انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون

انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون

HigerChoob.com - کاغذ دیواری پشت تلویزیون

شاید وقتی برای اولین بار با عبارت “کاغذ دیواری پشت تلویزیون” برخورد کنید، از خود بپرسید که آیا این کاغذ دیواری با انواع دیگر تفاوتی دارد؟ نصب این نوع کاغذ دیواری چه تاثیری بر روی دکوراسیون منزل می‌گذارد؟ در پاسخ این سوالات باید بگوییم که بله، کاغذ دیواری ای که در پشت تلویزیون استفاده می‌کنید ، با بقیه کاغذ دیواری ها فرق دارد و تاثیر بسیار زیادی در زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منازل دارد. تلویزیون مهم‌ترین وسیله‌ای است که توجه همه افراد را به مدت زیادی در طول شبانه‌روز به خود جلب می‌کند. بنابراین کاغذ دیواری که پشت این دستگاه نصب می‌شود باید دارای خصوصیاتی باشد. برای آشنایی بیشتر با این پوشش تزئینی منزل تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. ما قصد داریم درباره انتخاب طرح، انتخاب رنگ، کاغذ دیواری سه بعدی و قیمت کاغذ دیواری مناسب صحبت کنیم.

انتخاب طرح کاغذ دیواری پشت تلویزیون

یکی از نکاتی که هنگام انتخاب کاغذ دیواری متناسب با دیوار تلویزیون باید مد نظر قرار گیرد، شلوغ نبود طرح آن آست. طرح‌های خیلی شلوغ و پر از تصاویر زیاد، چشم‌های ببیننده را دچار خستگی می‌کند. همچنین باعث به هم خوردن تمرکز در هنگام تماشای تلویزیون می‌شود. همچنین طرح‌های ساده‌تر سریع تکراری نمی‌شوند و همچنین خیلی دیرتر از مد می‌افتند. طرح‌های پرطرفدار برای پشت تلویزیون شامل طرح‌ ساده، طرح سه بعدی، طرح سنگ، طرح سیمانی، طرح هندسی، طرح نقش‌های اسلیمی، طرح گل، طرح برگ، طرح راه راه، طرح پوستر، طرح چوب و… می‌باشند.

HigerChoob.com - کاغذ دیواری پشت تلویزیون
HigerChoob.com – کاغذ دیواری پشت تلویزیون

انتخاب رنگ کاغذ دیواری

یکی دیگر از نکاتی که پس از انتخاب طرح باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب رنگ کاغذ دیواری است. همانطوری که می دانید رنگ‌ها از لحاظ روانشناسی بر روح و روان انسان تاثیرگذار هستند. علاوه بر اثرات درونی گاهی اوقات چشم‌ها نیز با دیدن بعضی از رنگ‌ها اذیت می‌شود‌. بنابراین حتما به این مسئله دقت داشته باشید. رنگ‌های تند و رنگ‌هایی مانند سبز تیره، زرشکی و سورمه‌ای هرگز برای کاغذ دیواری مناسب نمی‌باشند. از بین‌ رنگ‌های تیره رنگ‌های قهوه‌ای و سیاه طرفداران بیشتری دارند و بیشتر برای دیوار پشتی تلویزیون در سالن پذیرایی به کار برده می‌شوند. اگر قصد دارید به دیوار پشت تلویزیون اتاق خود کاغذ دیواری بچسبانید، رنگ‌های روشن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

HigerChoob.com - کاغذ دیواری پشت تلویزیون
HigerChoob.com – کاغذ دیواری پشت تلویزیون

کاغذ دیواری سه بعدی پشت تلویزیون

یکی از جدیدترین انواع کاغذ دیواری که برای دیوار پشت تلویزیون استفاده می‌شود، کاغذ دیواری‌های طرح برجسته‌ی سه بعدی هستند. این نوع کاغذ دیواری جلوه بسیار زیبایی به دیوار پشت تلویزیون داده و توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد کاغذ دیواری سه بعدی، امکان شستشوی آن می‌باشد. با به کارگیری نورپردازی دیوار نیز می‌توانید زیبایی طرح‌های سه بعدی را چندین برابر کنید. تابش نور تصاویر روی کاغذ را طبیعی‌تر نشان می‌دهد.

HigerChoob.com - کاغذ دیواری پشت تلویزیون
HigerChoob.com – کاغذ دیواری پشت تلویزیون

قیمت کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری که برای چسباندن روی دیوار پشت تلویزیون استفاده می‌شود، به چند عامل بستگی دارد. اولین عامل ساده بودن یا سه بعدی بودن طرح کاغذ دیواری می‌باشد. اگر کاغذ دیواری سه بعدی باشد، مطمئنا از نوع ساده آن گران‌تر خواهد بود. قابل شستشو بودن، طرح، جنس متریال، نوع چاپ و میزان کیفیت، از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت هستند.

در این مطلب اطلاعاتی را درباره کاغذ دیواری که مناسب برای استفاده در پشت تلویزیون باشد را ارائه کردیم. در هنگام خرید کاغذ دیواری حتما به طرح، رنگ، جنس و قیمت آن توجه کنید و نصب آن را نیز به یک نصاب ماهر و باتجربه بسپارید. امیدواریم با مد نظر قرار دادن نکات ذکر شده در هنگام خرید کاغذ دیواری برای دیوارهای خود مخصوصا پشت تلویزیون‌تان ، بهترین انتخاب را داشته باشید و فضای خانه خود را دلنشین‌ترکنید.

در اینستاگرام همراه ما باشید …

نوشتهٔ پیشین
یک آشپزخانه مدرن داشته باشید
نوشتهٔ بعدی
کاغذ دیواری اتاق کودک