باکس جک دار تخت خواب و 5 اصل مهم که باید به آن توجه کنید!

باکس جک دار تخت خواب و 5 اصل مهم که باید به آن توجه کنید!

Higerchoob.com - باکس جک دار تخت خواب

دلیل انتخاب باکس جک دار تخت خواب چیست؟

چرا باید باکس جک دار تخت خواب را انتخاب کنید؟ آیا اطلاعی در مورد باکس جک دار تخت خواب دارید؟ حتما شما هم هنگام خرید، با انواع سرویس خواب‌های مدرن و جدید تحت عنوان باکس جک دار تخت خواب روبه‌رو شده‌اید؛ البته ممکن است برای برخی از افراد ناشناخته باشد که منظور از باکس جک دار برای سرویس خواب چیست؟ بنابراین در اینجا قصد داریم به معرفی ویژگی‌های ساختاری، مزایا و کاربردهای منحصربه‌فرد تخت‌های جک‌دار بپردازیم.

در واقع باکس جک دار تخت خواب، نوعی تخت با یک فضای ذخیره سازی در زیر خود است. این فضا با استفاده از جک‌های فلزی یا پنوماتیک باز و بسته می‌شود. این طراحی سبب دوچندان شدن فضای کاربردی تخت و اتاق می‌شود و می‌توان از آن برای نگهداری وسایل مختلف استفاده کرد؛ به این شکل می‌توانید یک انبار یا جعبه بزرگ مخفی به دست آوردید.

ویژگی‌های ساختاری باکس جک دار تخت

تخت‌های دارای باکس جک دار نیز در حالت کلی ظاهری شبیه به سرویس خواب‌های معمولی دارند و از نظر طراحی بیرونی می‌توانند به هر طرح و رنگی  باشند. اما از لحاظ فضای داخلی، تشک با استفاده از جک‌های برقی، هیدرولیکی و یا دستی باز و بسته می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا به کل فضای ذخیره‌سازی زیر  تخت دسترسی راحتی پیدا کنید.

چارچوب کلی تخت مانند مدل‌های معمولی می‌تواند از متریال‌های مختلف، طراحی‌های دلخواه و تنوع سایز باشد؛ بنابراین در بسیاری از موارد تفاوتی با سایر سرویس‌های خواب ندارد. اما طراحی خلاقانه در قسمت داخلی و زیرین تشک باعث می‌شود که به جای زیرتختی و پایه‌های جاگیر و بی‌کاربرد قدیمی، فضایی باز برای استفاده بهینه از قسمت زیرین تخت را ایجاد شود. به این ترتیب زیر تشک را با صفحاتی مشبک از متریال چوب یا فلز پوشش می‌دهند که این صفحه به کمک جک با تشک بلند شده و امکان دسترسی‌ راحت به فضای زیر تخت را ایجاد می‌کند.

Higerchoob.com - باکس جک دار تخت خواب
Higerchoob.com – باکس جک دار تخت خواب

از باکس جک دار تخت خواب چه استفاده هایی می‌توان کرد؟

باکس جک‌دار به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به کمد یا دراور اضافی، وسایل خود را بطور مرتب و دور از دید نگهداری کنید. این ویژگی‌ها باعث شده تا تخت‌های باکس جک‌دار به یک انتخاب محبوب برای تامین فضای مورد نیاز خریداران تبدیل شوند؛ ازجمله کاربردهای این نوع تخت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرار دادن ساک‌های مسافرتی، لباس‌های فصلی، وسایل سفر در زیر باکس
  • فضایی برای نگهداری وسایل تفریح، بازی، ماهیگیری و…
  • ایجاد کتابخانه یا محل نگهداری وسایل بلااستفاده
  • استفاده از سیستم سرمایشی یا گرمایشی در زیر تخت
  • ایجاد یخچال یا سردخانه در زیر تخت
  • جای دادن ابزار، تجهیزات و وسایل کار
  • محلی برای نگهداری وسایل ارزشمند، مهم و اسناد خاص دور از دسترس سایرین
Higerchoob.com - باکس جک دار تخت خواب
Higerchoob.com – باکس جک دار تخت خواب

باکس جک دار تخت خواب مناسب چه فضایی است؟

باکس جک دار تخت خواب، نوعی سرویس خواب مدرن و کاربردی است که معمولا دارای طراحی زیبا و مینیمال هستند و به خوبی با اغلب دکوراسیون‌های اتاق خواب هماهنگ می‌شوند. این طراحی متناسب با محدودیت فضا در معماری‌های امروزی است که باید در کمترین مساحت بیشترین کاربرد را ایجاد کرد.

