HigerChoob.com - لوگو هیگر چوب

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

HigerChoob.com - دکوراسیون اتاق خواب کوچک 2

دکوراسیون اتاق خواب قواعد و قوانین خاص خودش را دارد ! کوچکی و بزرگی اتاق یکی از مهمترین عوامل در دیزاین آن است. آیا احساس می‌کنید اتاق خواب منزل شما خیلی کوچکه ؟ و فکر می‌کنید فضای کوچک اتاق خواب کفاف این‌ همه وسیله را نمی‌دهد و نمی‌توانید یک چیدمان زیبا و جذاب داشته باشید؟ در جواب این سوال‌ها باید به شما بگویم که سخت در اشتباهید! با خواندن این مطلب و انجام راهکارهایی که برای بزرگ‌ دیده شدن اتاق خواب تقدیمتان می‌شود، به راحتی می‌توانید دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود را طوری بچینید که نگاه هر ببننده‌ای را به خود خیره کند. کافیه تا انتهای این مطلب چند دقیقه ای ، همراهمون باشید …

استفاده از رنگ‌های روشن برای رنگ دیوارها

برای بزرگ‌تر دیده شدن فضای اتاق خواب، همواره رنگ سفید پیشنهاد می‌شود. رنگ سفید باعث گستردگی دیوارها و بازتر شدن اتاق خواب می‌شود. برای اینکه اتاق بیش از حد بی‌روح نشود در کنار رنگ سفید، می‌توانید از رنگ‌های روشن دیگری به عنوان کفش‌پوش، روتختی،فرش و پرده استفاده کنید.

انتخاب وسایل با طرح‌های مینیمالی

در هنگام خرید اکسسوری و لواز جانبی اتاق خواب زیاده‌روی نکنید و فقط چیزهایی بخرید که لازم و ضروری هستند. شلوغی و وسایل زیاد باعث کوچک‌ دیده شدن اتاق خواب می‌شود‌. سادگی تزئینات اتاق خواب کوچک و وجود فضاهای باز به ببینده القا می‌کند که اتاق خواب بزرگ‌تر از اندازه واقعی آن است. به جای کتابخانه و کمددیواری از قفسه‌هایی کمک بگیرید که داخل دیوار جاسازی می‌شوند. با این کار فضای کمتری اشغال می‌شود.

HigerChoob.com - دکوراسیون اتاق خواب کوچک
HigerChoob.com – دکوراسیون اتاق خواب کوچک

ایجاد تقارن بین لوازم اتاق خواب

تخت‌ یکی از وسایل پرحجم و اصلی هر اتاق خواب می‌باشد. در هنگام خرید تخت برای اتاق خواب کوچک سعی کنید سراغ تخت‌های ساده و سبک بروید‌. می‌توانید با قرار دادن تخت در وسط دیوار و گذاشتن پاتختی‌ها در دو طرف چیدمان متقارن ایجاد کنید. با این کار عبور و مرور در فضای اتاق راحت‌تر می‌شود و همچنین تجربه ثابت کرده که تقارن در دکوراسیون اتاق خواب‌های کوچک باعث شده که اتاق جادارتر و بزرگ‌تر به نظر برسد.

استفاده از جادوی آینه‌ها

آینه‌ها چون نور را بازتاب می‌دهند، فضا را بزرگتر نشان می‌دهند. اگر اتاق خواب کوچک شما پنجره دارد، می‌توانید یک آینه قدی روبروی پنجره قرار دهید تا نور طبیعی در اتاق بازتاب کند. با این کار اتاق بزرگ‌تر، روشن‌تر و دلبازتر دیده خواهد شد.

استفاده مفید از دیوارها

در اتاق خواب‌های کوچک فضای دیوارها را دست کم نگیرید. به عنوان مثال در اتاق خواب به جای قرار دادن میزتلویزیون و اشغال فضای اتاق خواب، بهتر است تلویزیون را به دیوار وصل کنید. به جای قرار دادن پاتختی روی دیوارها طاقچه درست کنید. به جای قرار دادن آباژورهای بزرگ در کنار تخت، لامپ‌های کوچک دیوارکوب بزنید. اگر روی دیوار اتاق خواب، کاغذ دیواری نصب کرده‌اید، سعی کنید طرح‌ کاغذ کمرنگ و ساده باشد. زیرا طرح‌های شلوغ باعث کوچک دیده شدن فضا می‌شود.

اگر شما یه اتاق کوچیک داشته باشید چطوری دیزاینش می‌کنید؟!

ما را در اینستاگرام دنبال کنید و نظراتتون رو بهمون بگید

نوشتهٔ پیشین
دکوراسیون اتاق خواب پسرانه
نوشتهٔ بعدی
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه