HigerChoob.com - لوگو هیگر چوب

رنگ اتاق خواب یاسی

رنگ اتاق خواب یاسی

HigerChoob.com - رنگ اتاق خواب یاسی (1)

اگر برای انتخاب رنگ اتاق خواب خود دچار سردرگمی شده‌اید، ما به شما رنگ یاسی را پیشنهاد می‌کنیم. زیرا یکی از رنگ‌های رایج و پرطرفداری که امروزه برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده می‌شود، رنگ یاسی است. رنگ اتاق خواب یاسی آرامش خاصی را به فضای استراحت می‌دهد و بر کیفیت خواب نیز تاثیر مثبتی دارد. در این مطلب شما را با ویژگی‌های رنگ یاسی و خصوصیات روانشناختی این رنگ آشنا می‌کنیم.

ویژگی‌های رنگ یاسی

رنگ یاسی یکی از طیف‌های روشن رنگ بنفش می‌باشد. در واقع این رنگ مابین رنگ‌های ارغوانی و بنفش است. در ترکیب رنگ بنفش مقدار رنگ آبی از رنگ قرمز بیشتر است و در ترکیب رنگ ارغوانی از رنگ قرمز بیشتری استفاده شده است. رنگ یاسی از ترکیب رنگ سفید و بنفش به وجود آمده است و در ترکیب کلی آن، رنگ آبی بیشتری به کار رفته است. انتخاب رنگ یاسی برای اتاق به جنسیت خاصی اختصاص ندارد و می‌توان از این رنگ برای چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه استفاده کرد.‌

HigerChoob.com - رنگ اتاق خواب یاسی (2)
HigerChoob.com – رنگ یاسی (2)

خصوصیات روانشناسی رنگ یاسی

رنگ یاسی جزء رنگ‌های خنثی محسوب می‌شود و طبق گفته روانشناسان باعث کم شدن استرس و افزایش آرامش در فرد می‌شود. این رنگ نماد آرامش و عشق است و از دیدگاه روانشناختی نشان‌دهنده عزت نفس و وقار بوده و با وجود ظاهر سلطنتی می‌تواند محیط را سرشار از آرامش کند. افرادی که به رنگ یاسی علاقمندند معمولا به راحتی با محیط‌های جدید ارتباط برقرار می‌کنند. دارای شخصیت درونگرا و باهوش هستند و به خوبی در ذهن خود رویا پردازی می‌کنند. این افراد به آینده زیاد فکر می‌کنند.

تاثیر رنگ یاسی بر روی خواب

استفاده از رنگ یاسی برای اتاق خواب، کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و به دلیل آرامشی که ایجاد می‌کند، فرد زمان زیادی برای به خواب رفتن احتیاج ندارد و بلافاصله پس از قرار گرفتن روی تخت به خواب می‌رود.

HigerChoob.com - رنگ اتاق خواب یاسی (3)
HigerChoob.com – رنگ اتاق یاسی (3)

چه رنگ‌های مکمل رنگ یاسی هستند؟

در طراحی چیدمان اتاق خوابی که رنگ اصلی آن یاسی است ، استفاده از رنگ‌ طوسی و خاکستری جلوه زیبایی به فضا می‌بخشد. استفاده از رنگ‌های زرد، آبی، سفید و طلایی نیز در کنار رنگ یاسی نیز بسیار کاربرد دارد و باعث ایجاد فضای صمیمانه و گرم می‌شود.

کاغذ دیواری یاسی

به جرات می‌توان گفت رتبه اول محبوبیت در بین رنگ‌های انتخابی برای کاغذ دیواری، به رنگ یاسی تعلق دارد.‌ از کاغذ دیواری یاسی برای اتاق خواب زوج‌های جوان، اتاق خواب دخترها و پسرهای نوجوان و همچنین اتاق خواب کودک استفاده می‌شود. این رنگ دلنشین با ایجاد آرامش، تضمین کننده یک خواب آرام و راحت است.

انتخاب وسایل یاسی رنگ برای اتاق خواب

علاوه بر انتخاب یک کاغذ دیواری زیبای یاسی برای اتاق خواب، می‌توانید پرده، سرویس خواب، میز توالت، فرش، موکت و روتختی یاسی را در طیف‌های مختلف این رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب خود خریداری کنید.

در اینستاگرام هیگرچوب همراه ما باشید…

نوشتهٔ پیشین
میز تلویزیون چه رنگی بخرم ؟
نوشتهٔ بعدی
دکوراسیون اتاق خواب 2020