کنسول چوبی با پایه فلزی در دکوراسیون مدرن[+تصاویر مدلهای جدید]

کنسول چوبی با پایه فلزی در دکوراسیون مدرن[+تصاویر مدلهای جدید]

Higerchoob.com - کنسول چوبی با پایه فلزی

کنسول چوبی با پایه فلزی

کنسول‌های چوبی با پایه فلزی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انواع کنسول در دنیای دکوراسیون داخلی هستند. این نوع کنسول‌ها با ترکیب چوب طبیعی و فلز، ظاهری مدرن و شیک به فضا بخشیده و در عین حال بسیار مقاوم و بادوام هستند.

کنسول چوبی با پایه فلزی می‌تواند انتخابی مناسب برای تکمیل دکوراسیون داخلی و قرار دادن آن در قسمت‌های مختلف باشد. در ادامه مطلب مفصلا به بررسی ویژگی‌ها، مزایا، انواع و کاربردهای کنسول چوبی با پایه فلزی می‌پردازیم.

انواع کنسول چوبی پایه فلزی از نظر سبک

کنسول‌های چوبی با پایه فلزی در سبک‌های مختلفی طراحی می‌شوند که در ادامه به محبوب‌ترین و رایج‌ترین سبک‌ها در این مورد اشاره خواهیم کرد.

کنسول چوبی پایه فلزی مدرن

در این سبک کنسول معمولا تمرکز بیشتری بر روی پایه‌ها و فریم اصلی وجود دارد و این بخش با فلز‌های ساده، بدون پرداخت و معمولا در رنگ‌های تیره کار می‌شود.

در این مدل کنسول معمولا پرداختی بر روی سطح چوب یا فلز انجام نمی‌شود و سطوح غالبا صاف و ساده هستند. این کنسول‌ها از نظر فرم کلی ظاهری هندسی‌تر دارند و زوایای تند، کادرهای مشخص و سادگی بیشتری در ساختار ‌آن‌ها دیده می‌شود.

کنسول چوبی پایه فلزی مینیمال

در این سبک ظرافت ساختاری کنسول نسبت به سبک مدرن یا صنعتی بیشتر است و از میزان جدیت یا خشونت طراحی کاسته می‌شود. در این کنسول‌ها لبه‌های گرد شده، انحناهای ظریف، فریم‌های غیر هندسی و ساختار فانتزی‌تری دیده می‌شود.

همچنین سعی شده که از فلزهای با ساختار بدون زاویه و چوب‌هایی با ظاهر لطیف‌تر در این سبک استفاده شود. کنسول چوب و فلز مینیمال به راحتی می‌توانند با المان‌های ظریف و فانتزی دکور شوند و فضایی دعوت‌کننده و صمیمی را خلق کنند.

کنسول چوبی پایه فلزی کلاسیک

در این مدل کنسول چوبی با پایه فلزی معمولا از چوب‌های طبیعی و فلزات مرغوب‌تری استفاده می‌شود. سطح چوب و فلز در این سبک معمولا دارای منبت و پرداخت‌های کلاسیک است.

در این مدل فریم، طراحی پایه‌ها، حالت کلی کنسول و… دارای تزئینات و جزئیات بیشتری است و استفاده از چوب‌هایی در رنگ گرم و فلزات به رنگ غنی مانند مشکی، طلایی و نقره‌ای متداول است.

کنسول‌های چوبی پایه فلزی کلاسیک دارای ظاهری مجلل و باشکوه هستند و پیچیدگی بیشتری در طراحی آن‌ها وجود دارد. بنابراین بسیار پرکارتر و اصیل‌تر به نظر می‌رسند.

مدل های مختلف کنسول چوبی پایه فلزی

این کنسول‌ها به واسطه ترکیب هوشمندانه چوب و فلزی از پتانسیل بالایی در طراحی و خلق مدل‌های متنوع برخوردار هستند. چراکه هر دو متریال مورد استفاده در این زمینه از قابلیت شکل‌پذیری و ابزارخوری بالایی برخوردار هستند.

این کنسول‌ها جدا از سبک در مدل‌های پایه بلند و پایه کوتاه تولید می‌شود. پایه‌ها نیز می‌توانند از یکدیگر طراحی آزاد و مستقل یا به شکل پیوسته و یکپارچه باشد.

باتوجه به سبک، این المان می‌تواند به شکل میز ساده پایه‌دار یا به صورت کشو‌دار، ویترین‌دار، دارای طبقات مختلف و… طراحی و تولید شود و از این نظر بسیار منعطف هستند.

