باکس تلویزیون دیواری شیک و لاکچری [+9 ایده ناب باکس تلویزیون]

باکس تلویزیون دیواری شیک و لاکچری [+9 ایده ناب باکس تلویزیون]

Higerchoob.com - باکس تلویزیون دیواری

چرا باید برای طراحی میزتلویزیون، باکس تلویزیون دیواری را انتخاب کنید؟

باکس تلویزیون دیواری می‌تواند باعث چند برابر شدن جذابیت دکوراسیون میز تی وی شما شود. اگر قصد دارید از باکس تلویزیون دیواری برای طراحی میز تلویزیون خود استفاده کنید، این مطلب برای شماست ! 🙂

در دهه اخیر، میز تلویزیون به عنوان یک المان داخلی دچار تحولات بزرگی در زمینه طراحی شد؛ به شکلی که جایگاه آن را در دکوراسیون داخلی تغییر داد و آن را به یک نقطه کانونی تبدیل کرد.

بنابراین این المان از حالت میزهای کنسولی، ساده و پایه‌دار خود خارج شد و تنوع بالایی از نظر سبک، مدل  طرح پیدا کرد؛ به شکلی که امروزه این میزها در سبک‌های مختلفی طراحی می‌شوند.

بخش عمده این انقلاب در طراحی میز تی‌وی‌ها به استفاده از متریال ام‌دی‌اف در این زمینه مربوط می‌شود؛ چراکه این متریال پتانسیل بالایی در طراحی داشته و انعطاف لازم را برای اجرای طرح‌های مختلف دارد.

درحال‌حاضر، باکس تلویزیون دیواری یکی از محبوب‌ترین، کاربردی‌ترین، متنوع‌ترین و خاص‌ترین انواع میزهای تلویزیون است که در ادامه مفصلا به آن خواهیم پرداخت.

Higerchoob.com - باکس تلویزیون دیواری
Higerchoob.com – باکس تلویزیون دیواری

انواع باکس تلویزیون دیواری

باکس‌های دیواری، جدا از کاربردی که به عنوان میز تی‌وی دارند؛ جنبه دکوری نیز داشته و به عنوان دکور تلویزیون نیز عمل می‌کنند؛ این باکس‌ها ازنظر طراحی کلی شامل انواع زیر هستند.

باکس تلویزیون دیواری ساده

این باکس‌ها در واقع نوعی استند ساده هستند که بدون ویترین، کشو، قفسه یا هر حجم کاربردی دیگری تولید می‌شوند؛ این نوع باکس طراحی مدرن، ظریف و مینیمالی دارد.

باکس‌های ساده در طول و عرض‌های مختلفی قابل طراحی هستند و می‌تواند به تنهایی یا همراه با چند استند، باکس یا شلف دکوری طراحی شوند که در اطراف تلویزیون نصب می‌شوند.

تلویزیون می‌تواند روی باکس قرار بگیرد و یا در بالاتر از باکس به دیوار نصب شود؛ در این حالت سطح باکس، فضایی دکوری برای قرار دادن تزئینات و وسایل دکوری مختلف به شما خواهد داد.

Higerchoob.com - باکس تلویزیون دیواری
Higerchoob.com – باکس تلویزیون دیواری

باکس تلویزیون دیواری قفسه‌دار

در این مدل، باکس دیواری دارای حجم‌های ویترین‌مانند یا قفسه‌مانند است که این بخش می‌تواند در هر قسمت از باکس طراحی شود؛ این بخش‌ها، فضایی کاربردی برای قراردادن وسایلی مانند دستگاه بخش، کتاب، تزئینات و… هستند.

در این مدل نیز علاوه‌بر باکس اصلی، می‌تواند باکس و قسمت‌های دکوری دیگری نیز طراحی و روی دیوار نصب شود؛ بنابراین این مدل می‌تواند نوعی میز با قسمت‌های مختلف مانند استند، کشو و قفسه باشد.

باکس تلویزیون دیواری کابینتی

باکس‌های کابینتی نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین باکس‌های تلویزیون دیواری هستند که مشابه کابینت دارای درب و کشو هستند؛ درب‌های باکس غالبا به شکل دستگیره مخفی و در مدل ریلی یا لمسی طراحی می‌شوند.

طول این مدل باکس می‌تواند نسبت به حد معمول و دو مدل دیگر بیشتر باشد و فضای داخلی باکس برای نگهداری وسایل مختلف قابل استفاده است؛ از سطح باکس نیز به عنوان میز برای نمایش قاب‌عکس، گلدان و… می‌توان استفاده کرد.

باکس تلویزیون دیواری شومینه‌ای

باکس تلویزیون دیواری شومینه‌ای یکی از شیک‌ترین انواع باکس‌های تلویزیون است که طراحی آن می‌تواند کاملا صنعتی و مدرن یا کلاسیک و کارشده باشد؛ در این مدل فضای باکس مانند شومینه طراحی می‌شود.

Higerchoob.com - باکس تلویزیون دیواری
Higerchoob.com – باکس تلویزیون دیواری

طراحی باکس دیواری تلویزیون

باکس‌های دیواری تلویزیون یکی از متنوع‌ترین انواع میز تلویزیون‌ها هستند که در سبک‌های مختلفی مانند مدرن، کلاسیک، صنعتی، روستیک، مینیمال و… قابل طراحی هستند.

