدن روی تشک در بیشتر یا کمتر شدن درد در ناحیه کمر، نقش بسزایی دارد. معمولا مبتلایان به دیسک کمر با پیشنهاد پزشک معالج از تشک‌های طبی استفاده می‌کنند. به نظر شما بهترین تشک طبی برای دیسک کمر چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مطلب قصد داریم راجع به تشک طبی استاندارد، ارتفاع و ابعاد مناسب تشک طبی و انواع مختلف تشک طبی با شما صحبت کنیم. لطفا تا پایان با مجله هیگرچوب همراه باشید.

تشک طبی استاندارد

هنگام خرید تشک طبی حتما از استاندارد بودن تشک مطمئن شوید. خرید تشک‌های غیر استاندارد باعث بدتر شدن درد‌های ناشی از دیسک کمر خواهد شد. تشک‌هایی که بیش از حد سفت یا نرم باشند، فشار بیشتری به ستون فقرات وارد می‌کنند. بنابراین با شدت گرفتن درد دیسک کمر فرد نمی‌تواند خواب راحتی داشته باشد. تشک طبی استاندارد استحکام و مقاومت بالایی دارد و مرغوبیت جنس پارچه، داشتن فنرهای قوی، نوع دوخت و بسته بندی آن را از تشک‌های دیگر متمایز می‌کند.

HigerChoob.com - بهترین تشک طبی برای دیسک کمر - 2
HigerChoob.com – بهترین تشک طبی برای دیسک کمر

میزان نرمی تشک طبی برای دیسک کمر باید چقدر باشد؟

قدیمی‌ها تصور می‌کردند که تشک هر اندازه نرم‌تر باشد برای کم کردن درد در قسمت کمر مناسب‌تر است و فرد می‌تواند خواب راحتی داشته باشد. برخی نیز مخالف این عقیده بودند و اظهار می‌داشتند که برای دیسک کمر، تشک باید کاملا سفت باشد. اما طی تحقیقاتی که توسط متخصصان ارتوپدی انجام شد، آن‌ها به این نتیجه رسیدند که مناسب‌ترین تشک طبی برای کمردرد، تشکی با درجه سفتی متوسط می‌باشد. برای امتحان نرمی یا سفتی تشک باید هنگام خرید خوابیدن روی آن را تست کنید. به این صورت که ابتدا پس از خوابیدن روی تشک، یکی از دست‌های خود را به در قسمت گودی کمر خود قرار دهید. اگر توانستید دست خود را در گودی کمر خود فرو ببرید، مشخص می‌شود که تشک سفت است و اگر نتوانید این کار را انجام دهید، نشان دهنده این است که تشک بسیار نرم است.

هیگرچوب ، طرف قرارداد رسمی با تشک رویا

ارتفاع و ابعاد مناسب تشک طبی

توجه به ارتفاع تشک هنگام خرید یکی از پارامترهای مهم در خرید تشک طبی می‌باشد. هر چه ضخامت تشک کمتر باشد، آن تشک سفت‌تر است و انعطاف کمتری دارد. توجه به ابعاد تشک نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بهترین تشک طبی، تشکی است که طول آن حداقل 10 الی 15 سانتی از قد شما بیشتر باشد. اگر ابعاد تشک با سایز قدی شما متناسب نباشد، خواب آشفته‌ای خواهید داشت.

انواع مختلف تشک‌های طبی مخصوص دیسک کمر

  • تشک فنری منفصل

در این تشک‌ها سطح تشک به شکل قوس بدن در می‌آید. به دلیل متصل نبودن فنرها در تشک فنری منفصل، حرکت در یک قسمت از تشک باعث حرکت بخش دیگر آن نخواهد شد. ساختار تشک‌های دونفره طبی معمولا به این شکل است.

  • تشک فنری متصل

این تشک‌ها دارای اسکلت یک تکه و فنرهای متصل به هم هستند. میران سفتی این نوع تشک از تشک فنری منفصل بیشتر است.

  • تشک مموری فوم دار

این نوع تشک، جدیدترین تشک‌های طبی هستند. به مواد انعطاف پذیری که نسبت به حرارت و فشار حساس هستند، مموری فوم می‌گویند. عملکرد این تشک با توجه به حرارت بدن، وزن و شکل اندام مصرف کننده، متفاوت است. استفاده از این نوع تشک توسط پزشکان متخصص ارتوپد به بیمارانی که از دیسک کمر عذاب می‌کشند، توصیه می‌شود. زیرا هنگام خواب روی این تشک‌ها فاصله گودی کمر تا تشک دیگر خالی نیست و توسط تشک مموری فوم‌دار پر می‌شود.

کلام آخر

همواره سعی کنید پس از مطالعه و تحقیق، تشک‌های طبی را از برندهای معتبری که مشتریان آن‌ها رضایت کامل از خرید محصولاتشان دارند، خریداری کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نوشتهٔ پیشین
سرویس خواب قهوه ای بهتره یا سفید
نوشتهٔ بعدی
دکوراسیون اتاق خواب پسرانه