HigerChoob.com - لوگو هیگر چوب

انواع کاغذ دیواری برای خانه

انواع کاغذ دیواری برای خانه

HigerChoob.com - انواع کاغذ دیواری

استفاده از انواع کاغذ دیواری، یکی از روش‌های راحت و پرکاربرد برای تغییر دادن دکوراسیون داخلی منازل می‌باشد. انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری موضوع مهمی است و کاملا سلیقه‌ای می‌باشد. در انتخاب جنس این پوشش تزئینی نیز باید دقت لازم را داشته باشید. بهتر است نوع قابل شستشوی آن را تهیه کنید. با نصب کاغذ دیواری روی دیوارها زیباتر شدن دکوراسیون خانه خود را احساس خواهید کرد. اگر شما هم تصمیم دارید با خرید و نصب کاغذ دیواری به محیط زندگی خود تنوع بدهید، لطفا این مقاله را تا پایان مطالعه کنید تا با انواع کاغذ دیواری آشنا شوید.

کاغذ دیواری از جنس کاغذ

یکی از انواع کاغذ دیواری، پوششی است که قابلیت شستشو ندارد و جنس آن از کاغذ است، کاغذ دیواری کاغذی ( Paper wall covering ) می‌باشد. این کاغذ دیواری بسیار نازک بوده و با استفاده از چسب مخصوص روی دیوار چسبانده می‌شود. دوام این کاغذ دیواری یک الی دو سال است. یکی از معایب مهم این کاغذ دیواری پاره شدن سریع آن است. به همین دلیل برای نصب روی دیوار اتاق کودک به هیچ وجه مناسب نیست. در صورت نصب کاغذ دیواری کاغذی هنگام جابه‌جایی وسایل منزل از تماس آن‌ها با دیوار جلوگیری کنید. ارزان بودن تنها مزیت کاغذ دیواری کاغذی می‌باشد.

کاغذ دیواری بافت‌دار یا مخملی

در ساخت کاغذ دیواری بافت دار یا مخملی تکه‌هایی از جنس مخمل پلاستیکی یا پارچه‌های دارای نقش استفاده شده است. زمینه کاغذ دیواری بافت دار معمولا از جنس pvc یا از جنس پارچه می‌باشد و در رنگ‌های لوکس و کلاسیک تولید می‌شود. این نوع کاغذ دیواری قابلیت شستشو ندارد زیرا تکه‌های مخمل استفاده شده در بافت آن ممکن است در اثر برخورد با آب آسیب ببیند. اگر منزل شما دارای دکوراسیون لوکس و کلاسیک است حتما از انواع کاغذ دیواری بافت دار و مخملی استفاده کنید. این کاغذ از انواع معمولی گران‌تر است.

HigerChoob.com - انواع کاغذ دیواری
HigerChoob.com – انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری پی وی سی با روکش وینیل

یکی از انواع کاغذ دیواری بادوام، دارای استحکام، ضد خش و دارای قابلیت شستشو، کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل می‌باشد. با استفاده درست از این نوع کاغذ دیواری تا پنج سال نیازی به تعویض آن ندارید. این کاغذ دیواری‌ها به خاطر قابلیت شستشو و استحکام زیاد برای چسباندن روی دیوارهای اتاق کودکان نیز بسیار مناسب هستند. کاغذ دیواری‌های pvc با روکش وینیل موجود در بازار در ابعاد کوچک پنج متر مربع و ابعاد بزرگ شانزده متر مربع به فروش می‌رسند.

کاغذ دیواری نانو

یکی دیگر از انواع کاغذ دیواری که با استفاده از تکنولوژی نانو ساخته می‌شود، کاغذ دیوارینانو ( Nano Coating )نام دارد. این کاغذ دیواری تمام ویژگی‌های کاغذهای pvc را دارد. کاغذ دیواری نانو در کنار دوام، استحکام و قابلیت شستشو، دارای ویژگی‌های ضد حساسیت، ضد کثیفی، عایق گرما و عایق صدا نیز می‌باشد. به دلیل ساخته شدن این کاغذ دیواری با تکنولوژی نانو، نسبت به سایر کاغذها گران‌تر می‌باشند.

HigerChoob.com - انواع کاغذ دیواری
HigerChoob.com – انواع کاغذ دیواری

کاغذ های سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی (3D) یکی از پرطرفدارترین انواع کاغذ دیواری می‌باشد‌. با نصب این کاغذ دیواری، طرح‌های به کار رفته روی آن با فاصله سه الی چهار متری به نظر برجسته می‌آید. در حالی که تصاویر کاملا تخت هستند و سایه روشن‌های به کار رفته در رنگ آمیزی باعث سه بعدی شدن طرح می‌شود. طراحی کاغذهای سه بعدی تنوع زیادی دارد. طرح‌هایی مانند تکه سنگ، سنگ دکوراتیو، آجری، چوبی، طبیعت و غیره نمای جدید و زیبایی به دکوراسیون داخلی می‌بخشد. مهم‌ترین مزیت کاغذ دیواری سه بعدی قابلیت شستشوی آن است.

کاغذ با الیاف طبیعی

یکی از گرانترین و کمیاب‌ترین انواع کاغذ دیواری، کاغذ دیداری الیاف طبیعی می‌باشد. برای ساخت آن از چوب طبیعی فنلاند استفاده می‌شود. قابلیت شستشو، ضد حساسیت، استحکام بالا، سازگاری با طبیعت، دوام زیاد، استفاده از تکه‌های چوب و برگ نازک در داخل الیاف از مزایا و ویژگی‌های کاغذ دیواری الیاف طبیعی می‌باشند. با نصب این کاغذ دیواری روی دیوار فضای خانه طبیعی، دلپذیر و زیبا خواهد شد.

در این مطلب شما عزیزان را با انواع کاغذ دیواری و ویژگی‌های هر یک آشنا کردیم. در هنگام خرید کاغذ دیواری باید به طرح، رنگ، جنس و قیمت کاغذ دیواری توجه کنید. رنگ و طرح آن را با توجه به رنگ بقیه دکوراسیون داخلی انتخاب کنید. انتخاب جنس کاغذ دیواری نیز بستگی به میزان بودجه‌ای دارد که قصد دارید هزینه کنید. امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

در اینستاگرام همراه ما باشید …

نوشتهٔ پیشین
مدل سرویس خواب
نوشتهٔ بعدی
چیدمان اتاق خواب به سبک هیگر