طراحی این مدل میز تلویزیون با توجه به سبک آن می‌تواند کاملاً ساده، مدرن و مینیمال، یا همراه با تزیینات و جزئیات مختلفی باشد البته این کانسبپ بطور عمده شامل طراحی میز تلویزیون مدرن و مینیمالی دارند.

باکس‌های دیواری می‌توانند به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرند و یا با چند قسمت دکوری و اضافه طراحی شوند که در این شکل دیواری که تلویزیون و میز روی آن نصب شده است به یک تی‌وی وال جذاب و شیک تبدیل خواهد شد.

همچنین در طراحی باکس‌های تلویزیون دیواری بر حسب سبک و سلیقه می‌توان از انواع متریال مکمل مانند فلز، شیشه، سنگ، پی‌وی‌سی و… استفاده کرد که در این حالت چوب و ام دی اف بطور معمول به عنوان متریال اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از طرفی طراحی باکس تلویزیون دیواری می‌تواند در طیف وسیعی از رنگ‌ها به شکل تک رنگ و یا ترکیبی صورت بگیرد؛ این رنگ یا ترکیب رنگ می‌تواند به تنهایی توسط چوب یا ام‌دی‌اف اجرا شود و یا از تنوع رنگی متریال مکمل نیز در این زمینه کمک گرفته شود.

بنابراین می‌توان گفت باکس‌های تلویزیون دیواری از نظر طراحی دست شما را باز خواهند گذاشت و شما می‌توانید مطابق با سلیقه، نیاز، سبک دکوراسیون داخلی و بودجه خود بهترین طرح را انتخاب کنید.

Higerchoob.com - باکس تلویزیون دیواری
Higerchoob.com – باکس تلویزیون دیواری

مزایای باکس تلویزیون دیواری

باکس‌های تلویزیون دیواری به عنوان جدید‌ترین مدل‌های میز تلویزیون از مزایای بسیاری ازجمله موارد زیر برخوردار هستند:

  • پتانسیل بالای باکس تلویزیون در طراحی
  • امکان طراحی این باکس‌ها در سایزهای کوچک تا بزرگ
  • استفاده بهینه از فضای دیوار و نجات فضای کف
  • طراحی باکس همراه با قسمت‌های دکوری به شکل تی‌وی‌ وال و ایجاد نقشه کانونی جذاب
  • امکان طراحی این باکس‌ها با بودجه اقتصادی
  • ایجاد فضای شیک و خاص به کمک باکس دیواری و قسمت‌های دکوری آن برای به نمایش گذاشتن انواع قاب‌عکس، شمع، اکسسوری و وسایل تزئینی
  • امکان استفاده بهینه از حجم کشو، ویترین و قفسه‌ها برای نگهداری وسایل مختلف
  • قابلیت طراحی باکس تلویزیون دیواری برای خانه‌ها بزرگ و کوچک
  • امکان پنهان کردن سیم‌ها و اتصالات مربوط به سیستم‌ بخش و ایجاد ظاهری مرتب‌تر و…
Higerchoob.com - باکس تلویزیون دیواری
Higerchoob.com – باکس تلویزیون دیواری

نکات مهم در مورد باکس تلویزیون دیواری

در طراحی یا انتخاب باکس‌های تلویزیون دیواری بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • طرح و سبک باکس دیواری باید متناسب با سبک کلی دکوراسیون داخلی باشد.
  • باکس تلویزیون دیواری ازنظر سایز باید در تناسب با سایز تلویزیون، خانه و تی‌وی وال باشد.
  • باکس باید از استحکام بالا برخودار و به خوبی به دیوار نصب شود تا در برابر وزن وسایل تحمل لازم را داشته باشد.
  • متریال مکمل در طراحی باکس تلویزیون دیواری ازنظر جنس، رنگ و… باید براساس سبک باکس انتخاب شوند و…
Higerchoob.com - باکس تلویزیون دیواری
Higerchoob.com – باکس تلویزیون دیواری

جمع‌بندی

باتوجه به مطالب فوق می‌توان نتیجه گرفت که باکس‌های تلویزیون دیواری جزء کاربردی‌ترین و بهترین میزهای تلویزیون هستند که به شما امکان استفاده بهینه از فضای دیوار و تبدیل آن به یک نقطه کانونی جذاب در نشیمن را می‌دهند.

تنوع این مدل باکس‌ها به شما امکان این را می‌دهد که براساس سبک دکوراسیون داخلی و هماهنگ با المان‌های مهمی مانند مبلمان و… یک باکس مناسب را انتخاب کنید.

البته درنظر داشته باشید که طراحی این باکس باید به کمک افراد متخصص صورت بگیرد تا توازن لازم با دکوراسیون داخلی داشته باشد؛ همچنین دوام و استحکام باکس به کیفیت متریال و پروسه تولید و نصب آن بستگی دارد.

در اینستاگرام هیگر با ما همراه باشید

نوشتهٔ پیشین
میز تلویزیون کلاسیک و آنچه به شما نمی‌گویند![+7 تصویر میز تی وی کلاسیک]
نوشتهٔ بعدی
بهترین سرویس خواب عروس و نکات طلایی خرید [+تصاویر سرویس خواب مدرن]