HigerChoob.com - لوگو هیگر چوب

دکوراسیون داخلی ،دیزاین حرفه ای

دکوراسیون داخلی ،دیزاین حرفه ای

HigerChoob.com - دکوراسیون داخلی - مجله هیگر

طراحی دکوراسیون داخلی به منظور ایجاد یک محیط زیبا و گرم در فضای داخل منازل ایجاد می‌شود. در دکوراسیون داخلی باید به هماهنگی بین وسایل و رنگ آن‌ها با یکدیگر توجه داشته باشید. دکوراسیون در لغت به معنی مرتب کردن و چیدمان وسایل است. منظور از چیدمان وسایل مرتب کردن و آراستن وسایل موجود در پذیرایی، اتاق خواب‌ها، نشیمن، آشپزخانه، حمام و دستشویی می‌باشد. وقتی وارد هر خانه‌ای می‌شوید از نگاه کردن به نحوه طراحی دیزاین می‌توان به سلیقه، احساسات و شخصیت صاحب خانه پی برد. دکوراسیون داخلی سبک‌های مختلفی دارد. برای داشتن دکوری زیبا باید اصول چیدمان منزل را رعایت کنید و ترفندهای زیباتر کردن چیدمان و مرتب کردن وسایل را به کار ببرید.‌ در این مقاله قصد داریم در مورد اصول چیدمان و ترفندهای زیباکردن دکوراسیون داخلی صحبت کنیم.

آشنایی با ترفندهای زیباکردن دیزاین داخل منزل

یکی از ترفندهای زیبا کردن دکوراسیون داخلی استفاده از مبلمان است. این روزها مبلمان نقش بسیار مهمی در چیدمان و زیبایی دیزاین منازل دارد. انتخاب تابلوها و قاب عکس‌های هنری که با فضای خانه و وسایل دیگر هماهنگی دارند، فاکتور دیگری در دیزاین اصولی به شمار می رود. نورپردازی، استفاده از لوسترها از پارامترهای دیگری هستند که به فضای داخلی  منزل شما جلوه زیبایی می بخشند.‌ سعی کنید یک کفپوش مناسب برای منزل خود انتخاب کنید. رنگ آمیزی دیوارها در فضای داخلی خانه حس بهتری ایجاد می‌کند. البته استفاده از کاغذ دیواری‌ها با طرح‌های متنوع این روزها محبوبیت بیشتری دارد‌. با رنگ‌های روشن خانه شما بزرگتر دیده می‌شود. شومینه یکی از وسایل تزئینی است که در بسیار از منازل استفاده می‌شود. قرار دادن گل‌های آپارتمانی در قسمت‌های مختلف فضای داخلی باعث ایجاد حس طراوت، شادابی و زندگی خواهد شد. گلدان خود را طوری انتخاب کنید که رنگ و مدل آن با وسایل دیگر هماهنگ باشد.

دکوراسیون داخلی سبک مدرن

برای پیاده سازی سبک مدرن در دکوراسیون باید درباره ویژگی‌های این سبک اطلاعات لازم را کسب کنید. مهم‌ترین ویژگی طراحی سبک مدرن این است که از خطوط صاف و منظم و رنگ‌های ساده استفاده می‌شود. همچنین فضای خانه در دیزاین مدرن خلوت تر است. صاف و صیقلی بودن وسایل و استفاده از رنگ‌های نقره‌ای و سفید به این سبک جذابیت زیادی می‌بخشد.

HigerChoob.com - دکوراسیون داخلی - مجله هیگر
HigerChoob.com – دکوراسیون داخلی – مجله هیگر

دکوراسیون سبک مینیمال

پیاده کردن سبک مینیمال در طراحی داخلی منزل کمی شبیه به سبک مدرن است. در این سبک بیشتر از رنگ‌های خنثی و سفید استفاده می‌شود.‌ این سبک بسیار ساده و خلوت است. با ورود به خانه‌هایی که دیزاین و طراحی آن‌ها با سبک مینیمال چیده شده، احساس آرامش خاصی به سراغتان خواهد آمد.

HigerChoob.com - دکوراسیون داخلی - مجله هیگر
HigerChoob.com – دکوراسیون داخلی – مجله هیگر

دکوراسیون روستیک

بعضی از مردم این سبک را به سبک روستایی می‌شناسند. در این سبک  بسیار ساده و بی آلایش چیده می‌شود‌. وسایل معمولا از سنگ و چوب ساخته شده است‌‌. استفاده از وسایل قدیمی و کهنه باعث می‌شود که فضای منزل اصیل‌تر به نظر بیاید.

دکوراسیون داخلی کلاسیک

در منازلی که سبک دیزاین آن‌ها کلاسیک است، تقارن و نظم خاصی در بین وسایل برقرار می‌شود. ویژگی بارز این سبک اصالت و استفاده از رنگ‌های زرشکی، قهوه‌ای و کرم می‌باشد‌. وسایلی که در این نوع دکوراسیون چیده می‌شوند معمولا از جنس چوب هستند. آباژورهای کلاسیک، میز کنسول و سرویس خواب کلاسیک در زیباتر شدن این سبک تاثیر بسیار زیادی دارد.

HigerChoob.com - دکوراسیون داخلی - مجله هیگر
HigerChoob.com – دکوراسیون داخلی – مجله هیگر

یک دیزاین کاملا ایرانی

اکثر خانه‌های ایرانی دارای دکوراسیون داخلی خاصی هستند. این سبک به دلیل داشتن اصالت زیاد در بسیاری‌های از مناطق دنیا شناخته شده و معروف است‌. ایوان‌ها و ستون‌های بلند، استفاده از فرش اصیل ایرانی به عنوان کفپوش، پرده‌های بلند و زیبا در زیبا بودن سبک طراحی ایرانی تاثیرگذار هستند.

HigerChoob.com - دکوراسیون داخلی - مجله هیگر
HigerChoob.com – دکوراسیون داخلی – مجله هیگر

 

در این مقاله شما را با ترفندهای زیبا کردن دکور منزل آشنا کردیم و در ادامه به معرفی سبک‌های دکور برای منزل که پرطرفدار هستند پرداختیم. برای داشتن یک دیزاین زیبا و جذاب شما باید با تمام سبک‌های طراحی دکوراسیون آشنا باشید تا بتوانید با توجه به متراژ منزل، سلیقه و روحیه خود یکی از این سبک‌ها را انتخاب کنید. امیدواریم از مطالبی که ارائه شد نهایت استفاده را برده باشید.

در اینستاگرام همراه ما باشید …

نوشتهٔ پیشین
تزئین اتاق خواب جذاب و زیبا
نوشتهٔ بعدی
مدل کابینت سال و راهنمای انتخاب