آینه کنسول را کجا بزارم؟ بهترین جای آینه کنسول در خانه[+9 ایده تصویری]

آینه کنسول را کجا بزارم؟ بهترین جای آینه کنسول در خانه[+9 ایده تصویری]

Higerchoob.com - آینه کنسول

آینه کنسول را کجا بزارم که قشنگتر باشه!

بهترین جای آینه کنسول در منزل کجاست؟ آینه کنسول المانی شیک و محبوب در دکوراسیون داخلی است که امروزه آن را در اکثر فضاها می‌بینیم. این المان از متریال‌ها، سبک‌ها، مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی تولید می‌شود.

آینه کنسول حتی از نظر کاربرد می‌تواند با هدف‌های متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرد و براساس نوع کاربرد یا هدف استفاده، مدل، طرح، سبک و… آن می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین این المان علاوه بر جنبه دکوری و زیباشناختی، می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

بسیاری از افراد، در مورد انتخاب محل مناسب قرارگیری آینه کنسول دچار چالش هستند و نمی‌دانند که چه آینه کنسولی را باید در چه مکانی از فضای داخلی قرار دهند. باتوجه به اهمیت این موضوع در ادامه مفصلا به آن خواهیم پرداخت.

این تصاویر از کنسول های هیگر هستند و قابل سفارش اند.

جای مناسب آینه کنسول در فضای داخلی

همانطور که گفتیم این هدف استفاده شما و مدل آینه و کنسول است که مشخص می‌کند چه کاربردی داشته و مناسب قرار دادن در چه قسمتی است. براین‌اساس متداول‌ترین مکان‌ها برای چیدمان یک آینه کنسول مدرن براساس مدل به شرح زیر هستند:

پذیرایی

پذیرایی یکی از رایج‌ترین قسمت‌ها در فضای داخلی برای قرار دادن آینه کنسول است. پذیرایی، نشیمن یا غذاخوریی معمولا با المان‌های مختلفی ازجمله مبلمان، تلویزیون، ناهارخوری، بوفه، انواع میز و… تکمیل می‌شود.

شما می‌توانید آینه و کنسول را در فضای خالی که مناسب چیدمان مبلمان، ناهارخوری و… نیست قرار دهید اما هر آینه کنسولی را نمی‌توانید برای چیدمان در پذیرایی انتخاب کنید.

بطور معمول برای پذیرایی آینه‌ کنسول‌هایی کاربرد دارند که کنسول آنها دارای فضای کمد یا کابینت‌مانند و با درب است. این کنسول‌ها معمولا دارای پایه کوتاه و فضای ذخیره‌سازی و ابعاد قابل توجه هستند.

از فضای داخلی این کنسول‌ها می‌توان برای نگهداری وسایل پذیرایی و دیگر لوازم استفاده کرد و فضای سطح کنسول نیز برای نمایش المان‌ها و اشیاء تزئینی مانند شمعدان و… مناسب است.

نشیمن

همانطور که می‌دانید نشیمن فضایی صمیمی‌تر، غیر رسمی‌تر و راحت‌تری نسبت به پذیرایی است و بطور معمول برای استراحت، صرف نوشیدنی، صحبت‌های دوستانه و… است.

اگر خانه شما از پذیرایی و نشیمن مشخصی برخوردار است در قسمت نشیمن نیز می‌توانید برای قرار دادن آینه و کنسول استفاده کنید چراکه نشیمن نسبت به پذیرایی دست شما را برای المان‌های غیرضروری بازتر می‌گذارد.

در فضای نشیمن می‌توانید از آینه کنسول‌هایی که ساختار دکوری‌تری دارند استفاده کنید. برای مثال آینه کنسول‌های پایه بلندی که دارای چند کشو ظریف هستند می‌توانند انتخاب مناسبی برای این قسمت باشند.

از کشوها می‌توانید برای قرار دادن لوازم و وسایل جزئی‌تر و از سطح کنسول برای چیدمان لوازم تزئینی، قاب‌ عکس‌های خانوادگی و… استفاده کنید.

در واقع آینه کنسول‌هایی که در نشیمن قرار می‌گیرند بیشتر جنبه زیباشناختی داشته و از فضای ذخیره‌سازی محدودتری برخوردار هستند و المانی شیک هستند که علاوه‌بر جنبه دکوری، گزینه مناسبی برای به نمایش گذاشتن اکسسوری‌های محبوب شما هستند.

راهرو و ورودی‌ها

راهروها و قسمت‌های ورودی نیز یکی از قسمت‌های متداول برای قرارگیری آینه و کنسول در فضای داخلی هستند که این قسمت‌ها در اکثر خانه‌ها وجود داشته و معمولا المان خاص دیگری برای دکور کردن آن‌ها پیدا نمی‌شود.

