HigerChoob.com - لوگو هیگر چوب

مدل کابینت آشپزخانه شیک و به روز

مدل کابینت آشپزخانه شیک و به روز

مجله هیگرچوب - مدل کابینت آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در تمام منازل به شمار می‌رود. مدل کابینت آشپزخانه یک عنصر بسیار کلیدی در زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه است. به همین دلیل معمولا همه افراد در انتخاب مدل کابینت آشپزخانه حساسیت به خرج می‌دهند. کابینت مناسب علاوه بر زیبا کردن دکوراسیون و طراحی آشپزخانه، به شما این امکان را می‌دهد که از فضای آشپزخانه بیشترین استفاده را ببرید و بتوانید تمام وسایل را در کابینت‌ها جاسازی کنید. در ساخت کابینت از متریال‌های مختلفی با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع استفاده می‌شود. برای انتخاب جنس کابینت باید دقت کافی داشته باشید. هر چه جنس کابینت مقاوم‌تر باشد عمر آن نیز بیشتر خواهد شد. در این مقاله مدلهای متنوع و پرطرفدار کابینت آشپزخانه را معرفی خواهیم کرد. اگر به دنبال انتخاب یک مدل مناسب برای کابینت‌ آشپزخانه خود هستید، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

مدل کابینت آشپزخانه هایگلاس

کابینت هایگلاس نوعی ام دی اف هستند که سطح آن با یک لایه پلی گلاس پوشانده شده است. روکش های هایگلاس معمولا از جنس پلی گلاس، ملامینه، اکریلیک، پی وی سی، یو وی و هایگلاس می باشد. پرطرفدارترین متریال موجود در بازار با روکش هایگلاس است. کابینت های هایگلاس دارای درخشندگی زیادی هستند. به همین دلیل در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند. طرح و رنگ این نوع کابینت تنوع بالایی دارد و تمام سلیقه ها را پوشش می دهد. طرح متریال‌های های گلاس نیز مدرن و امروزی هستند. از مزایای دیگر این مدل کابینت آشپزخانه قیمت مناسب آن است. البته این نوع کابینت کمی از کابینت‌های ام دی اف گران‌تر است. مقاومت بسیار بالا و ابزار خوری مناسب کابینت‌های هی گلاس از ویژگی‌های مثبت دیگر آن می‌باشد. با استفاده از کابینت هایگلاس خیال شما از بابت دوام و طول عمر زیاد راحت خواهد بود.

مجله هیگرچوب - مدل کابینت آشپزخانه - هایگلاس
مجله هیگرچوب – مدل کابینت آشپزخانه – هایگلاس

کابینت آشپزخانه ام دی اف

بعد ازکابینت های هایگلاس، کابینت آشپزخانه ام دی اف طرفداران بسیار زیادی دارد. قیمت مناسب این نوع کابینت مهم‌ترین دلیل پرطرفدار بودن این نوع کابینت است. کابینت‌های ام دی اف دارای مقاومت بالایی هستند. همچنین ورق‌های ام دی اف به کار رفته در این نوع کابینت دارای ضخامت مختلفی می‌باشند.‌ تمیز کردن این نوع کابینت بسیار راحت است به طوری که با یک دستمال نمناک به سادگی می توان آن را پاک کرد. رنگ بندی این نوع کابینت تنوع بسیار بالایی دارد.‌ در تولید ام دی اف از چوب های بازیافتی استفاده شده است. با این کار به حفظ محیط زیست و قطع بی رویه درختان کمک خواهد شد. از مزایای دیگر مدل‌ کابینت‌های آشپزخانه ام دی اف می توان به قیمت بسیار مناسب آن اشاره کرد. ذکر این نکته لازم است که بدانید کابینت‌های ساخته شده از جنس ام دی اف در مقابل حرارت زیاد و رطوبت حساس هستند. به همین دلیل باید سعی کنید از خیس شدن کابینت و قرار دادن آن در کنار حرارت شدید خودداری کنید.

مجله هیگرچوب - مدل کابینت آشپزخانه - MDF
مجله هیگرچوب – مدل کابینت آشپزخانه – MDF

کابینت آشپزخانه ممبران

یکی از جدیدترین مدلهای کابینت آشپزخانه که جایگاه خوبی در بازار پیدا کرده، کابینت ممبران است. این کابینت های لوکس با استفاده از روکش پی وی سی ممبران روی ورق های ام دی اف ساخته می شوند‌. این نوع کابینت هم دارای طرح‌های مدرن و هم دارای طرح‌های کلاسیک می‌باشد. قیمت مناسب، طرح‌های متنوع، تنوع رنگ، حس خوب چوب، عدم وجود درز، تمیز کردن راحت، عدم نفوذ آب و انعطاف پذیری روکش ممبران از مهمترین مزایای این نوع کابینت آشپزخانه می‌باشد. کابینت‌های ممبران تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیوان آشپزخانه‌ها دارد.

مجله هیگرچوب - مدل کابینت آشپزخانه - ممبران
مجله هیگرچوب – مدل کابینت آشپزخانه – ممبران

در این مقاله به معرفی سه مدل کابینت پرطرفدار شامل کابینت‌های هایگلاس، ام دی اف و ممبران پرداختیم. در انتخاب کابینت برای آشپزخانه باید بین رنگ و سبک کابینت‌ها هماهنگی ایجاد کنید. میزان متراژ آشپزخانه نیز در انتخاب مدل کابینت موثر است. با توجه به توضیحاتی که در این مطلب ارائه شد، امیدواریم بهترین مدل کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید‌

در اینستاگرام همراه ما باشید …

نوشتهٔ پیشین
بهترین رنگ برای دیوار خانه
نوشتهٔ بعدی
دکوراسیون میز تلویزیون به سبک هیگر