کاربرد کنسول چوب با پایه فلز

به جرأت می‌توان گفت که کنسول‌های چوبی با پایه فلزی جزء کاربردی‌ترین انواع کنسول هستند. در واقع تنوع بالای این المان از نظر سبک، طرح، مدل، سایز و… باعث کاربرد گسترده آن شده است.

از این کنسول باتوجه به مدل و سایزی که دارد می‌توان در موارد زیر استفاده کرد:

  • در پذیرایی همراه با آینه برای نگهداری ظروف پذیرایی در کشو یا طبقات، نمایش وسایل ارزشمند و…
  • در نشیمن برای نمایش قاب عکس‌های خانوادگی روی سطح کنسول، نصب تابلوهای مورد علاقه در قسمت فوقانی کنسول، نمایش وسایل دکوری، چیدمان کتاب و…
  • در راهرو و ورودی‌ها برای قرار دادن گل‌های رومیزی، اکسسوری‌های محبوب، وسایل روزمره مانند کلید، سوئیچ و…
  • در اتاق‌خواب همراه با آینه جهت آماده شدن، بدون آینه جهت چیدمان لوازم تزئینی، وسایل شخصی و…
  • در سرویس بهداشتی برای چیدمان حوله‌ها، دستمال‌ها، وسایل بهداشتی، روتین‌های پوست و مو، ست‌های خوشبوکننده و…

مزایای کنسول مدرن چوب با پایه فلزی

همانطور که گفتیم این مدل کنسول در سبک‌های مختلفی تولید می‌شود که کنسول مدرن چوبی با پایه فلزی محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین نوع آن است. ازجمله مزایای این مدل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع مدل بالا نسبت به سبک‌های دیگر و امکان خلق ایده‌های جدید و نوآورانه
  • امکان استفاده از انواع چوب، ام‌دی‌اف و فلزات فرآوری‌شده مدرن
  • داشتن وزن سبک و امکان جابجایی راحت به واسطه ساختار ساده و ظریف
  • داشتن ظاهر شیک، لوکس و گیرا
  • امکان چیدمان در دکوراسیون‌های مدرن، صنعتی، مینیمال و دیگر سبک‌هایی که بر پایه سادگی، کارایی و نظم هستند
  • داشتن تنوع سایز بسیار بالا و امکان استفاده در فضاهایی با متراژ مختلف
  • امکان استفاده با هدف‌های مختلف و قرار دادن در قسمت‌های متفاوتی از فضای داخلی
  • داشتن رنج قیمتی گسترده
  • دوام و ماندگاری بالا، امکان تعمیر و بازسازی و مقاومت نسبت به عوامل محیطی
  • امکان استفاده به همراه آینه یا بدون آینه

کنسول چوبی با پایه فلزی المانی مناسب برای اکثر دکور و فضاهای داخلی

یکی از ویژگی‌های مثبت و مهم کنسول‌های چوبی پایه فلزی امکان بهره‌مندی از آن در اکثر دکورها و فضاهای داخلی مختلف است. تنوع سبک این نوع کنسول به شما امکان استفاده از آن را در دکوراسیون‌های مختلف را می‌دهد.

ازطرفی شما می‌توانید باتوجه به متراژ فضای داخلی یا اندازه فضای مورد نظر این نوع کنسول را در سایزهای کوچک و کمجا تا اندازه‌های بزرگ انتخاب کنید.

همچنین تنوع مدلی که کنسول‌های چوبی پایه فلزی دارند به شما این امکان را می‌دهند که باتوجه نیاز خود و خلاء موجود در دکور داخلی آن را قسمت‌های مختلف فضای داخلی قرار دهید.

جمع بندی

کنسول چوبی با پایه فلزی یکی از شیک‌ترین و ترندترین انواع کنسول است که به عنوان یک المان در فضای داخلی می‌تواند همزمان جنبه کاربردی و دکوری داشته باشد.

این نوع کنسول فضای موردنظر را بسیار به‌روز و متفاوت جلوه می‌دهد و با ظاهر شیک و گیرای خود می‌تواند ساده‌ترین قسمت‌های خانه را به یک نقطه کانونی جذاب تبدیل کند.

کنسول چوب با پایه فلز یک انتخاب مناسب برای چیدمان وسایل شخصی، لوازم کاربردی، اکسسوری و المان‌های تزئینی است. البته باید بتوانید براساس نیاز، دکور و فضای داخلی، محل قرارگیری و… مدل مناسبی از آن را انتخاب کنید.

در اینستاگرام هیگر با ما همراه باشید

نوشتهٔ پیشین
بهترین کفی تخت خواب کدام نوع است؟[+نکات طلایی و تصاویر2024]