در این قسمت‌ها نیز باید آینه و کنسولی قرار دهید که مدل و کارایی مناسب و معقولی داشته باشند. برای مثال آینه کنسول‌های بزرگی که فضای ذخیره‌ای کمدمانند دارند گزینه مناسبی برای این  قسمت‌ها نیستند.

برای راهرو و قسمت‌های ورودی می‌توانید از آینه کنسول‌های دکوراتیو استفاده کنید. این آینه کنسول‌ها بیشتر جنبه زیباشناختی داشته و به عنوان یک المان دکوری جهت تکمیل دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این نوع آینه کنسول‌ها تنوع مدل بالایی دارند و به شکل دیواری، پایه‌دار، ویترین‌دار، قفسه‌دار و… موجود هستند و فضای ذخیره‌سازی آن‌ها معمولا شامل کشو است. از سطح این کنسول‌ها می‌توانید برای نمایش وسایل تزئینی، لوازم دکوری، عطر و ادکلن، اکسسوری و… استفاده کنید.

آینه کنسول‌هایی که در قسمت ورودی یا راهرو‌ها قرار می‌گیرند معمولا از نظر ابعاد، ساختار و مدل، ظریف و کمجا هستند بنابراین حتی برای راهروهای باریک و ورودی‌های کوچک می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

اتاق خواب

اتاق خواب یکی دیگر از فضاهای مناسب برای قرار دادن آینه کنسول است. آینه کنسول در اتاق خواب می‌تواند همان کاربرد میز توالت یا میز آرایش را داشته باشد و از آن برای نگهداری انواع وسایل آرایشی بهداشتی و لواز شخصی می‌توان استفاده کرد.

آینه کنسول‌هایی که مناسب فضای اتاق خواب هستند می‌توانند تنوع مدل بالایی داشته باشند. کنسول این المان می‌تواند شامل فضای ذخیره‌سازی مختلف به شکل درب، کشو، قفسه، ویترین، استند و… باشد.

همچنین این کنسول‌ها معمولا فضای خالی برای قرارگیری صندلی آرایش در ساختار خود دارند و از نظر ابعاد نیز می‌توانند در اندازه‌های مختلفی تولید شوند. آینه کنسول‌هایی که در اتاق خواب قرار می‌گیرند می‌توانند از نظر سبک، مدل، طرح و رنگ با سرویس خواب ست شوند.

مهم‌ترین نکاتِ آینه کنسول و جای مناسب آن

  • مدل و طرح آینه کنسول تاثیر بالایی در محل قرارگیری آن دارد.
  • کاربرد و هدف استفاده از آینه کنسول مشخص‌کننده مدل و محل قرارگیری آن است.
  • آینه کنسول در هر قسمتی از فضای داخلی که قرار بگیرد باید از نظر سبک، طرح، رنگ، جنس و… با دکوراسیون داخلی در تناسب باشد.
  • آینه کنسول می‌تواند به یک نقطه کانونی تبدیل شود بنابراین باید به محل قرارگیری آن توجه لازم را داشته باشید.
  • محل قرارگیری آینه کنسول به عنوان یک المان که جنبه زیباشناختی و کاربردی دارد باید فاصله لازم را با دیگر المان‌ها مانند مبل، میز و… داشته باشد.
  • آینه کنسول در هر مدل و کاربردی حتما باید به دیوار تکیه داده شود و از قرار دادن آن با فاصله از دیوار خودداری کنید.
  • از قرار دادن آینه کنسول در نزدیکی میز تلویزیون خودداری کنید.
  • از قرار دادن آینه کنسول در کنار درب‌ها تا جای ممکن خودداری کنید.
  • از قرار دادن آینه کنسول در مقابل پنجره یا پرده خودداری کنید.
  • از قرار دادن دو عدد آینه کنسول حتی با کاربرد و مدل متفاوت در فضاهای مشرف و نزدیک به هم خودداری کنید.

جمع‌بندی

آینه کنسول المانی زیبا با کاربردهای متفاوت است که امروزه جایگاه ثابتی در دکوراسیون‌های داخلی مختلف پیدا کرده است چراکه به خوبی می‌توان تکمیل‌کننده دکوراسیون‌ باشد.

نکته مهمی که در این باره وجود دارد این است که بتوانید متناسب با قسمتی که در فضای داخلی درنظر دارید یک آینه کنسول با کاربرد و مدل مناسب انتخاب کنید.

در اینستاگرام هیگر با ما همراه باشید

نوشتهٔ پیشین
بهترین سرویس خواب برای اتاق کوچک [+8 نکته کاربردی و عملی]
نوشتهٔ بعدی
میز جلومبلی گرد یا مستطیل؟ کدام بهتر است؟ [9 ایده برای بهترین میز مناسب شما]