سرویس خواب چه رنگی بخرم ؟

سرویس خواب چه رنگی بخرم ؟

HigerChoob.com - سرویس خواب چه رنگی بخرم

سرویس خواب چه رنگی بخرم ؟ سوال شما هم هست ؟ یا از نزدیکانتون یه مدت زیادی درگیر انتخاب رنگ بودن ؟ میدونید چرا ؟!! چون اولین چیزی که در هر اتاق خواب توجه هر بیننده‌ای را به خودش جلب می‌کند، سرویس خواب است. حتما همه شما موقع خرید تخت و وسایل اتاق خواب، یک سری سوال بلافاصله به ذهنتان خطور کرده است: حالا سرویس خواب چه رنگی باید بگیرم؟ چه رنگی در کنار بقیه وسایل اتاق خوابم جلوه زیباتری دارد؟ چه رنگی باعث می‌شود که خواب آرامی داشته باشم؟ و…

انتخاب رنگ سرویس خواب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد، به ویژه عروس و دامادهایی است که تازه میخواهند زندگی مشترک را در خانه‌ای با وسایل جدید شروع کنند. خواندن این مطلب در انتخاب رنگ سرویس خواب به شما کمک زیادی می‌کند. لطفا با ما همراه باشید.

1- تاثیر رنگ سرویس خواب بر کیفیت خواب

تا حالا با خودتان فکر کردید که رنگ سرویس خواب چه تاثیری روی کیفیت خواب می‌گذارد؟ رنگ سرویس خواب تاثیر قابل توجه‌ای روی اخلاق و رفتار انسان دارد. روانشناسان با بررسی و مطالعه روی افراد متوجه شدند که رنگ‌ها با حالات ذهنی، خلق و خو و عکس العمل‌ها و روحیه‌ی انسان رابطه مستقیم دارند. برای انتخاب بهترین رنگ سرویس خواب باید با خصوصیات رنگ‌ها آشنا باشید. آشنایی با تلفیق رنگ‌ها با هم مهارتی است که با مطالعه بیشتر راجع به رنگ‌ها به دست می‌آید.

2- تقسیم بندی انواع رنگ ها

به طور کلی رنگ‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • “رنگ‌های گرم”  شامل رنگ‌های زرد، قرمز، نارنجی، صورتی و…
  • “رنگ‌های سرد” شامل رنگ‌های سبز، آبی، فسفری و …
  • “رنگ‌های خنثی” شامل سیاه و سفید.

در بین این رنگ‌ها، بنفش رنگی است که هم می‌تواند جزء گروه رنگ‌های سرد و هم در گروه رنگ‌های گرم قرار بگیرد. همانطور که می‌دانید بنفش از ترکیب رنگ قرمز و آبی به دست می‌آید. اگر رنگ آبی در آن بیشتر باشد سرد و اگر رنگ قرمز آن بیشتر باشد رنگ گرم محسوب می‌شود.

3- خصوصیات رنگ‌های مختلف

در بین تمام رنگ‌هایی که برای سرویس خواب انتخاب می‌شود، رنگ سفید محبوبیت زیادی به ویژه در بین عروس و دامادها دارد. در اتاق‌ خواب‌های کوچک استفاده از رنگ سفید باعث می‌شود فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. وسایل دیگر اتاق خواب اگر دارای هر رنگی که باشند، رنگ سفید به سادگی با هر رنگی ست می‌شود.

استفاده از رنگ سبز نیز برای سرویس خواب توصیه می‌شود. این رنگ آرام‌بخش است و باعث به وجود آمدن حس تعادل، خنکی و اعتدال می‌شود. همچنین می‌توان آن را با رنگ‌های زرد، صورتی غلیظ، بنفش و نقره‌ای تلفیق کرد.

کسانی که رنگ آبی را برای سرویس خواب در نظر می‌گیرند، می‌توانند آن را با رنگ زرد و سبز ست کنند. رنگ آبی معروف به رنگ آرامش است. این رنگ باعث افزایش خواب، ایجاد حس وفاداری در افراد می‌شود.

رنگ قهوه‌ای از رنگ‌هایی است که سال‌هاست برای سرویس خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد و هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد. برای تلفیق رنگ در کنار رنگ قهو‌ه‌ای از رنگ‌های صورتی چرک و زرد استفاده می‌کنند.

HigerChoob.com - سرویس خواب چه رنگی بخرم - 2
HigerChoob.com – سرویس خواب چه رنگی بخرم – 2

برای سرویس خواب کودکان معمولا از رنگ کرم نباتی و زرد استفاده می‌شود. این رنگ‌ها فوق العاده شاد و انرژی بخش هستند و باعث تقویت حافظه می‌شوند. رنگ زرد را حتما باید با رنگ دیگری تلفیق کنید زیرا اگر به تنهایی از رنگ زرد استفاده شود به دلیل ایجاد حس اضطراب و ناراحتی، باعث بداخلاقی و تند مزاجی خواهد شد.

یادتان باشد هیچ‌گاه از رنگ قرمز برای سرویس خواب استفاده نکنید. چون این رنگ فشار خون را بالا برده و حس آرامش را از بین می‌برد و اجازه نمی‌دهد خواب آرامی داشته باشید.

رنگ صورتی هم که رنگ مورد علاقه اکثر دخترهاست و بیشتر برای سرویس خواب دختربچه‌ها‌ مورد پسند است. صورتی رنگی آرام‌بخش و احساسی است.

4- گرمی و سردی رنگ‌ها چه تاثیری روی سیستم بدن دارد؟

نگاه کردن به رنگ‌های گرم ترشح هورمون ادرنالین را در بدن افزایش می‌دهد. با زیاد شدن آدرنالین، فشار خون بالا می‌رود. تنفس نیز شدت می‌گیرد و همین امر باعث بالا رفتن حرارت و دمای بدن می‌شود. رنگ‌های گرم به افراد انرژی می‌دهند.

اما نگاه کردن به رنگ‌های سرد بر خلاف رنگ‌های گرم، باعث پایین آمدن فشار خون و کاهش ضربان قلب و احساس آرامش در فرد می‌شود. حتی گاهی به فرد حس سرما دست می‌دهد‌.

روانشناسان توصیه می‌کنند در بین تمام رنگ‌ها، سبز، سفید، آبی و بنفش بهترین گزینه‌ها برای رنگ سرویس خواب هستند. زیرا استرس و فشار عصبی را کاهش داده و خواب با کیفیتی را به دنبال دارند.

نوشتهٔ پیشین
تشک خوب چی بخرم ؟بهترین تشک
نوشتهٔ بعدی
سرویس خواب قهوه ای بهتره یا سفید