HigerChoob.com - لوگو هیگر چوب

بهترین دیوار خانه برای کاغذ دیواری کدام است؟

بهترین دیوار خانه برای کاغذ دیواری کدام است؟

HigerChoob.com - کدام دیوار خانه را کاغذ دیواری کنیم؟ بهترین ایده کاغذ دیواری

کدام دیوار خانه را کاغذ دیواری کنیم؟ بهترین ایده کاغذ دیواری

 دیوارها جزء پلان یا المان‌های بسیار مهم در هر دکوراسیون داخلی هستند چراکه در تمام فضا و در ابعاد بزرگ حضور دارند؛ در میان دیوارپوش‌های مختلفی که کمک می‌کنند دیوار از عیوب و نقص‌ها کاور شود و ظاهری زیبا‌تر داشته باشد می‌توان به کاغذدیواری اشاره کرد.

بدون شک کاغذدیواری با پوشش صددرصدی، مقاومت بالا، جنس بخصوص و ظاهر زیبای خود از بهترین انواع دیوارپوش‌ها است؛ سوالی که در مورد کاغذدیواری وجود دارد این است که کدام دیوار را کاغذدیواری کنیم؟

در پاسخ باید گفت که کاغذ دیواری باتوجه به تنوع طرح و رنگ بالایی که دارد می‌تواند برای هر نوع دیواری مناسب باشد؛ در واقع شما محدودیتی برای پوشش دادن دیوارها با کاغذدیواری ندارید بلکه باید بدانید چه طرح و رنگی برای چه نوع دیواری مناسب است.

قاعدتا زمانی که تصمیم می‌گیرد فضای داخلی موردنظر خود را کاغذدیواری کار کنید حالت مناسب و نرمال این است که تمام دیوارها با کاغذدیواری کاور شوند؛ البته بسته به سلیقه و نوع طراحی فضای داخلی و وضعیت دیوارها ممکن است نیازی به کاور کردن تمام دیوارها با کاغذدیواری نباشد.

درهرحال فاکتورهایی وجود دارند که بر اساس آن‌ها می‌توانید بهتر تشخیص دهید چه دیواری را با چه نوع کاغذ دیواری باید پوشش داد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کاغذ دیواری طرح دار

بسیاری از افراد علاقه‌دارند که دیوارهای فضای داخلی موردنظر خود را با دو طرح مختلف کاغذدیواری پوش دهند چراکه معتقد هستند استفاده از یک مدل کاغذدیواری ممکن است خسته‌کننده باشد یا زیبایی و تنوع لازم را ایجاد نکند.

درهرحال اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید از دو نوع کاغذدیواری در فضای داخلی موردنظر خود استفاده کنید به موارد زیر حتما توجه داشته باشید.

  • از بکار بردن دو نوع کاغذدیواری با طرح شلوغ و پرکار خودداری کنید.
  • بهتر است یک مدل کاغذدیواری با طرح و نقش ملموس در کنار یک نوع کاغذدیواری کم‌کارتر یا ساده استفاده شود.
  • هردو نوع کاغذدیواری از نظر تم یا طرح باید در تناسب و تعادل با یکدیگر باشند.
  • هرچقدر که کاغذدیواری دوم شما خلوت‌تر و ساده‌تر باشد هماهنگ کردن آن با کاغذدیواری طرح‌دار راحت‌تر خواهد بود.
  • می‌توانید دو نوع کاغذدیواری که هردو نقش و طرح ساده و ظریف داشته و در تناسب با یکدیگر هستند را در تمام دیوارها استفاده کنید.
  • هیچ اصرار و اجباری در استفاده از کاغذدیواری پرکار و طرح درشت در کنار کاغذدیواری طرح ظریف و ساده نیست.
  • تناژ رنگ کاغذدیواری‌های موردنظر شما باید در تناسب و تعادل با یکدیگر باشند بنابراین ترجیحا از کاغذدیواری‌هایی که رنگ زمینه و طرح‌ آن‌ها در یک طیف است استفاده کنید.
  • برای کاغذدیواری طرح‌دار، دیوار پشت مبلمان راحتی در نشیمن، دیوار پشت تلویزیون در پذیرایی و دیوار پشت سرویس تخت خواب در اتاق‌خواب‌ها می‌توانند مناسب باشند.
  • بهتر است حجم بیشتر دیوارهای داخلی با کاغذدیواری ساده پوشش داده شود و…

توجه به نور در انتخاب دیوار برای کاغذ دیواری

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که شما در انتخاب دیوارها برای نصب کاغذدیواری باید به آن توجه داشته باشید نور دریافتی فضای داخلی است؛ قاعدتا هرکدام از دیوارها که نور و روشنایی بیشتری دریافت کنند گزینه مناسب‌تری برای روکش کردن با کاغذدیواری‌های شلوغ‌تر یا دارای رنگ تیره‌تر است.

