HigerChoob.com - لوگو هیگر چوب

انتخاب رنگ اتاق خواب مناسب

انتخاب رنگ اتاق خواب مناسب

HigerChoob.com - رنگ اتاق خواب (2)

انتخاب رنگ اتاق خواب مناسب تاثیر بسیار زیادی در آرامش افراد دارد، در این تردیدی نیست. رنگ‌ها از لحاظ روانشناختی تاثیرات متفاوتی دارند. دیدن بعضی از رنگ‌ها باعث ایجاد آرامش می‌شود و برخی دیگر عامل به هم ریختگی روح و روان شده و فرد را دچار اختلال در خواب می‌کند. آیا در انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خوابتان دچار سردرگمی شده‌اید؟ در این مقاله قصد داریم مناسب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق خواب را معرفی کنیم. همچنین به رنگ‌هایی که نباید در اتاق خواب استفاده شود نیز اشاره خواهیم کرد.

مناسب ترین رنگ‌ها برای اتاق خواب

رنگ آبی

اگر تمایل دارید که خواب آرامی داشته باشید، رنگ آبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. توناژهای مختلف رنگ آبی را در اتاق خواب خود استفاده کنید تا بدون هیچ کابوسی یک خواب با کیفیت داشته باشید. طبق آماری که محققان بررسی کرده‌اند، فرد در اتاق خواب آبی حدود هشت ساعت خواب آرام دارد.

HigerChoob.com - رنگ اتاق خواب (3)
HigerChoob.com – رنگ اتاق خواب (3)

رنگ زرد

استفاده از رنگ زرد برای اتاق خواب گرما و آرام هدیه می‌کند. کسانی که اتاق خواب زرد دارند بلافاصله پس از ورود به تخت خواب می‌خوابند. میزان خواب در این اتاق خواب حدود هفت الی هشت ساعت است. استفاده از رنگ‌های ترکیبی آبی و سبز در کنار رنگ زرد جلو زیبایی به اتاق خواب می‌دهد.

رنگ سبز

رنگ سبز روی کمیت و کیفیت خواب تاثیر مثبتی دارد. نماد آرامش است و سبز زیتونی و چمنی از طیف‌های دیگر رنگ سبز پرطرفدارتر هستند. طبق بررسی روانشناسان میزان خواب در اتاق خواب سبز هفت الی هفت و نیم ساعت است.

HigerChoob.com - رنگ اتاق خواب (1)
HigerChoob.com – رنگ اتاق خواب (1)

رنگ نقره‌ای

این رنگ جزء رنگ‌های لوکس و شیک است و برای افرادی که دیر می‌خوابند گزینه بسیار مناسبی است و باعث ایجاد یک خواب عمیق می‌شود. میانگین خواب در اتاق خواب نقره‌ای هفت الی هفت و نیم ساعت می‌باشد.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی برای اتاق خواب تمام گروه‌‌های سنی مناسب است. این رنگ به هضم غذا کمک می‌کند‌ و عملکر معده را بهبود می‌بخشد. به همین دلیل یک خواب آرام در پی دارد. افراد در اتاق خواب نارنجی معمولا هفت ساعت تا هفت و نیم ساعت می‌خوابند.

و اما رنگ‌هایی که برای اتاق خواب مناسب نیستند !

رنگ قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای یکی از نامناسب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق خواب است. این رنگ نماد افسردگی و غم است. خواب در اتاق خواب قهوه‌ای فقط شش ساعت است. اگر در اتاق خواب از رنگ قهوه‌ای استفاده کرده‌اید حتما از رنگ آبی و سبز برای تلطیف فضای اتاق خواب و فاصله گرفتن از فضای دلگیر و غمگین استفاده کنید.

رنگ بنفش

این رنگ جزء رنگ‌های اشرافی است. این رنگ اصیل و لوکس برای اتاق خواب مناسب نیست زیرا اجازه نمی‌دهد که فرد خواب عمیق و با کیفیتی داشته باشد. بیشترین میزان خواب در اتاق خواب بنفش، پنج ساعت می‌باشد. اگر به رنگ بنفش علاقمندید می‌توانید از رنگ هم‌ خانواده آن یعنی رنگ یاسی استفاده کنید.

رنگ قرمز

از گذشته رنگ قرمز به عنوان رنگ خطر شناخته شده و باعث بالا رفتن فشار خون و هیجان می‌شود. رنگ قرمز انرژی را زیاد می‌کند و اجازه نمی‌دهد که فرد خواب آرامی داشته باشد.

HigerChoob.com - رنگ اتاق خواب (4)
HigerChoob.com – رنگ اتاق خواب (4)

رنگ خاکستری

رنگ خاکستری در دسته رنگ‌های خنثی قرار دارد. این رنگ باعث ایجاد دلتنگی و افسردگی می‌شود. کیفیت خواب در اتاق خاکستری بسیار پایین است. برای کاهش حس افسردگی رنگ خاکستری از رنگ‌های زرد، آبی و نارنجی استفاده کنید و وسایل اتاق را با این رنگ‌ها شاد و آرامبخش کنید.

رنگ طلایی

رنگ طلایی به دلیل گرمی زیاد احساس نگرانی را در فرد بالا می‌برد. باعث کمبود خواب شده و فرد ناخودآگاه یاد گرفتاری‌ها و قرض و قوله‌های خود می‌افتد. به همین دلیل برای اتاق خواب اصلا مناسب نیست.

در این مطلب درباره مناسب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق خواب و رنگ‌هایی که نباید برای اتاق خواب استفاده کرد، صحبت کردیم. با انتخاب یک رنگ مناسب می‌توانید خواب خوب و آرامبخشی را داشته باشید.

در اینستاگرام همراه ما باشید …

نوشتهٔ پیشین
دکوراسیون اتاق خواب 2020
نوشتهٔ بعدی
انواع رنگ دیوار