تخت‌های باکس جک دار برای خانه‌های کوچک و فضاهای محدود بسیار مناسب هستند، زیرا علاوه بر اینکه به عنوان تخت خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند، فضای ذخیره سازی اضافی نیز فراهم می‌کنند و حجم قابل ملاحظه‌ای از وسایل مختلف را در خود جای می‌دهند؛ این باکس‌ها مناسب فضاهای زیر هستند:

فضاهای کوچک و محدود: از آنجا که این تخت‌ها فضای ذخیره‌سازی اضافی ایجاد می‌کنند، برای آپارتمان‌ها و خانه‌هایی با متراژ کم بسیار مناسب هستند.

اتاق‌ خواب مینیمال‌: تخت‌های باکس جک‌دار با طراحی ساده و شیک خود، به خوبی با سبک مینیمال هماهنگ می‌شوند و قابلیت استفاده از محیط را دو چندان می‌سازند.

اتاق‌های چند منظوره: برای اتاق‌هایی که به عنوان محل کار یا مطالعه نیز استفاده می‌شوند، این تخت‌ها می‌توانند فضای ذخیره سازی مورد نیاز برای وسایل مختلف و استراحت را فراهم کنند.

ماشین‌های‌ کمپر: این تخت‌ها ایده‌ای فوق‌العاده برای خانه‌های متحرک و ماشین‌های کمپر هستند که می‌توان از یک محیط کوچک بیشترین استفاده بهینه را داشت.

علاوه بر این، تخت‌های باکس جک‌دار را می‌توان با انواع پارچه‌، رنگ، طرح و یراق‌آلات سفارشی کرد تا با هر نوع دکوراسیونی از جمله کلاسیک، مدرن، اسکاندیناوی و… هماهنگ شوند. این انعطاف‌پذیری در طراحی به شما امکان می‌دهد تا تخت خود را با سایر عناصر اتاق‌خواب، مانند پرده‌ها، فرش‌ها و دیوارها، هماهنگ کنید و فضایی دلنشین و جا داری را ایجاد نمایید.

عوامل مهم در انتخاب باکس جک دار تخت خواب

انتخاب بهترین نوع باکس جک دار تخت خواب به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد؛  با این حال می‌توان به برخی نکات کلیدی و مهم به شرح زیر توجه کرد.

ابعاد: اولین قدم برای انتخاب باکس جک‌دار، اندازه‌گیری دقیق فضای مورد نظر شما است. باکس جک‌دار باید بطور کامل در فضای خالی زیر تخت خواب شما قرار بگیرد و برای باز و بسته شدن آن به اندازه کافی فضا وجود داشته باشد.

نوع جک: جک‌های فلزی رایج‌ترین نوع جک هستند و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند. با این حال جک‌های پنوماتیک نرم‌تر و بی‌صداتر عمل می‌کنند و طول عمر بیشتری دارند.

ظرفیت: به مقدار فضای ذخیره‌سازی که نیاز دارید توجه کنید و در صورت نیاز به فضای بیشتر باکس جک‌دار را با ارتفاع بلندتر انتخاب کنید.

جنس: باکس‌ جک‌دار از جنس‌های مختلفی مانند چوب، فلز،‌ یونولیت و… ساخته می‌شود که نمونه‌های چوبی لوکس و گران محسوب می‌شوند.

طرح و رنگ: باکس جک‌داری را انتخاب کنید که با دکوراسیون اتاق خوابتان مطابقت داشته باشد و نوع باکس نیز فضا و ارتفاع مورد نیاز شما را تامین نماید. با این حال طراحی فریم، تاج، تخت، یراق‌آلات و سایر آیتم‌های تخت، موضوعی جدا و سلیقه‌ای است.

جمع بندی

امروزه با هدف بهینه‌سازی فضا و استفاده دوچندان از محیط‌های کوچک، طراحی کاربردی محیط و استفاده از وسایل جادار و کم‌جا ایده‌ای کارآمد است. به این منظور تخت‌خواب به عنوان یکی از المان‌های اصلی، بزرگ و جاگیر در اتاق خواب را می‌توان با طراحی باکس جک‌دار به فضایی مخفی و بزرگ با قابلیت‌های مختلف تبدیل کرد.

 باکس جک‌دار فضای مناسبی برای نگهداری وسایل شخصی و سایر لوازم غیرضروری است. این امر به خصوص برای افرادی که در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند و فضای محدودی دارند بسیار مفید است. استفاده از باکس جک دار تخت خواب سبب ایجاد نظم، استفاده بیشتر از فضای پرتی زیر تخت، کاهش گرد و غبار، افزایش ارتفاع تخت، استحکام بیشتر زیرتختی و تشک می‌شود و محیطی چند منظوره وکاربریدی به شما می‌دهد.

در اینستاگرام هیگر با ما همراه باشید

نوشتهٔ پیشین
بهترین سرویس خواب عروس و نکات طلایی خرید [+تصاویر سرویس خواب مدرن]
نوشتهٔ بعدی
مهم‌ترین نکات خرید سرویس خواب اسپرت [+6 مدل اسپرت و مدرن]