طراحی اتاق خواب جذاب 2021

طراحی اتاق خواب جذاب 2021

مجله هیگر - طراحی اتاق خواب جذاب 2021

طراحی اتاق خواب موضوعی است که ارتباط مستقیم با سلیقه شخصی شما دارد. اتاق خواب مکان خواب و استراحت شماست و به همین دلیل افراد توجه ویژه‌ای به این قسمت از منزل خود دارند. برای طراحی زیبای اتاق خواب باید به جزئیات توجه کرد. دیزاین اتاق خواب باید به نحوی باشد که فرد با حضور در آن دچار یکنواختی نشود و نحوه چیدمان آن به گونه‌ای باشد که احساس آرامش به فرد انتقال دهد. برای آشنایی بیشتر با المان‌های موثر در طراحی زیبای اتاق خواب تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

انتخاب تخت خواب متناسب با ابعاد اتاق خواب

یکی از مهم‌ترین وسایل تاثیر گذار در طراحی اتاق خواب، تخت خواب می‌باشد. انتخاب تخت خواب متناسب با ابعاد اتاق خواب باعث می‌شود که فضای کافی برای قرار دادن وسایل دیگر و رفت و آمد وجود داشته باشد‌. از قرار دادن تخت خواب‌ با ارتفاع خیلی کم بپرهیزید. ارتفاع اتاق خواب باید به اندازه‌ای باشد که بتوان از فضای زیر آن برای قرار دادن برخی وسایل استفاده نمود. به طور کلی تخت خواب با ارتفاع بیشتر طراحی اتاق را زیباتر می‌کند‌.

قرار دادن میزهای کوچک کشویی در کنار تخت

معمولا در تمام اتاق خواب‌ها از میزهای کوچکی برای قرار دادن در کنار تخت خواب استفاده می‌شود‌. این میزها دارای کشوهایی هستند که برای قرار دادن وسایل مختلف مناسب است‌. روی این میزها نیز می‌توان آباژور، گلدان، مجسمه، عروسک و وسایل تزئینی دیگر قرار داد.

مجله هیگر - طراحی اتاق خواب جذاب 2021
مجله هیگر – طراحی اتاق خواب جذاب 2021

استفاده از آینه

از آینه می‌توان هم در اتاق خواب‌های کوچک و هم در اتاق خواب‌های بزرگ استفاده کرد.‌ این وسیله باعث انعکاس نور در فضای اتاق می‌شود. آینه‌های تمام قد در هنگام خروج از اتاق خواب کاربرد زیادی دارند.‌ همچنین باعث بزرگ دیده شدن اتاق خواب‌های کوچک می‌شود‌. آینه تاثیر زیادی در زیباتر شدن اتاق خواب دارد.

استفاده از پرده مناسب

در انتخاب طرح و رنگ پرده باید به نوع طراحی و رنگ وسایل دیگر اتاق خواب توجه کنید. اگر الگوی طراحی وسایل دیگر شلوغ باشد بهتر است که از پرده‌های ساده و تک رنگ استفاده کنید. اگر وسایل دیگر طراحی ساده‌ای داشتند، پرده طرح‌دار انتخاب مناسب‌تری است‌. پرده هم از لحاظ زیبایی طراحی اتاق خواب کاربرد دارد و هم برای کنترل ورود نور آفتاب به اتاق خواب در ساعات مختلف روز به کار می‌رود‌.

قرار دادن گل و گیاه در اتاق

برای ایجاد حس طراوت و شادابی در اتاق خواب می‌توانید از چند گلدان گل طبیعی استفاده کنید. گل و گیاه آپارتمانی علاوه بر زیبا شدن اتاق خواب به تصفیه هوا و افزایش اکسیژن در هوای محیط نیز کمک می‌کند.

مجله هیگر - طراحی اتاق خواب جذاب 2021
مجله هیگر – طراحی اتاق خواب جذاب 2021

قرار دادن سبدهای تزئینی در اتاق خواب

در منازلی که دیزاین اتاق خواب به سبک روستیک باشد، می‌توان از سبدهای تزئینی استفاده کرد. این سبدها علاوه بر افزایش زیبایی در دکوراسیون اتاق خواب می‌تواند جای مناسبی برای قرار دادن وسیله‌های اضافی باشد. با قرار دادن وسایل اضافی در سبدهای تزئینی از ریخت و پاش اتاق جلوگیری می‌شود.

به کاربردن طراحی مینیمال

استفاده از طراحی‌های ساده و مینیمالیستی برای اتاق خواب‌هایی با ابعاد کوچک بسیار مناسب است. در طراحی مینیمال نیازی نیست که از مبلمان و صندلی‌ استفاده کنید. پهن کردن یک فرش در کف اتاق و قرار دادن تحت خواب و پاتختی کافیست.‌ در طراحی مینیمالیستی از شلوغی بیش از حد و نامرتب بودن وسایل پرهیز کنید.

مجله هیگر - طراحی اتاق خواب جذاب 2021
مجله هیگر – طراحی اتاق خواب جذاب 2021

نصب لامپ روی دیوارهای اتاق خواب

به کار بردن لامپ‌های تزئینی روی دیوار اتاق خواب نقش زیادی در بهتر شدن و زیباتر شدن اتاق دارد. لامپ دیواری جایگزین بسیار مناسبی برای آباژور است‌. همچنین فضای کمتری را به خود اختصاص می‌دهد‌. با انعکاس نور لامپ‌ها به سمت سقف، فضای اتاق خواب بزرگ‌تر دیده می‌شود.

به کار بردن ایده‌های کلاسیک

قرار دادن وسایل چوبی و استفاده از یک فرش زیبا در اندازه‌ای متناسب باعث می‌شود که طراحی اتاق خواب به سبک کلاسیک باشد‌. بسیاری از مردم طراحی کلاسیک را برای چیدمان اتاق خواب خود انتخاب می‌کنند‌. در هنگام انتخاب فرش برای اتاق خواب به هماهنگی رنگ آن با وسایل دیگر توجه کنید. همچنین دقت کنید که اندازه فرش به گونه‌ای باشد که باعث پر شدن اطراف تخت شود.

در این مقاله به معرفی المان‌های موثر در زیباتر شدن ظاهر اتاق خواب پرداختیم. علاوه بر موارد ذکر شده عوامل دیگری مانند استفاده از میز آرایش مناسب، نصب تابلو روی دیوارها، استفاده از روتختی‌های زیبا، استفاده از کاغذ دیواری، استفاده از کمد دیواری و…نیز در بهتر شدن دیزاین اتاق خواب نقش بسزایی دارند. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

در اینستاگرام همراه ما باشید …

نوشتهٔ پیشین
فنگ شویی در دکوراسیون مدرن
نوشتهٔ بعدی
بهترین رنگ برای دیوار خانه