HigerChoob.com - لوگو هیگر چوب

بهترین رنگ برای دیوار خانه

بهترین رنگ برای دیوار خانه

HigerChoob.com - بهترین رنگ برای دیوار خانه

زمانی که قصد دارید دیوار خانه را رنگ کنید، سوالاتی از قبیل چه رنگی برای دیوارها مناسب است؟ یا بهترین رنگ برای دیوار خانه چیست؟ ذهن شما را مشغول خواهد کرد. دیوارها بخش مهم منازل هستند. رنگ دیوار تاثیر بسزایی در دکوراسیون داخلی دارد. با انتخاب رنگ مناسب می‌توان طراحی زیبایی برای دیوارهای خانه ایجاد کرد. برای این کار برای نسبت به ویژگی‌های هر رنگ شناخت کافی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم درباره اصول انتخاب رنگ صحبت کنیم و معرفی رنگ‌های مناسب برای دیوار خانه بپردازیم.

اصول انتخاب رنگ مناسب برای دیوار خانه

هنگام انتخاب بهترین رنگ برای دیوار خانه در مرحله اول باید به رنگ دیگر وسایل خانه توجه داشته باشید. رنگی که برای دیوار انتخاب می‌شود با رنگ وسایل تناسب و همخوانی داشته باشد. با کمک ترکیب رنگ‌های متنوع در دکوراسیون داخلی می‌توان فضای آرامبخش و پویا ایجاد کرد. برخی از افراد تمایل دارند که برای دیوارهای هر اتاق رنگ جداگانه‌ای استفاده کنند‌. در چنین مواقعی بهتر است که دیوارهای فضای ورودی، راه پله‌ها و راهرو‌ها را با رنگی مثل رنگ خاکستری کمرنگ رنگ آمیزی کنید. با این کار رنگ آمیزی جذاب و دلنشین‌تری خواهید داشت.

HigerChoob.com - بهترین رنگ برای دیوار خانه
HigerChoob.com – بهترین رنگ برای دیوار خانه

اگر جزء افرادی هستید که دوست دارند تمام دیوارهای منزل خود را با یک رنگ ثابت رنگ‌آمیزی کنند، بهتر است رنگ را در حجم متفاوت به کار ببرید. درصورتی که خانه شما کوچک باشد، رنگ‌های روشن مانند سفید و کرمی بهترین رنگ دیوار برای خانه هستند. با استفاده از رنگ‌های روشن فضای کوچک خانه بزرگتر به نظر خواهد رسید. در صورت استفاده از رنگ‌های بسیار درخشان یا رنگ‌های تیره‌تر برای رنگ دیوار خانه، حتما باید آستری و بتونه کاری هم از همان رنگ انتخابی باشد. تا کیفیت رنگ اصلی از دست نرود.

با استفاده از رنگ‌های خنثی برای رنگ کردن دیوار خانه و سقف می‌توان عیب و ایراد‌های معماری را پوشاند. اگر می‌خواهید دیوارها بلندتر از اندازه واقعی به نظر برسند باید رنگ دیوار را به طور یکنواخت تا قسمت سقف ادامه بدهید. در خانه‌هایی که سقف خانه برجستگی و تزئینات دارد، می‌توانید این قسمت‌ها را نیز با همان رنگی که برای دیوار استفاده کرده‌اید، رنگ آمیزی کنید. فراموش نکنید که برای بلندتر به نظر رسیدن سقف بهترین انتخاب رنگ‌های روشن هستند.

اگر دیوارهای خانه شما بلند است و می‌خواهید کوتاه به نظر برسد، سعی کنید رنگ دیوار تا قسمتی بزنید که حدود بیست الی سی سانتی‌متر با سقف فاصله داشته باشد. برای قسمتی که رنگ آمیزی نشده از نوار تزئینی استفاده کنید. یکی دیگر از راه‌های کوتاه به نظر رسیدن دیوارها این است که برای رنگ کردن سقف رنگ‌های تیره به کار ببرید.

HigerChoob.com - بهترین رنگ برای دیوار خانه
HigerChoob.com – بهترین رنگ برای دیوار خانه

اتاق نشیمن یکی از مهمترین قسمت‌های هر خانه به شمار می‌رود. افراد همواره به چیدمان دکوراسیون و رنگ دیوارهای این بخش ازخانه اهمیت ویژه‌ای قائل هستند. با تغییر رنگ دیوار اتاق نشیمن حال و هوای خانه تغییر خواهد کرد.

معرفی چند رنگ پرطرفدار برای دیوارهای خانه

رنگ یاسی از خانواده رنگ‌های بنفش و ارغوانی است. این دو رنگ از ترکیب رنگ‌های قرمز و آبی ایجاد شده ولی رنگ بنفش به رنگ آبی نزدیک‌تر و رنگ ارغوانی به رنگ قرمز نزدیک‌تر است‌. رنگ یاسی یک رنگ شاد و دلنشین است‌. رنگ‌های طوسی و خاکی به عنوان رنگ مکمل یاسی معرفی می‌شوند‌. به طور کلی رنگ یاسی در کنار رنگ‌های روشن مثل سفید باید ایجاد فضایی آرام می‌شود‌.

رنگ آبی از رنگ‌هایی است که بیشتر برای دیوارهای خانه در بخش اتاق نشیمن است. آبی فضای خانه را آرامبخش می‌کند و به فرد با حضور در جاهایی که رنگ آبی به کار رفته احساس امنیت دست می‌دهد. آبی ضربان قلب و استرس را کاهش می‌دهد. به عنوان رنگ‌های مکمل برای رنگ آبی، سبز، زرد و قهوه‌ای را پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از تابلوهایی که در آنها رنگ‌های مکمل به کار رفته، دیوارها را جذاب‌تر و زیباتر خواهد کرد‌.

HigerChoob.com - بهترین رنگ برای دیوار خانه
HigerChoob.com – بهترین رنگ برای دیوار خانه

رنگ قهوه‌ای یکی دیگر از رنگ‌های محبوب و پرطرفدار برای دیوار خانه است. به طور کلی رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون داخلی خانه نقش زیادی دارد. تعداد وسایل قهوه‌ای به کار رفته در دکوراسیون معمولا زیاد است و رنگ کردن دیوارها با قهوه‌ای باعث ایجاد تناسب و هماهنگی زیبایی در دکوراسیون می‌شود. برای رنگ قهوه‌ای رنگ‌های نارنجی، مشکی و قرمز به عنوان رنگ‌های مکمل معرفی می‌شوند‌. قهوه‌ای نماد ثبات، گرما و قدرت است. حداقل یکی از دیوارهای اتاق نشیمن را قهوه‌ای کنید تا به این قسمت از فضای خانه حس انرژی و زندگی بدهید.

در این مطلب درباره ویژگی‌های بهترین رنگ برای دیوار خانه صحبت کردیم. با رعایت اصول انتخاب رنگ و استفاده از مناسب‌ترین رنگ برای دیوارهای خانه خود، می‌توانید دکوراسیون داخلی را زیباتر کنید و یک فضای دلنشین و چشم‌نواز ایجاد نمایید. امیدوارم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد‌.

در اینستاگرام همراه ما باشید …

نوشتهٔ پیشین
طراحی اتاق خواب جذاب 2021
نوشتهٔ بعدی
مدل کابینت آشپزخانه شیک و به روز