HigerChoob.com - لوگو هیگر چوب

تشک خوب چی بخرم ؟بهترین تشک

تشک خوب چی بخرم ؟بهترین تشک

تشک خوب چی بخرم؟

تشک خوب چی بخرم ؟ چه مارکی باید انتخاب کنم ؟ چه نوع تشکی مناسب من است ؟ و… این ها بخشی از سوالاتی است که هر روز از ما پرسیده می شود. در مقالات راهنمایی خرید تشک که در دو بخش منتشر شد ، توضیحات مفصل و کاملی درباره انوع مختلف تشک دادیم ؛ اما اینجا لازم میدانیم نکاتی تکمیلی درباره تشک ها ، نحوه شناسایی نیاز خودتون و انتخاب درست را ارائه کنیم. همراه هیگرچوب باشید…

هیگرچوب - تشک خوب چی بخرم؟
هیگرچوب – تشک خوب چی بخرم ؟

انتخاب یک تشک مناسب هم از لحاظ داشتن خواب لذت بخش و هم از لحاظ پزشکی اهمیت ویژه‌ای دارد. افرادی که بیماری‌های عضلانی و دیسک کمر دارند، معمولا از تشک‌های طبی استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به سوال اکثر مشتریان که می‌پرسند: تشک خوب چی بخریم؟! پاسخ داده و چند راهکار برای خرید تشک مناسب ارائه دهیم.

“هیگرچوب ، نماینده رسمی تشک رویا”

خصوصیت تشک استاندارد را بدانید !

تشکی استاندارد است که دارای فنرهای قوی، جنس خوب و دوختی محکم باشد. زیرا طرح و دوخت برجسته در تشک به بدن آسیب می‌رساند. تشک باید دارای انعطاف بالایی باشد تا بتواند سنگینی افراد را با هر وزنی که روی آن می‌خوابد، تحمل کند. جنس پارچه، میزان مقاومت، نحوه‌ی دوخت و بسته‌بندی نشانه‌های یک تشک مرغوب هستند. مواد تشکیل دهنده‌ی تشک‌های معمولی از ابر، فنر و مواد پرکننده مثل پشم و پر درست شده‌اند. تشک‌های خوشخواب از فنر، نمد، موکت، فوم و یونولیت تشکیل شده‌اند. پارچه‌‌های استفاده شده برای تشک‌های خوب ضد‌آب، ضدحریق، ضد نفوذ حشرات هستند.

 ویژگی‌های یک تشک خوب چیست؟
  • ارتفاع خشک
    این ویژگی‌ در طول عمر تشک بسیار موثر است. هر چه ارتفاع بیشتر باشد، تشک با کیفیت‌تر است و سرویس خواب روی آن جلوه‌ی زیباتری دارد. البته این ارتفاع یک حداکثر استاندارد هم دارد ! ارتفاع نباید به گونه ای باشد که هنگان نشستن لب تخت و تشک ، پا و زانو کشیده شود و زاویه قائمه زانو باید حفظ شود.
  • مموری فوم
    تشک‌های دارای مموری‌فوم گران‌تر هستند. فوم‌های هوشمند باعث تسهیل در گردش خون، مانع گرفتگی عضلات و جلوگیری از بروز درد در ستون فقرات و کمر‌ می‌شوند.
  • فنر
    ضخامت مفتول، نحوه‌ی فنربندی تشک، نوع فریم دور تشک نقش مهمی در کیفیت تشک‌های فنری ایفا می‌کند.
  • جنس اسفنج
    هرچه اسفنج تشک تراکم بیشتری داشته باشد، طبی‌تر است. تراکم کم در اسفنج باعث می‌شود که تشک شل شده و دچار گودی شود. تشکی که اسفنج پرتراکمی دارد، معمولا وزن سنگین‌تری دارد.
  • دوام
    پرداخت هزینه زیاد برای خرید تشک ارزش دارد. هر چه تشکی بادوام‌تر و با کیفیت‌تر باشد، قیمت بالاتری دارد. یک تشک بادوام خواب راحت‌تری را به ارمغان می‌آورد.
  • راحتی
    در هنگام خوابیدن بیشترین وزن بدن روی کمر، شانه و باسن می‌افتد. با خوابیدن روی یک تشک خوب، ستون فقرات از حالت طبیعی خارج نمی‌شود و خواب راحتی خواهید داشت.
هیگرچوب - تشک خوب چی بخرم؟
هیگرچوب – تشک خوب چی بخرم ؟
در خرید تشک خساست به خرج ندهید !

بعضی از افراد با خرید تشک ارزان فکر می‌کنند که در هزینه‌های مصرفی خود صرفه‌جویی کرده اند. اما با گذشت زمان متوجه می‌شوند که اشتباه بزرگی کرده‌اند ؛ باور کنید ! تشک ارزان به دلیل رعایت نکردن اصول استاندارد در هنگام تولید، راحتی کافی را نداشته و خواب فرد را مختل می‌کند. خوابیدن روی تشک نامرغوب و ارزان بدن را خسته و باعث ایجاد درد در کمر می‌شود. همچنین خواب ناکافی باعث خواهد شد که فرد در طول روز احساس خستگی و خواب‌آلودگی داشته باشد. بدون شک هزینه های درمان کمردرد و مشکلات ناشی از خواب ناسالم ، از هزینه خرید یک تشک خوب بیشتر است. بنابراین گول ارزانی را نخورید.

فراموش نکنید که هر انسانی یک سوم زندگی خود را در خواب سپری می‌کند و خوابیدن روی تشک خوب از ضروریات زندگی است.

قبل از خرید تشک را تست کنید !

یک فروشنده خوب به هنگام خرید تشک، بعد از اینکه تشک مورد نظرتون رو انتخاب کردید ، به شما این فرصت را می‌دهد که بدون خجالت روی آن دراز بکشید و از راحتی و مناسب بودن اندازه‌ی آن اطمینان حاصل کنید.

تشک با گارانتی بخرید ، شاید لازم بشه !

گاهی اوقات تشک‌ها هنگام تست کردن راحت و خوب به نظر می‌رسند. ولی به مرور زمان می‌شکنند یا راحتی خود را از دست می‌دهند. اما از آنجایی که نمی‌توان مواد استفاده شده در داخل تشک را تست کرد، هنگام خرید تشک حتما از داشتن گارانتی محصول مطمئن شوید تا در صورت بروز مشکل از خدمات پس از فروش و گارانتی استفاده کنید.

با دنبال کردن اینستاگرام هیگرچوب ، هر روز از محصولات مختلف دیدن کنید و از تخفیف ها و جشنواره ها با خبر بشید.
نوشتهٔ پیشین
راهنمای خرید تشک – چطور یک تشک مناسب بخریم ؟ (2)
نوشتهٔ بعدی
سرویس خواب چه رنگی بخرم ؟