HigerChoob.com - لوگو هیگر چوب

انواع رنگ دیوار

انواع رنگ دیوار

HigerChoob.com - انواع رنگ دیوار

رنگ زدن دیوار جلوه خاصی به فضای خانه می‌دهد و تاثیر بسیاری زیادی در زیبا شدن دکوراسیون داخلی منازل دارد. هزینه نقاشی ساختمان از چسباندن کاغذ دیواری، به صرفه‌تر است‌. همانطور که می‌دانید رنگ‌ها دارای انواع مختلفی می‌باشند و هر یک تاثیر متفاوتی روی احساسات افراد دارد. رنگ‌های سرد آرامش‌بخش و رنگ‌های گرم انرژی‌بخش هستند. علاوه بر تنوع رنگ‌های مورد استفاده برای دیوار، جنس آن‌ها نیز با هم متفاوت است. حتما از خود می‌پرسید که بهترین نوع رنگ دیوار کدام است؟ در این مقاله قصد داریم شما را با انواع رنگ دیوار آشنا کنیم.

انواع رنگ دیوار ؛ رنگ پلاستیک

یکی از رایج‌ترین رنگ‌ها که برای رنگ دیوار استفاده می‌شود و از سال‌های دور کاربرد دارد، رنگ پلاستیک است. رنگ کردن دیوار با رنگ پلاستیک کار راحتی می‌باشد زیرا حلال آن آب است و به حلال‌ نفتی نیاز ندارد. خشک شدن آن به نیز خیلی سریع اتفاق می‌افتد. بیشترین کاربرد رنگ‌های پلاستیک در رنگ‌آمیزی سقف است زیرا در صورت کثیف شدن قابل شستشو نیست. البته کثیفی‌های رنگ پلاستیکی با کیفیت و درجه یک را می‌توان پاک کرد.

HigerChoob.com - انواع رنگ دیوار
HigerChoob.com – انواع رنگ دیوار

آشنایی با رنگ روغنی

معمولا از رنگ‌ روغنی برای رنگ کردن دیوارهای خانه استفاده می‌کنند. این نوع رنگ به سه دسته رنگ روغنی مات، رنگ روغنی نیمه مات و رنگ روغنی براق تقسیم‌بندی می‌شود. رنگ روغنی براق علاوه بر دیوارها، برای رنگ آمیزی وسایل فلزی مانند قاب پنجره‌ها و نرده‌های آهنی نیز استفاده می‌شود. نقاشان ساختمان برای رقیق کردن رنگ روغن از حلال‌هایی مثل تینر کمک می‌گیرند. مزیت مهم این نوع رنگ این است که قابل شستشو می‌باشد. اگر دوست دارید نور در فضای خانه شما منعکس شود از نوع براق و اگر فضای کم نور را می‌پسندید از رنگ مات و نیمه مات استفاده کنید.

 رنگ اکریلیک ، این جذابِ کاربردی

رنگ اکریلیک جزء رنگ‌هایی است که از تنوع بسیار بالایی در رنگ‌بندی برخوردار است.‌ از این نوع رنگ برای رنگ آمیزی نقش‌ها و گچ‌بری‌های روی دیوار استفاده می‌کنند. این رنگ‌ها به دلیل انعطاف زیاد روی تمام سطح‌ها قابل اجرا هستند.‌ رنگ اکریلیک به سه دسته براق، مات و نیمه مات تقسیم می‌شود و بیشتر در رنگ‌آمیزی دیوارهای هال پذیرایی و اتاق خواب کاربرد دارد. این نوع رنگ مانند رنگ روغن قابل شستشو است.

رنگ بلکا ، زیبای به صرفه !

رنگ بلکا نوعی رنگ مقرون به صرفه از جنس سلولز است که برای پوشاندن دیوار اتاق‌های بیمارستان‌ و دیوارهای خانه‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روی این رنگ پس از خشک شدن طرح‌های زیبایی ایجاد می‌شود. یکی از مزایای رنگ بلکا این است که می‌توان با آن سطح فلزات، سیمان، گچ، چوب، رنگ روغن و… را نیز رنگ کرد. قابلیت شستشو نیز یک مزیب دیگر برای رنگ بلکا به شمار می‌رود.

HigerChoob.com - انواع رنگ دیوار
HigerChoob.com – انواع رنگ دیوار

استایلی متفاوت با رنگ پتینه

پتینه‌کاری یکی از هنرهای قدیمی است که برای زیباتر کردن دیوارهای خانه استفاده می‌شود. این هنر از کشور ایتالیا نشات گرفته و هنرمندان ایرانی با ترکیب ذوق و هنر خود سبک جدیدی از این کار به وجود آورده‌اند. پتینه کاری در دو سبک سنتی و مدرن روی دیوارها اجرا می‌شود. انتخاب هر یک از این سبک‌ها بستگی به نوع دکوراسیون منزل دارد. پتینه را می‌توان شست، کثیفی آن به چشم نمی‌آید. این نوع رنگ به شکل خمیری می‌باشد.

رنگ‌ مولتی کالر چیست ؟

همانگونه که از معنی مولتی کالر مشخص است، این نوع رنگ ترکیبی از چند نوع رنگ مختلف است. به دلیل ظاهر برجسته‌ای که دارد بیشتر به عنوان رنگ‌ تزئینی دیوار استفاده می‌شود و به خاطر خاصیت چسبندگی قابلیت رنگ آمیزی همه سطوح از هر جنسی را دارد. تنوع رنگ‌های مولتی کالر نیز مانند رنگ‌های اکریلیک زیاد است و شما می‌توانید با توجه به رنگ‌های استفاده شده در دکوراسیون داخلی اتاق یا پذیرایی خود مناسب‌ترین رنگ را انتخاب کنید.

در این مقاله شما را با انواع رنگ، کاربرد و ویژگی‌ آن‌ها آشنا کردیم. با انتخاب یک رنگ مناسب و هماهنگ با دکوراسیون منزل خود می‌توانید فضای زیباتر و دلنشین‌تر ایجاد کنید. امیدواریم خواندن این مقاله باعث بالا رفتن اطلاعات شما شده باشد.

در اینستاگرام همراه ما باشید …

نوشتهٔ پیشین
انتخاب رنگ اتاق خواب مناسب
نوشتهٔ بعدی
یک آشپزخانه مدرن داشته باشید