HigerChoob.com - لوگو هیگر چوب

دکوراسیون اتاق خواب 2020

دکوراسیون اتاق خواب 2020

دکوراسیون اتاق خواب 2020 هیگرچوب - 1

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه که هر فردی حدود یک سوم عمر خود را در آن مکان می‌گذراند، اتاق خواب است. چیدمان و دکوراسیون اتاق بر کیفیت خواب افراد تاثیر مستقیمی دارد. بنابراین باید دکوراسیون اتاق خواب را طوری بچینید که علاوه بر زیبایی و چشم‌نواز بودن یک فضای امن و سرشار از آرامش به وجود بیاورد. در این مقاله به نحوه چیدن دکوراسیون اتاق خواب خواهیم پرداخت.

انتخاب سرویس خواب

یکی از اصلی‌ترین وسایلی که در اتاق خواب استفاده می‌شود، سرویس خواب است. انتخاب سرویس خواب باید به گونه‌ای باشد که با سبک کلی وسایل دیگر منزل شما هم‌خوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر دکوراسیون پذیرایی و آشپزخانه شما مدرن است، بهتر است که سرویس خواب مدرن تهیه کنید. در زمان خرید سرویس خواب علاوه بر زیبایی ظاهری به کیفیت، جنس و طبی بودن آن نیز توجه داشته باشید.

دکوراسیون اتاق خواب 2020 هیگرچوب - 2
دکوراسیون اتاق خواب 2020 هیگرچوب – 2

انتخاب پرده مناسب اتاق خواب

در هنگام خرید پرده به اندازه پنجره توجه داشته باشید. طراحی پارچه‌هایی که برای خانه‌‌های مدرن تولید شده‌اند با طراحی پرده‌های سنتی متفاوت است. بنابراین با توجه به سبک وسایل اتاق خواب طرح پرده را انتخاب کنید. رنگ پرده نیز یکی از نکات مهمی است که در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب موثر است. رنگ پرده را معمولا با توجه به رنگ سرویس خواب یا رنگ دیوارها انتخاب می‌کنند.

کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب

تنوع کاغذ‌های دیواری به حدی زیاد است که همه خریدارن را در زمان انتخاب دچار سردرگمی می‌کند. کاغذ دیواری یکی از فاکتورهای مهم برای زیباتر کردن فضای اتاق خواب به شمار می‌رود. اگر اتاق خواب شما کوچک است رنگ کاغذ دیواری را روشن انتخاب کنید تا باعث بزرگ‌تر نشان دادن اتاق خواب شود.

کمد دیواری مناسب اتاق خواب

اگر در فضای اتاق خواب جا برای نصب کمد دیواری وجود داشته باشد، می‌توانید با استفاده از کمد دیواری، بین لباس‌ها و وسایل دیگر نظم برقرار کنید. بعضی از کمد دیواری‌ها مخصوص قرار دادن رختخواب و بعضی دیگر برای آویزان کردن لباس‌ها تعبیه می‌شوند. مدل و رنگ کمد دیواری را با توجه به وسایل دیگر انتخاب کنید تا باعث زیبا شدن دکوراسیون اتاق خواب شود.

دکوراسیون اتاق خواب 2020 هیگرچوب - 3
دکوراسیون اتاق خواب 2020 هیگرچوب – 3

رنگ دیوارهای اتاق خواب

رنگ دیوارهای اتاق خواب باید با تم کلی خانه شما هماهنگ باشد. اگر مساحت اتاق خواب شما کوچک است با زدن رنگ روشن به دیوارها باعث بزرگتر دیده شدت اتاق شوید. قناسی اتاق خواب را نیز می‌توان با انتخاب رنگ مناسب بپوشانید. رنگ‌های روشن باعث ایجاد آرامش شده و خواب مناسبی را در پی دارد.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

طراحی اتاق خواب باید طوری باشد که هر وسیله در جای مناسبی قرار گیرد. در انتخاب مکان مناسب برای وسایلی سنگینی مانند میز آرایش و تخت خواب باید دقت زیادی به خرج دهید تا دیگر لازم به تغییر جای آن‌ها نباشد. زیرا جا به جایی وسایل سنگین کار دشواری است. همچنین به پریزها و کلیدها نیز توجه کنید. به عنوان مثال در کنار میز آرایش و تخت خواب بهتر است یک پریز برق وجود داشته باشد. می‌توانید با تزئین کردن دیواری بالای تخت خواب جلوه زیبایی به دکوراسیون اتاق خواب بدهید.

استفاده از کفپوش مناسب برای اتاق خواب

فرش و موکت به دلیل نرمی، گرمی و زیبایی ایده‌آل‌ترین کفپوش‌ها برای اتاق خواب هستند. پس از فرش و موکت چوب و پارکت گزینه‌های مناسبی برای کفپوش به شمار می‌روند. استفاده از سرامیک و سنگ برای کفپوش اتاق خواب مناسب نیستند.

استفاده از گل‌های طبیعی در اتاق

استفاده از گلدان‌هایی که داخل آن‌ها گل‌های طبیعی کاشته شده، باعث تمیزی و تازگی هوای اتاق خواب می‌شود. گیاهان با جذب دی اکسید‌کربن و پس دادن اکسیژن هوای اتاق خواب را تصفیه می‌کنند.

در این مقاله به نکاتی اشاره شد که با به کار بردن آن‌ها می‌توانید دکوراسیون اتاق خواب خود را زیباتر بچینید. امیدواریم از خواندن این مطلب استفاده کافی را برده باشید.

اینستاگرام ما را دنبال کنید …

نوشتهٔ پیشین
رنگ اتاق خواب یاسی
نوشتهٔ بعدی
انتخاب رنگ اتاق خواب مناسب