بنابراین اگر دیوار موردنظر شما نور چندانی دریافت نمی‌کند بهتر است آن را با یک کاغذدیواری رنگ روشن که انعکاس نور بیشتری داشته باشد و از نظر نقش‌ ریزتر و طرح‌های خلوت‌تر داشته باشد پوشش دهید.

موقعیت دیوار برای کاغذ دیواری کردن

یکی از فاکتورهایی که در انتخاب دیوار برای کاغذدیواری باید به آن توجه داشته باشید موقعیت دیوار در فضای داخلی است؛ بطور مثال اگر شما قصد دارید که تنها یک یا دو دیوار از فضای داخلی تحت اختیار خود را کاغذدیواری کرده یا با کاغذدیواری طرح‌دار پوشش دهید موقعیت دیوار بسیار مهم است.

زمانی که ما تعداد محدودی دیوار را کاغذدیواری می‌کنیم یا فقط یک یا دو دیوار را با کاغذدیواری طرح‌دار کاور می‌کنیم؛ قطعا هدف ما دیوارهای مهم، اصلی و در معرض دید است چراکه قصد داریم آن دیوارها جلب‌توجه بیشتری داشته باشند و به نوعی منحصر‌تر باشند.

بنابراین در چنین موقعیتی بزرگ‌ترین دیوار پذیرایی یا دیوار یک‌دست سالن که پنجره یا در نمی‌خورد گزینه مناسبی است و قاعدتا دیوار نزدیک به سرویس بهداشتی یا دیوارهای منقطع و کوچک نزدیک به ورودی‌ها نمی‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

در مورد اتاق‌خواب نیز بهتر است دیوار یک‌دست اتاق که حداقل حجم اشغال شده را توسط در، پنجره، کمددیواری و… دارد و به نوعی دیوار اصلی اتاق محسوب می‌شود را برای کاغذدیواری انتخاب کنید.

دیوارهایی که بیشترین آسیب را دارند

اگر در یک فضای داخلی چندین دیوار وجود دارد که برای شما امکان کاغذدیواری کردن تمام آن‌ها وجود ندارد می‌توانید تنها دیوارهایی که بیشترین آسیب سطحی را داشته و توسط رنگ یا دیگر روش‌ها به خوبی پوشش داده نمی‌شوند را کاغذدیواری کنید.

اگرچه انتخاب اجباری چند دیوار آسیب دیده برای کاغذدیواری کردن نمی‌تواند اکثر اوقات نتیجه مطلوبی از نظر ظاهری ندارد اما اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید بهتر است از کاغذدیواری رنگ روشن کاملا ساده استفاده کنید تا با دیوارهایی که بدون کاغذدیواری هستند همخوانی بیشتری داشته باشد.

کاغذدیواری یک یا چند فضا

اگر به استفاده از کاغذدیواری در دکوراسیون داخلی علاقه‌مند هستید اما به هر دلیلی ازجمله مسئله اقتصادی قادر به کاغذدیواری کردن تمام دیوارها نیستید می‌توانید تنها چند فضا یا چند قسمت از خانه را کاغذدیواری کنید؛ به این منظور می‌توانید تنها سالن یا پذیرایی را کاغذدیواری کنید و بقیه فضاها مانند اتاق‌های خواب، راهروها، آشپزخانه و… را با دیگر روش‌ها مانند رنگ‌آمیزی پوشش دهید.

جمع‌بندی

بطور کل کاغذدیواری باتوجه به دوام، زیبایی ظاهری، پوشش کامل و تنوع بسیار زیادی که دارد در اکثر مواقع بهترین گزینه برای انتخاب دیوارپوش است؛ آنچه در این مورد مهم است انتخاب دیوارهای مناسب برای کاغذدیواری و رنگ و طرح ایده‌آل کاغذدیواری است.

بنابراین در انتخاب دیوار و کاغذدیواری مناسب باید به مواردی مانند طرح و نقشه فضای داخلی موردنظر، میزان نور دریافتی محیط داخلی، سبک دکوراسیون داخلی، طرح و رنگ کاغذدیواری‌های منتخب و… توجه داشته باشید.

در نهایت در صورتی که در این زمینه مردد هستید یا اطلاعات لازم را جهت انتخاب مناسب ندارید می‌توانید از راهنمایی دیگر افرادی که تجربه و تخصص بیشتری در این زمینه دارند کمک بگیرید.

نوشتهٔ پیشین
آنچه از دکوراسیون داخلی مدرن باید بدانید
نوشتهٔ بعدی
بهترین رنگ کمد دیواری برای اتاق خواب